כיצד שב מפעל נירלט לפעול לאחר שנשרף ב-7 באוקטובר?

טל בן גיגי, משנה למנכ"ל נירלט, בוובינר תעשייה חכמה של אנשים ומחשבים: "ביצענו תוכנית התאוששות והצלחנו לשקם ולהפעיל את המפעל, כך שהחזרנו את הצבע לחברה – ולשוק"

טל בן גיגי, משנה למנכ"ל נירלט ומנכ"ל אוניברקול.

"בבוקר השבת הארורה של ה-7 באוקטובר לא ידענו את היקף הפגיעה בנו. תחילה נודע שחווינו פגיעה במחסן צדדי ולא חיוני. בשל אירועי עבר, חשבנו שזה משהו שנדע להתמודד עימו. אז החלו להגיע סרטונים – ראינו מחבלים נוסעים על מלגזות. בצהריים המצלמות חדלו לעבוד. הזעקנו את כוחות כיבוי האש, והם לא הגיעו כי המקום שרץ מחבלים. חווינו נס גלוי, כי לא היו עובדים במפעל, שאינו עובד בשבת. למחרת, ב-8 בחודש, ראינו כבר סרטונים בהם המפעל עולה באש, עם להבות המתנשאות לגובה 40 מטרים. ב-9 בחודש כינסתי את מנהלי התפעול, ואמרתי שעלינו לפעול תחת הנחת יסוד שהגרוע מכל קרה. רק ב-15 באוקטובר הותר לנו להיכנס, בראשונה, למה שנותר מהמפעל – שכן, אזור המפעל הוגדר כשטח צבאי סגור, ועד אז נחסמנו. 70% מההיצע שלנו נפגע. בחלוף כמה שבועות, ועם פעולות שיקום רבות וסיוע, המפעל שלנו בעוטף עזה שב לפעול", כך תיאר טל בן גיגי, משנה למנכ"ל נירלט ומנכ"ל אוניברקול – את שאירע למפעל המרכזי של נירלט בקיבוץ ניר עוז, בעקבות מתקפת הטרור של מחבלי החמאס.

בן גיגי דיבר ב-וובינר תעשייה חכמה 4.0 ו-RPA. הוובינר, ביוזמת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב'), ופתח אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט (AlterNet) ויושב ראש ועדת התכנים של הוובינר – הנחה אותו.

בעלת השליטה בנירלט היא קבוצת אינרום תעשיות בניה. נירלט עוסקת בייצור ושיווק של פתרונות בנייה ופיתוח סביבה ונוף – בהם בלוקים ומוצרי בטון, מוצרי גמר לבנייה – בהם טיח, דבקים וחומרי איטום, וכן – צבעים לבנייה, שיפוצים ותעשייה, ומערכות צנרת אינסטלציה. לצד נירלט, העוסקת בתחום הצבעים, חברות בת אחרות של אינרום הן יצרנית הבלוקים איטונג, יצרנית מוצרי הגמר לבנייה מיסטר פיקס ויצרנית מערכות האינסטלציה SP.

המפעל המרכזי של נירלט – כשני קילומטרים מהגבול

שבה לפעול חלקית ומתאוששת מאירועי ה-7 באוקטובר. נירלט.

שבה לפעול חלקית ומתאוששת מאירועי ה-7 באוקטובר. נירלט.

"נירלט", אמר בן גיגי, "הוקמה בקיבוץ ניר עוז בשנת 1982, כמפעל לייצור מוצרי איטום, ובהמשך החלה לייצר צבעים לבניין. לחברה שני אתרים מרכזיים לייצור ולהפצת מוצרים: האחד בקיבוץ ניר עוז והשני באזור התעשייה של נתניה, ויש לנו כושר ייצור של כ-80 מיליון ליטר צבע בשנה. החברה מעסיקה כ-400 עובדים, 200 מהם בניר עוז, ולה מחזור מכירות שנתי של כחצי מיליארד שקלים. המפעל בניר עוז נמצא כשני ק"מ מהגבול, והוא המפעל המרכזי של נירלט. הוא משתרע על פני שטח של כ-51 דונם, ובו מיוצרים מרבית מוצרי החברה, בכללם צבעים, ציפויים, עזרי צביעה, חומרי איטום ועוד".

הוא הוסיף כי "בשנים האחרונות חווינו צמיחה שנתית בשיעור של 5.2%. זו נבעה בשל השקעה משמעותית בחדשנות, עם יכולות מיכון שהביאו להגדלת כושר הייצור".

"בימים הראשונים", סיפר בן גיגי, "התחלנו לבחון כיצד אנו חוזרים לפעול. איך מגיעים למצב של רציפות עסקית, בה המוצרים שלנו נמצאים על מדפי החנויות. חיפשנו, ומצאנו, רצפת ייצור באשקלון, ועשינו בה שימוש לאחר ביצוע התאמות. על מנת להגן על הסודות המסחריים שלנו, קנינו קופסאות שחורות, אותן מילאנו בתמהיל הסודי של הצבעים המיוצרים. לא מצאנו פתרון לתחום ה'שליכטים', וניסינו לרכוש את חברת דקוליין שבעמק חפר, אולם העסקה בוטלה עקב הגבלות שהציבה הממונה על התחרות". הוא הוסיף ואמר: "חיפשנו חלופות לוגיסטיות – ומצאנו מחסן בנתיבות".

"בינואר 2024 מפעל החברה בניר עוז חזר לפעילות חלקית", סיכם בן גיגי. "עשינו זאת במהירות. כך, היה לנו מחסן עם רצפת ייצור, עם מערכות מחשוב ויכולות ליקוט. לצד סיוע כספי מהמדינה, עם הרבה נחישות, יצירתיות וערבות הדדית – שבנו לפעילות חלקית".

בן גיגי הצהיר לסיום כי "נקים מפעל חדש, גדול וטכנולוגי יותר. עמדנו באתגרים שהנזק הנרחב הציב לפתחנו, ביצענו תוכנית התאוששות והצלחנו לשקם ולהפעיל את המפעל. החזרנו את הצבע לחברה – ולשוק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תל אביבי מקורי

    אז אצבע את הבית לפסח עם הצבעים של נירלט . בעזרת השם תעשו ותצליחו

אירועים קרובים