מוטי הדס, מטריקס: "85% מהארגונים בעולם משתמשים במערכות קוד פתוח – ובישראל הנתון גבוה יותר"

"ארגונים למדו והפנימו את היכולות הגלומות במערכות מבוססות לינוקס, ואת העובדה כי כאשר משתפים בחוכמת ההמונים, כמות החוכמה גדלה", אמר הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של החברה

מוטי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, נציגת רד-האט בישראל. צילום: ליאת מנדל

"ל-85% מהארגונים בעולם יש מערכות מבוססות קוד פתוח. 30% ממערכות ההפעלה בשרתים הארגוניים הן לינוקס (Linux). מתוכן, 85% הן מערכות של רד-האט (Red Hat). בישראל הנתונים אף גבוהים יותר", כך אמר מוטי הדס, סגן מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, נציגת רד-האט בישראל.

הדס דיבר בפתח המפגש הטכנולוגי "רד-האט, פיצה וטכנולוגיה" שערכו מטריקס ורד-האט ישראל. המפגש, ה-16 במספר, נערך היום (ה') בסינמה סיטי גלילות בהשתתפות 600 מלקוחות החברות. בכנס הושקה Red Hat Enterprise Linux 7 , הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הארגונית.

בדבריו ציטט הדס מחקר אקדמי שהצביע על מיתאם מובהק בין אופי שלטון דמוקרטי, הימצאות חשמל באותה המדינה ושימוש במערכות IT מבוססות קוד פתוח. "ארגונים למדו והפנימו את היכולות הגלומות במערכות מבוססות לינוקס ואת העובדה שכאשר משתפים בחוכמת ההמונים, כמות החוכמה גדלה", אמר.

הוא הציג את אקסיומת דילמת המנמ"ר, לפיה "ככל שהציפיות מהמנמ"ר גדלות – מצפים ממנו ליותר שירותים ויישומים, ויותר מהר – תקציבי ה-IT קטנים ומתכווצים, וחלק גדול מדי מהתקציב מושקע בתחזוקת הקיים, מה שמותיר מעט מדי משאבים לפיתוח ולחדשנות".

"רד-האט", ציין, "מטפלת ב-100 אלף פרויקטי קוד פתוח בעולם, ובאופן מתודולוגי הופכת אותם לפתרונות IT ארגוניים, עם מעטפת של הסמכות, רישיונות, בדיקות, תמיכה, תיקון באגים ואבטחת מידע. בדרך זו נוצרת חדשנות הדרושה לפתרון דילמת המנמ"ר".

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון קפריסין. צילום: ליאת מנדל

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון קפריסין. צילום: ליאת מנדל

הדס הוסיף כי "מטריקס מייצגת את רד-האט בישראל זה 11 שנים ויש לה 12 שותפים ו-700 לקוחות ארגוניים. כמו כן, היא מהווה את מרכז התמיכה הרשמי של החברה בישראל". עוד הוא ציין כי ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס מוציאה לשוק מדי שנה 150 מהנדסי רד-האט. הדס סיים את דבריו באיחולי הצלחה למחליפו, חואן רובר, שמונה למנהל קבוצת הקוד פתוח בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס.

"צוק איתן הוכיח שקוד פתוח במגזר הביטחוני – אפשרי"

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון קפריסין, אמר כי מבצע צוק איתן סתר את ההנחה שהייתה קיימת עד כה, לפיה לא ניתן להטמיע מערכות קוד פתוח בארגונים מהמגזר הביטחוני. מאז השקתה של מערכת ההפעלה לפני יותר מעשור, אמר טולדנו, " Red Hat Enterprise Linux הפכה לפלטפורמת לינוקס ארגונית מובילה בעולם, והציבה לתעשייה סטנדרטים של ביצועים, יכולות ואבטחה. היום המערכת מהווה כוח מוביל בדטה סנטר הארגוני, כמו גם בענן".

טולדנו ציין כי "יותר מ-90% מהחברות ברשימת פורצ'ן 500 (Fortune 500) לשנת 2013, כמו גם ארגונים כמעט בכל תחום ברחבי העולם, מבססים את פעילותם עליה". לדבריו, השילוב של שרתי Bare Metal, המכונות הווירטואליות, תשתית כשירות (IaaS) ופלטפורמה כשירות (PaaS) "יוצר סביבת דטה סנטר מוצקה, שעונה לצרכים עסקיים המשתנים בקביעות".

מיכאל שניצר, מנהל טכנולוגיות ושירותי רד-האט במטריקס. צילום: ליאת מנדל

מיכאל שניצר, מנהל טכנולוגיות ושירותי רד-האט במטריקס. צילום: ליאת מנדל

הוא סיים בציינו כי החידוש העיקרי במערכת ההפעלה הוא הוספת "מכולות" (containers) של יישומים, כך שניתן להרחיב את סביבת ה-IT ולטפל בכולה – מהיישומים ועד לשירותי ענן – בכל מקום, במערכות הפיזיות, במכונות הווירטואליות ובענן הפתוח בן הכלאיים.

מיכאל שניצר, מנהל טכנולוגיות ושירותי רד-האט במטריקס, אמר כי "מערכת ההפעלה בגרסתה החדשה מספקת ללקוחות את הזריזות והגמישות הנדרשים, על מנת לענות לצרכי ה-IT החדשים". לדברי שניצר, "הדבר נעשה ללא הגברת מורכבות, החל מאספקה מהירה של יישומים חדשים, דרך קונטיינרים קלי משקל מאובטחים, עד להרחבת תשתיות לעמידה בדרישות Big Data – עם מערכות קבצים חדשות".

שניצר מנה את התכונות העיקריות שבגרסה החדשה של מערכת ההפעלה: פיתוח יישומים משופר, אספקה, ניידות ובידוד; שיפורים במערכת הקבצים; אמון צולב (Cross-realm) לגישה מאובטחת עבור המשתמשים; זמני ריצה מאובטחים של יישומים, כלי פיתוח, אספקה ואיתור תקלות, משולבים לתוך הפלטפורמה ומוכנים לקונטיינר. הוא סיים בציינו כי "מעבר לאספקת היכולות לעמידה בחדשנות, מערכת ההפעלה בגרסתה החדשה גם עונה לצרכים הטכנולוגיים של היום, הכוללים טיפול ביותר מורכבות, שירותים לפי דרישה, אבטחת מידע ברמה גבוהה, שליטה, בהירות וסקלאביליות (יכולת גידול)".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסף

    ללא ספק מערכות תוכן לבניית אתרים בקוד פתוח כגון וורדפרס הן הפופולריות ביותר, זולות מאוד (רק עלות אחסון) ומאפשרות מענה למגוון צרכים אינטרנטיים עסקיים.. ניתן ללמוד 3 קורסים בנושא וורדפרס באתר אסכולי במחיר אחד.

אירועים קרובים