מייק ריילי, נט-אפ: "ה-IT צריך להיות מבוסס צריכה – כמו במסעדה"

"על המנמ"ר להפוך מבונה של IT למאפשר עסקית ולמתווך של שירותים בתחום", אמר ריילי, מנהל טכנולוגיה ואסטרטגיה בחברה

מייק ריילי, מנהל טכנולוגיה ואסטרטגיה בנט-אפ העולמית. צילום: ניב קנטור

"בעבר, המנמ"ר היה כמו 'טבח' בבית, שהכין את האוכל לבדו. זה נכון, טוב וטעים, עד שמגיע השלב בו אי אפשר יותר להכין אוכל בבית ויש צורך ללכת למסעדה. זה מה שנדרש מהמנמ"ר כיום – לעבור למודל מבוסס צריכה, כמו בשוק הצרכני-פרטי", כך אמר מייק ריילי, מנהל טכנולוגיה ואסטרטגיה בנט-אפ (NetApp) העולמית.

ריילי היה דובר המפתח בכנס לקוחות אותו ערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') באולם האירועים דופלקס בהרצליה פיתוח ונשא את הכותרת "The Golden Circle".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי ריילי, "העידן הנוכחי רווי טכנולוגיות חדשות. חלק מהן משבשות וככאלה, הטמעתן דורשת שינוי של המודל העסקי בארגונים. חלקן 'סתם' חדשות, שמביאות ערך מוסף, אבל הן לא יוצרות מהפכה בארגון".

הוא ציין כי "לא באתי לישראל כדי לומר למנמ"רים וללקוחות מה ואיך לבנות, אולם אני נמצא בעמדה שבה אני יכול לסייע להם להשיג פונקציונליות בעידן שהמאפיין המרכזי שלו הוא ריבוי שינויים".

ריילי הביא דוגמאות לשתי טכנולוגיות עימן התמודדה נט-אפ כבר לפני כמה שנים, כדי לחדד את האבחנה בין טכנולוגיה משבשת ושאינה כזו: "טכנולוגיית אחסון מבוסס פלאש (Flash) היא לא משבשת ומחשוב הענן – כן", אמר.

"המנמ"ר – כמו נהג בפקק"

בהמשך הוא ציין כי "אחסון מבוסס פלאש הוא לא טכנולוגיה משבשת והשקענו בו מאמצי פיתוח משך שנים. אנחנו יודעים לעבוד עם הטכנולוגיה הזו, אלא שהיא לא מהווה שינוי מהותי למהלך העסקי בארגונים. היא בסך הכול מאפשרת למנהלי האחסון והתשתיות בארגונים לעבוד טוב, מהר ויעיל יותר, ובעתיד גם זול יותר. לעומתו, מחשוב ענן לסוגיו – פרטי, ציבורי ובן כלאיים – הוא בפירוש טכנולוגיה משבשת. הענן משנה את האופן בו הארגון עובד פנימית, את האופן בו הוא פועל מול העולם החיצון ואת המודל העסקי של הלקוח הארגוני".

"המנמ"ר משול לנהג שנמצא בפקק והוא מאחר", הוסיף ריילי. "הוא כל הזמן חושב האם לעבור נתיב או לא. אבל בסופו של דבר, זה לא משנה – מה שחשוב הוא להגיע ליעד בזמן. כך גם המנמ"ר נדרש לעשות: לא להתלבט במעבר בין נתיב לנתיב, אבל בפירוש להשקיע מחשבה באיזה אמצעי תחבורה לנסוע, האם להחליף את המכונית, מה לעשות כדי להגיע מנקודה אל"ף לנקודה בי"ת ולעשות זאת מהר, כי הרמזור מתחלף. אל לו למנמ"ר להיות במצב בו המערכות שלו מיושנות והוא לא 'מספק את הסחורה' להיבטים העסקיים בארגון. זה בדיוק כמו להיתקע מאחורי משאית שנוסעת לאט וחוסמת את הדרך".

כך גם נט-אפ, אמר. "אנחנו ממוקדים בעובדה שיש דברים פשוטים שניתן למדוד – זמני ביצועים, מהירות תגובה ועלויות. פלאש הוא רכיב במענה, עוד טכנולוגיה שמסייעת להקל על מצוקות המנמ"ר".

"יש לנו מענה לשינויים הרבים הקורים בתעשייה", ציין ריילי, "עם טכנולוגיות Scale-Out ו-Scale Up, משמע – יכולות הרחבה של המחשוב לרוחב, לפי דרישה, ומצד שני יכולות שדרוג. אנחנו מטפלים בארכיטקטורה שלנו עם מענה ל-SAN ,NAS וניהול מבוסס אובייקטים (Object Storage). בדרך זו אנחנו מסוגלים לספק למנמ"רים יכולות עוצמות מחשוב ויכולות עיבוד גבוהות מאוד".

הוא הוסיף ש-"אנחנו משקיעים בתחומים טכנולוגיים חדשים כי אנחנו מבינים שאסור להישאר במקום. ראו מה קרה לקודאק (Kodak): היא אחזה בנתח של 80% משוק הצילום, המנכ"ל שלה ישב על כסאו וחשב שהעולם הוא מקום פלא ושהוא עומד בראש תרנגולת שמטילה ביצי זהב ולא קלט שקודאק היא חברה אנלוגית בעולם שהולך ונהיה דיגיטלי. זוהי דוגמה שמוכיחה שאסור לאף ארגון לקפוא על השמרים. אנחנו מנסים לא להיות קודאק, ולא לקום בבוקר ולגלות שהמצלמה הנמכרת בעולם היא בכלל זו של ה-iPhone".

"שינוי מהותי בלי שזה יהיה מהותי"

לדברי ריילי, "המנמ"ר צריך לפעול בחוכמה – לא להיפגע מהברק פעמיים: פעם בשל עלויות חומרה ופעם בשל עלויות תוכנה. עליו לעבור שינוי מהותי בלי שזה יהיה מהותי – לו, למשתמשים ולעובדי ה-IT".

בהמשך הוא ציין כי "קרה דבר מצחיק בתעשייה. ב-2008 ערכה גרטנר (Gartner) סקר בקרב אלפי מנמ"רים בעולם ושאלה מה היחס בתקציב בין תחזוקת ה-IT להשקעה בפיתוח וחדשנות. היחס עמד על 80-20, כשהרוב הלך לתחזוקה. חלפו להן כמה שנים וגרטנר ערכה סקר זהה ב-2014. התשובות נותרו זהות. זה מצב שמתסכל את המנמ"רים, ובצדק, ויש לשנות אותו".

ריילי סיכם באמרו כי "המנמ"ר נדרש לשנות את האופן בו הוא פועל ואת האופן בו הוא תופס את עצמו. עליו לספק למשתמשים IT אחרי שהם צרכו אותו כמו חשמל ומים, ולא לבנות ולהתעסק בצנרת ובכמה מתח נדרש. הוא צריך להעביר את ה-IT למודל צריכה צרכני-פרטי, של תשלום לפי דרישה. אם אני מדליק מתג של אור – אני רוצה אור ולא לחשוב על הספקים ומתח. טכנולוגיה היא הדבר האחרון עלי אדמות שאנחנו עושים בעצמנו ויש לשנות מצב זה. על המנמ"ר לעבור שינוי מהותי, ממי שבונה IT למי שמאפשר עסקית ומשמש כמתווך שירותי IT. יש דרך לעשות דברים אחרת – זה מאתגר, אבל בהחלט אפשרי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב

    ושוב פעם חכמולוג תורן בא להרביץ לילידים תורה ששמע באחד מכנסי גרטנר האחרונים . קיוותי שיפתח את נושא הדחת המנכ"ל שלו בגין ביצועים ירודים. קיוויתי שיפתח את עושא היעדר החדשנות במוצרים החדשים. אבל, לא. הוא בא להסביר ללקוחותיו כיצד לנהל את עניניהם. חצוף ולא חכם .

אירועים קרובים