ההסתדרות הגישה תביעת ענק נגד NetSource – ספקית של גולן טלקום

הארגון תובע מהחברה יותר מ-100 מיליון שקלים בטענה כי פגעה בשיטתיות בהתארגנות העובדות בה - נשים חרדיות שמשתכרות שכר מינימום

עובדות NetSource ניצחו. אילוסטרציה: BigStock

ההסתדרות הגישה אתמול (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים תביעת ענק, בסך של יותר מ-100 מיליון שקלים, נגד NetSource, שמספקת בין היתר מוקדי שירות לקוחות לגולן טלקום. בהסתדרות טוענים כי ההנהלה פוגעת בהתארגנות העובדים בחברה, וכי זו התביעה הגדולה ביותר שהוגשה עד כה בעילה הזו. התביעה הוגשה לאחר שלפני ימים אחדים הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה.

התביעה הוגשה נגד בעלי NetSource, הלל יעקובסון והמנכ"לית מזל שרים, על ידי עו"ד ענת גוטמן-מרום ועו"ד איריס ורדי-ישראלי, מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

"מסכת הלחצים הקשה שהפעילה NetSource נגד עובדותיה, אשר רובן נשים חרדיות ונשות אברכים, המשתכרות משכר מינימום".

התביעה הכספית הוצאה כצו מניעה נגד הנהלת נטסורס, על מנת שיימנע ממנה להמשיך ב"התנכלות חסרת המעצורים' נגד 450 עובדות שנמצאות בסכנת פיטורים מיידית", לטענת ההסתדרות. "זאת, בשל החלטתן להתאגד, במטרה לקבל את הזכויות הבסיסיות המגיעות להן".

על פי הארגון, NetSource, שמעסיקה בעיקר נשים חרדיות שמשתכרות שכר מינימום, ביצעה הפרות שונות כלפי עובדות החברה, על מנת לגרום להן לבטל את חברותן בהסתדרות ולסכל את מהלך ההתארגנות. התביעה מגוללת את מסכת הלחצים הקשה שלטענת ההסתדרות הפעילה NetSource נגד עובדותיה.

עוד נכתב בהודעת ההסתדרות כי מפרוץ השלב הגלוי של ההתארגנות, החברה הפעילה מסע לחצים אינטנסיבי על מנת לפגוע בהתאגדות, לרבות איומים מפורשים בסגירת החברה. ואמנם, במכתב ששלחה ההנהלה לעובדות לא מכבר נכתב כי "בימים האחרונים נודע לנו שחלק מהעובדים רואים את בעלי החברה והנהלתה כמעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים. לא חשבנו שזו דרכנו. סברנו שהעובדים מעריכים את נחישותנו ואת המלחמה שאנחנו נלחמים עבור העובדים כדי לשמור על מקום עבודתם ולייצר עוד מקומות עבודה. בנוסף, בחודש האחרון אנחנו חווים ירידה קשה בהכנסות של החברה".

"לאור הדברים הללו ובכאב גדול", כך על פי המכתב, "אנחנו נאלצים להודיעכם כי בעלי החברה והנהלתה החליטו לסגור את מוקדי NetSource. משמעות הדבר היא סיום עבודת כל עובדי החברה בתוך 60 ימים ונעילת המוקדים, בכפוף לקיום שיחות לכל אחד מהעובדים".

"לא פחות מ-465 הפרות"

בכתב התביעה כותבת ההסתדרות כי "במסגרת מסע לחצים זה לא בחלו בעלי החברה ומנהלים בה מלאיים על העובדות שתוצאת ההתארגנות תהיה שלא יהיה להן לחם לילדים, לפנות למשפחות על מנת שילחצו על חברות ועד, להזמין משטרה בתגובה להחתמת טפסי הצטרפות, להסביר להן שניתן להחליף אותן בקלות ושהמעסיק בעצם 'עושה להן טובה' בכך שהוא מעסיק אותן, להחתים עובדות על טפסי ביטול ועוד. הפגיעות בחופש ההתארגנות של העובדות הן בדרגת החומרה המקסימלית ובוצעו כלפי כל עובדות החברה, באינטנסיביות ובבוטות, תוך שימוש בחולשתן ובמרות המעסיק".

ההסתדרות מפרטת בתביעתה לא פחות מ-465 הפרות ופגיעות שלטענתה כיוונה ההנהלה נגד העובדות ב-NetSource, בניסיון לסכל את ההתארגנות. היא מבקשת מבית המשפט לפסוק לחברה ולבעליה בגין כל אחת מההפרות הללו, ללא הוכחת נזק, פיצויים בסכום של 223,452 שקלים. סכום התביעה הכולל עומד על 103,905,180 שקלים. בארגון מבהירים שכל הפיצויים שייפסקו בתיק יועברו לעובדות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "ההתנהלות של NetSource במקרה הנדון משמשת כדוגמה למעסיק שמרגיש שהוא מעל לחוק. נזכיר כי במוקד הדיון עומדות מאות נשים אמיצות מהמגזר החרדי, שכל בקשתן היא להתפרנס בכבוד ולממש את זכויותיהן הבסיסיות. הגיע הזמן לתקן את המעוות. ההסתדרות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה ותמשיך לעמוד לצידו של כל עובד מתארגן".

יו"רית ועד הפעולה ב-NetSource, אדל אלבז, טענה ש-"בשבועות האחרונים ספגנו יחס משפיל ומזלזל מצד החברה רק בשל ההחלטה הפשוטה לממש את זכות ההתארגנות. ההחלטה להתאגד אינה נגד המעסיק, אלא בעד זכויות העובדים. על אף העובדה שיש מעסיקים שמתנגדים לזכויות אלה ומנסים לקחת אותן בכוח, אנחנו עדיין מקוות שהנהלת NetSource תתעשת ותפתח דף חדש ביחסיה עם כלל העובדים".

מההסתדרות נמסר, כי כל הפיצויים שייפסקו בתיק זה, יועברו ישירות לטובת העובדות והעובדים המועסקים בחברה ואשר הועסקו בה במועדים הרלוונטיים להפרות.

טרם הוגש כתב הגנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים