ח"כ קארין אלהרר: "ה-IT מהווה כלי חשוב בתפקוד יעיל יותר של המבקר"

"הביקורת היא הכרחית לכל גוף הרוצה להתייעל ולהשתפר", אמרה ח''כ אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ● לדבריה, "אי אפשר לדבר על קבלת החלטות עניינית לטובת הארגון ומקבלי השירות ממנו בלי לדבר על ביקורת מקצועית ונשכנית"

ח''כ קארין אלהרר, יו"רית הוועדה לביקורת המדינה. צילום: קובי קנטור

"בעולם בו הטכנולוגיות מתפתחות במהירות ומוטמעות יותר ויותר בארגונים, מערכות ה-IT מהוות כלי חשוב בתפקוד טוב ויעיל יותר של מבקר הפנים בארגונים". כך אמרה חברת הכנסת קארין אלהרר.

ח"כ אלהרר, יושבת ראש ועדת ביקורת המדינה, הייתה דוברת המפתח בכנס השנתי של איגוד המבקרים הפנימיים בישראל, IIA ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. את המליאה המרכזית בכנס הנחה רו"ח דורון רונן, סגן נשיא האיגוד.

"אני מברכת על כל גוף הרואה את עצמו כגוף הנדרש לקבלת החלטות בצורה סדורה וטובה יותר, ולכן הוא מחליט למנות מבקר פנימי", אמרה ח"כ אלהרר.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"מבקר המדינה נוגע בנושאי ליבה בחיים, ועושה זאת מתוך ראייה חברתית", הסבירה. דו"חות המבקר היו יכולים להיות כותרת בעיתון, אות מתה, אם לא היו מקיימים עליהם דיונים משמעותיים ומחפשים דרכים לפתרונות, וזה מה שעושה, בין השאר, הוועדה שבראשותי".

ליצור תמונת ביקורת כוללת, רחבה ומאוזנת

"הביקורת היא הכרחית לכל גוף הרוצה להתייעל ולהשתפר", אמרה יו"ר ועדת ביקורת המדינה. "אי אפשר לדבר על קבלת החלטות עניינית לטובת הארגון ומקבלי השירות ממנו – בלא לדבר על ביקורת מקצועית ונשכנית. החלק הקל בביקורת הוא להביט על הליקויים המזעזעים בארגון, אבל החוכמה היא ליצור תמונת ביקורת כוללת, רחבה ומאוזנת".

"אסור להיות במצב בו מבקר הפנים שווה במעמדו לשאר הגורמים בארגון", אמרה ח"כ אלהרר. "המבקר צריך להיות גוף נפרד, שאינו כפוף לאיש. אני לא מכירה מישהו שלהוט לקבל ביקורת, ולכן היעדר הכפיפות הוא חיוני. לא ניתן לקבל ביקורת אמיתית ורצינית כאשר יש חרב מעל ראש המבקר. נדרש להגיע למצב בו יש עצמאות מלאה למבקרים".

"תפקיד המבקר הוא קריטי והיושר שלו הכרחי להשגת מטרות אמיתיות, לטובת בדיקת תהליכי קבלת החלטות, בחינת תהליכים ושיפורם".

"מדובר בתפקיד לא פשוט וקשה", אמרה ח"כ אלהרר. "על כל מבקר בפעילותו להיות מחויב לתפקיד לפני שהוא מחויב ל'נאמנות' לארגון. הנאמנות הגדולה לארגון היא בביקורת קשה ובונה".

יו"ר ועדת ביקורת המדינה בכנסת סיימה באומרה כי "נגיש בוועדה הצעת חוק אשר תביא להגדלת העצמאות של המבקרים הפנימיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים