איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים: "המחשוב הוא 'מפלסת השלג' של ראש העיר"

מחלקת המחשוב של עיריית הבירה נערכה לקראת מזג האוויר הסוער, כלקח מהסופה הקודמת, אמר המנמ"ר בראיון לאנשים ומחשבים

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים

"ה-IT מסייע באופן חד משמעי לקברניטי העיר לעבור את הסופה בשלום. ראש העיר, ניר ברקת, והנהלת העירייה יכולים בעזרת מערכות השו"ב שמותקנות במוקד העירוני לראות את השטח ולחוש אותו. ללא ספק, אפשר לומר שה-IT הוא 'מפלסת השלג' של ראש העיר", כך אמר איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים.

קורנפלד התראיין לאנשים ומחשבים לקראת סופת השלגים שצפויה בבירה החל ממחר (ד').

מטה ה-IT בניהולו של קורנפלד מונה 15 איש ותחתיו עובדים כ-100 אנשי IT של מלם-תים במיקור-חוץ. הוא אמר כי "נערכנו מבעוד מועד לקראת השלג הצפוי מחר, כחלק מלקחי הסופה שאירעה בדצמבר 2013".

"בשנה האחרונה פיתחנו, בשיתוף פעולה עם אנשי מלם, מערכת לניטור כלי רכב שמפנים שלג, צמ"ה (ר"ת ציוד מכני הנדסי)", אמר. "המערכת מספקת שליטה לגורמי החירום והפינוי על המיקום המדויק של כלי הרכב ומספקת לקברניטי העיר את היכולת לנייד את הכלים לפי הצורך".

הוא סיפר כי "פיתחנו אפליקציה שעם הפעלתה אנחנו יכולים לנטר את עובדי העירייה, המתנדבים ואת עובדי החירום וההצלה – שכולם מחוברים אליה. האפליקציה מספקת מידע על המיקום שלהם, ניתן לנטר את מיקומם ולהעלות את הנתונים הללו למערכות השו"ב העירוניות. כך אנחנו יכולים להנחות אותם להגיע למקום ספציפי, לפי הצורך".

קורנפלד ציין ש-"בעבר יצרנו מקורות מידע איכותיים מתצלומי אוויר, ובמקביל יצרנו תשתית נתונים גיאוגרפית איכותית (GIS), כמו גם כלי אחיד לניתוח כלל המידע העירוני ולאיסוף מידע על תושבי ירושלים. זיהינו את כל המבנים והנכסים על ידי צילום אלכסוני, ניתחנו את הממצאים בהתייחס לרשומות ארנונה ומיפינו שכונות, תוך מתן שמות רחובות ומספרי בתים. תשתית מידע גיאוגרפי זה שימשה בסופה הקודמת את הנהלת העירייה ואת עובדיה מהאגפים השונים – ותשמש במידת הצורך גם בסופה הקרובה. הם גם נעזרים בתשתית הזו ביום יום".

מוקד התקשורת של מלם מערכות בירושלים מכוסה בשלג בסופה הקודמת

מוקד התקשורת של מלם מערכות בירושלים מכוסה בשלג בסופה הקודמת

עוד ציין קורנפלד כי "בתוך מערכות השו"ב העירוניות יש מודול מבוסס GIS, שמראה את צירי התנועה החסומים והפנויים, ומי מהצירים חיוני". הוא הסביר כי הן "מבוססות בעיקרן על מערכות GIS ועל מערכות נוספות – רווחה, אוכלוסין, מערכות פס"ח ומל"ח". כמו כן, אמר, מתקבלים נתונים מעשרות מצלמות הפרוסות בכל רחבי העיר.

אתר אינטרנט בחירום

לדברי קורנפלד, "הקמנו אתר אינטרנט בחירום, בנוסף לאתר הרגיל שלנו, שמהווה גיבוי אם זה ייפול. אנחנו מספקים באתר החירום אפשרות לגורמי התחבורה, החירום וההצלה – סיטיפס (מפעילת הרכבת הקלה בירושלים – י"ה), מגן דוד אדום, כיבוי אש, המשטרה ואגד – לדווח מה קורה".

"על מנת לענות על כמות השיחות שיופנו למוקד העירוני, יצרנו מצב של ניתוב עומסים, והפניית חלק מהשיחות, לפי הצורך, למוקדים עירוניים נוספים", המשיך. "אלה מתופעלים על ידי עובדי העירייה ומתנדבים. שיחות יגלשו למוקדים האחרים, מה שיעלה את מספר המוקדנים שיוכלו לענות לתושבים". הוא הוסיף כי בשנה שעברה התקבלו במוקד העירוני בזמן הסופה עשרות אלפי פניות, במגוון נושאים.

קורנפלד ציין לסיום כי "במידת הצורך, אנחנו ערוכים עם גיבויים לעבודה באופליין. המחשוב של עיריית ירושלים ערוך כיאות, המתקן שלנו נמצא במקום מאובטח, מוגן וסגור, והאתר מגובה בגנרטור גדול. מערך ה-IT פועל לספק תמיכה ללקוחות מסביב לשעון".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משתמש במערכות

    חבל רק שמערכות המחשוב מפותחות ע"י אנשים שלא מכירים את השטח ולא מתייחסים לצרכי העובדים. יותר מידי מנהלים ומעט מידי משתמשי קצה מעורבים בפיתוח המערכות. וכך נוצרים סירבולים ומצבים בלתי אפשריים כי יש מי שנמצא למעלה וחושב שיודע מה טוב לעובדים. כל זה בשילוב תשתיות קורוסות ורשתות עיפות גורומות לחוסר יעילות בעבודת העירייה. חשוב לדאוג לחרום אך חשוב גם לדאוג ליום יום.

אירועים קרובים