ארה"ב: סטודנטים בבית ספר לרפואה משתמשים בטלפונים חכמים לקבלת מידע

600 סטודנטים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת לואיזיאנה משתתפים במהלך, ומשתמשים בטלפונים החכמים הן בחדרי הטיפול והן בכיתות הלימוד ● באמצעות תוכנות דוגמת Epocrates, מגביר השילוב של הטלפונים החכמים בתוכנית הלימודים את התפוקה של הסטודנטים, ומסייע להם להקדיש יותר זמן למטופלים ● ד"ר פרדיפ פטל, סגן יושב ראש בית הספר: "הם יכולים לבדוק דברים תוך כדי עבודה ואינם צריכים עוד לצאת מהחדר שבו נמצא המטופל ולגשת למשרד כדי לחפש מידע"

האם הפנקסים שבהם רושמים הרופאים מידע רפואי יוחלפו בקרוב בטלפונים חכמים? לא ברור האם נראה את המכשירים הללו בקרוב במרפאות ברחבי העולם, אולם סטודנטים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת לואיזיאנה כבר החלו להשתמש בהם. באמצעות תוכנות דוגמת Epocrates, יכולים הסטודנטים לקבל את המידע הרפואי הנדרש על צג המכשיר שלהם, ובכך להגביר את התפוקה ולהקדיש יותר זמן למטופלים.

600 הסטודנטים משתמשים כיום בטלפונים סלולריים שהותקנו בהם יישומים רפואיים. הטלפונים משמשים אותם הן בכיתות הלימוד והן בעבודה הקלינית. ד"ר פרדיפ פטל, סגן יושב ראש בית הספר לרפואה, אמר, כי "הסטודנטים יכולים לבדוק דברים תוך כדי עבודה ואינם צריכים עוד לצאת מהחדר שבו נמצא המטופל ולגשת למשרד כדי לחפש מידע באינטרנט או להמתין עד שיסתיים יום העבודה כדי לבדוק בספרים שנמצאים בבית שלהם".

עוד אמר פטל, כי היישומים הרפואיים חוסכים מהסטודנטים את הצורך לשאת עמם ספרים רבים. "בקמפוסים של בתי ספר לרפואה רואים בדרך כלל סטודנטים בחלוקים לבנים עם כיסים מלאים ברשימות וחומרי לימוד", ציין. "היישומים הרפואיים שמותקנים במחשב כף היד או בטלפון הסלולרי עם גישה לאינטרנט מספיקים להם כדי לקבל את המידע הרפואי הדרוש להם".

המטופלים הגיבו בחיוב

בתחילה, חששו בבית הספר איך יגיבו המטופלים למהלך, אולם עד מהרה הסתבר להם, כי הם קיבלו אותו בחיוב. "המטופלים מבינים שהסטודנטים אינם משחקים במשחקים אלא נעזרים בטלפונים כדי לשפר את הטיפול הרפואי", אמר פטל. הוא הוסיף, כי תקוותו היא שבעתיד, גם אנשי הצוות והמרצים הוותיקים ישתמשו ביישומים הסלולריים.

בבית הספר מוסיפים לעקוב בימים אלה אחר תגובת המטופלים למכשירים ומחפשים דרכים לייעל את השימוש. כך, למשל, למרבית המטופלים יש טלפונים חכמים משלהם, שניתן להעביר אליהם מידע על טיפול בשפעת ועל תסמיניה.

בתחילה קיבלו הסטודנטים מכשירי פאלם-פיילוט עם תוכנות שהותקנו מראש, אולם כיום רוכש בית הספר רישיונות תוכנה ומניח לסטודנטים להוסיף ולהשתמש במכשירי הטלפון הפרטיים שלהם. חברת Epocrates מתירה לבית הספר להשתמש בחינם בתוכנה לחיפוש תרופות, מה שחוסך לו 95 אלף דולרים. עם זאת, פטל הסביר שהחיסכון אינו כספי בלבד. "יש לעובדה שכולם משתמשים באותה תוכנה יתרונות רבים נוספים. היא מקילה עלינו כמרצים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים