ד"ר ארנה ברי, EMC: "הגנת הסייבר – מרכיב מפתח קריטי באינטרנט של הדברים"

"האינטרנט של הדברים התעשייתי הופך למציאות בקצב מהיר, ואחת המשימות הראשונות היא להבטיח בהירות ואבטחה של הנתונים הנאגרים והבנה של סיבת האגירה", הסבירה ד"ר ברי, סגנית נשיא בחברה העולמית

"מניעת התקף לב, כשל במנוע של מטוס נוסעים, או תאונה על הכביש – כל אחד מאירועים אלה הוא אינטרנט של הדברים. ככל שהשימוש בנתונים יותר פרקטי, ניתן להפיק מהם יותר. לעומת זאת, קיים גם סיכון של שימוש לרעה – למטרות הונאה, פשיעה, או הרס של תשתיות קריטיות", כך אמרה ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא לחדשנות, EMC העולמית.

לדברי ד"ר ברי, המשמשת כמנכ"לית מרכז המצוינות של EMC בישראל, "האינטרנט של הדברים התעשייתי הופך למציאות בקצב מהיר. אחת המשימות הראשונות של מקרה המבחן לתעשיות, היא להבטיח בהירות ואבטחה של הנתונים הנאגרים והבנה של סיבת האגירה".

"חייבים להבין שהאינטרנט של הדברים כבר מזמן כאן, כיוון שיש הרבה מידע שמגיע מחיישנים המתקשרים בינם לבין עצמם", אמרה ד"ר ברי, "כשמוסיפים לכל זה מידע רב מתקשורת בין מכונות – אז כמות עצומה של נתונים נאגרת".

אחד הדברים המעניינים, לדבריה, במידע שנאגר – הוא המודעות לתוכן: "אנו אוגרים המון נתונים, וחשוב להיות מודעים לתוכן הנאגר. דובר רבות על אירועים אשר ניתן היה לצפות אותם, כי המידע היה שם. הבעיה היא שהמידע לא היה מבודד כך שיהפוך למרכיב המרכזי – הוא היה מעורבב עם נתונים רבים אחרים, לא רלוונטיים".

על פי ד"ר ברי, בלי בהירות לגבי מטרת אגירת הנתונים, או אבטחת נתונים ראויה וכללי דיווח, האינטרנט של הדברים יוחמץ. "חייבים לשלוט, לנהל ולמכן את הקישוריות בין מכשירי הקצה השונים", אמרה ד"ר ברי. "זו הסיבה שפלטפורמת הבדיקות אינה נוגעת רק במודעות לתוכן ובשימושיות, אלא גם מגדירה סיכונים ותאימות לתקנות. זאת, כדי לאבטח את הנתונים כך שיהיה בלתי אפשרי להנדס אותם לאחור – וכך להשיג מהם מידע אישי".

היא סיכמה באומרה כי "אבטחה ובהירות המידע והתוכן הנאסף ממכשירי M2M (מכונה למכונה) וחיישנים – יהפכו לקריטיים".

EMC ו-וודאפון (Vodafone) הודיעו באחרונה כי השקיעו יחד שני מיליון יורו בהקמת פלטפורמה תעשייתית לאינטרנט של הדברים, INFINITE. הפלטפורמה החדשה תמוקם בקורק-אירלנד, בשלושה מרכזי נתונים, שיספקו את סביבת הבדיקה והמחקר לטכנולוגיות שונות כגון תקשורת בין מכונות. עסקים יוכלו להשתמש בפלטפורמה על מנת לבחון פתרונות עבור האינטרנט של הדברים בייצור, בניהול ציי רכב, במכשור, בעולם מוצרי חשמל ביתיים ואפילו לבוש המכיל חיישנים המתקשרים אחד עם השני, או עם מכשירי קצה אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים