מומחים: ישראל תילחם טוב יותר בזירת הסייבר אם תשפר את החינוך הטכנולוגי ותעקוף את התוקפים

"החינוך לטכנולוגיה חייב להיות הרבה יותר טוב, ישראל חייבת לייצר את העלית של אנשי הטכנולוגיה", אמר ד"ר אביתר מתניה, ראש המטה הקיברנטי הלאומי ● האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב של צה"ל: "נדרש שיתוף פעולה בין הגורמים הרלוונטיים כדי לנוע מהר יותר מהתוקפים"

אלפי קורבנות ברחבי העולם. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

"בלי חינוך טוב לטכנולוגיה לא תהיה חדשנות, לא נוביל טכנולוגית את תחום הסייבר ולא נוכל להתמודד עם האיומים", כך הזהיר ד"ר אביתר מתניה, ראש המטה הקיברנטי הלאומי. "החינוך לטכנולוגיה חייב להיות הרבה יותר טוב מאשר כיום. ישראל חייבת לייצר את העלית של אנשי הטכנולוגיה".

ד"ר מתניה דיבר בוועידת של המכון למחקרי ביטחון לאומי, שנערכה היום (ג') במשרדי המכון בתל אביב. לדבריו, "אלה שאין להם ידע בטכנולוגיה צריכים לקבל אפשרות לרכוש אותו במערכת החינוך, כדי שידעו לפחות כיצד לדבר טכנולוגיה. הצורך הוא שכל פקיד בכל משרד ממשלתי וציבורי יבין טכנולוגיה. הוא לא חייב לדעת את הדברים לעומק אבל עליו לפחות לדעת לדבר את השפה".

ד"ר אביתר מתניה, ראש המטה הקיברנטי הלאומי. צילום: קובי קנטורהוא ציין כי "בשבוע האחרון השלמנו הקמת שני מרכזי מחקר סייבר: האחד באוניברסיטת תל אביב, בראשות פרו'פ יצחק בן ישראל, שלא רק ייצר ידע חדש מנקודת המבט הטכנולוגית אלא גם ישמש כמרכז אינטר-דיסציפלינרי, שיפתח כיווני חשיבה חדשים. המרכז השני, באוניברסיטת בן גוריון, יתמקד באפליקציות של טכנולוגיות סייבר".

בהמשך דיבר ד"ר מתניה על תפקידן של חברות פרטיות בתחום הסייבר ואמר כי הוא מכריע. "בשנת 2014, חברות פרטיות נעות מהר יותר מממשלות, שנעות לאט מדי. רק חברות פרטיות יכולות להתאים את עצמן לשינויים במהירות מספיקה".

לעקוף את התוקפים
האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב של צה"ל, קרא אף הוא להתאים את מערכת החינוך לעידן הסייבר, "אחרת לא יהיה לנו הכלי העיקרי לענות על האתגר".

האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב של צה"ל. צילום: קובי קנטורהוא התייחס לדפוסי הפעולה של ההאקרים אל מול הגורמים הלגיטימיים ואמר: "התוקפים מתקדמים מהר יותר באימוץ הטכנולוגיות החדשות מאשר המגנים. לפיכך, נדרש שיתוף פעולה בין כל הגופים הרלוונטיים במדינה ובין מדינות שונות, בפרט בחקיקה שתגביל את חופש הפעולה של תוקפי הסייבר".

הוא ציין כי "אנחנו נדרשים להתמודד עם מגוון רחב של איומים, החל ממתקפות DDoS ועד ל-APT – פיסות קוד ששותלות את עצמן ומדווחות למפעילים באמצעות מערכות שליטה ובקרה. מתקפות ה-DDoS אולי עושות רעש בתקשורת אבל המתקפות השקטות הרבה יותר מסוכנות ועל הגופים האחראים להגנה להתמודד עם שני סוגי האיומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים