סטיב ג'ובס רצה לנסוע אל העתיד

בראיון שקיים עם ערוץ הטלוויזיה של בלומברג, שחזר טוני פאדל, לשעבר סגן נשיא באפל, הליכות שעשה עם ג'ובס שבמהלכן דיסקסו השניים את התכונות האפשריות שיתאימו למכונית האוטונומית העתידנית ● פאדל אמר כי "רצינו לעשות את זה אז, אבל לא יכולנו"

סטיב ג'ובס, המייסד המיתולוגי של אפל, עם מכשיר ה-iPhone שהגיע לעולם בזכותו. צילום: מת'יו יו, מתוך ויקיפדיה

השנה 2008. לא מזמן שוחרר ה-iPhone הראשון. סטיב ג'ובס כבר מתכנן את הצעד הבא שלו. מהו? בדילוג מושלם אל המחר, ג'ובס כבר עסק בהמצאת ה-Apple car.

בראיון שקיים עם ערוץ הטלוויזיה של בלומברג (Bloomberg) שחזר טוני פאדל, לשעבר סגן נשיא באפל (Apple), הליכות שעשה עם ג'ובס שבמהלכן דיסקסו השניים את התכונות האפשריות שיתאימו למכונית האוטונומית העתידנית.

"חשבנו בינינו לבין עצמנו", הרחיב פאדל, "אם נבנה מכונית אוטונומית, איך היא תתפקד, איך היא תיראה, איזה דשבורד יהיה לה וכיצד ייראו המושבים? איך מתניעים ומתדלקים אותה? אבל העניין תמיד נגמר בזה שהיינו כל כך עסוקים ומוגבלים. רצינו לעשות את זה אז, אבל לא יכולנו".

מנהלים אחרים, ובכללם פיליפ שילר, סגן הנשיא הבכיר הנוכחי לשיווק כלל עולמי באפל, סיפרו אף הם כי ג'ובס חשב על בניית מכונית. מן הסתם לבסוף החליט ג'ובס שלא להמשיך ולהגשים את החלום, ובמקום בחר להתמקד ב-iPhone , ומספר שנים לאחר מכן ב-iPad.

טים קוק, מנכ"ל אפל ומי שנכנס לנעליים הענקיות של ג'ובס, מעולם לא הסכים לאשר את השמועות בדבר התעניינותה של אפל בפיתוח מכונית. "נחכה ונראה מה יוליד העתיד", אמר קוק בכנס הטכנולוגי של הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) שנערך בלגונה ביץ' בקליפורניה רק לפני חודש. "כרגע אנו בנקודת מפנה ועומדים לקראת שינוי דרמתי בתחום, ולא רק לקראת שינוי אבולוציוני רגיל", הוסיף קוק ואמר.

אם אפל אכן הלכה בנתיב הזה, היא תכנס לשוק שכבר נבחן על ידי יריבתה המיתולוגית, גוגל (Google), אשר מפתחת, כך אומרים, מכונית ללא נהג עוד משנת 2009.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים