מיקרוסופט שחררה גרסת RC של Windows XP Mode לחלונות 7

בחברה מקווים שתוכנה זו תקל על חברות לאמץ את חלונות 7 ותציל אותה מגורל דומה לזה של ויסטה ● מסקר שפורסם לאחרונה עולה, כי רק 16% מהחברות מתכוונות להתקין את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט בשנה הראשונה שלאחר ההשקה, ואילו ב-37% מהחברות לא מתכוונים להתקין אותה כלל

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה אתמול (ג'), כי שחררה להורדה גרסת RC (ר"ת Release Candidate) של Windows XP Mode – תוכנה שמאפשרת למשתמשי חלונות 7 (Windows 7) להפעיל עותק וירטואלי של XP מתוך מערכת ההפעלה שלהם.

כדי שתוכנת Windows XP Mode תפעל כהלכה, נדרשת תמיכה בווירטואליזציה ברמת החומרה – כלומר, המחשב צריך לתמוך בטכנולוגיות וירטואליזציה של אינטל (Intel) או AMD-V של AMD.

התוכנה שוחררה לאחר שבמיקרוסופט נוכחו, כי משתמשים רבים חוששים שיישומים ותיקים לא יפעלו היטב בחלונות 7, במיוחד לאחר שהתברר שחלונות 7 מבוססת על הגרעין של ויסטה. יישומים עסקיים רבים שתוכננו עבור XP אינם פועלים היטב בוויסטה, דבר שפגע בהצלחתה של מערכת ההפעלה בשוק העסקי.

במיקרוסופט מקווים שטכנולוגיית הווירטואליזציה החדשה תקל על חברות לאמץ את חלונות 7 ותציל אותה מגורל דומה לזה של ויסטה, במיוחד בקרב חברות קטנות, שאינן יכולות להרשות לעצמן לשכתב יישומים קיימים או לרכוש יישומים חדשים.

ברנדון לה-בלנק, עורך בלוג החלונות של מיקרוסופט, כתב, כי "Windows XP Mode תוכננה במיוחד עבור עסקים קטנים ובינוניים. היא תקל על תהליך המעבר לחלונות 7 ותתמוך ביישומים ותיקים".

אנשי מיחשוב ומפתחים שמנויים על שירותי Technet ו-MSDN של מיקרוסופט יוכלו לרכוש את חלונות 7 החל ממחר, בעוד שחברות עסקיות שרכשו רישיונות Software Assurance של מיקרוסופט יוכלו להוריד את מערכת ההפעלה החדשה החל ממחרתיים. חברות עסקיות שרכשו רישיונות אחרים יוכלו לקבל את חלונות 7 החל מאחד בספטמבר, ואילו צרכנים פרטיים יצטרכו להמתין עד 22 באוקטובר.

בתוך כך, מסקר שערך InformationWeek עולה, כי במרבית החברות לא ימהרו לשדרג את מערכת ההפעלה שלהן לחלונות 7. רק 16% מהן מתכוונות לעשות זאת בשהנ הראשונה לאחר השקתה של המערכת, ו-37% מהחברות כלל לא מתכוונות לבצע את השדרוג, לפחות לפי שעה. במרבית החברות הנותרות מתכוונים לשדרג למערכת ההפעלה החדשה למעלה משנה לאחר ההשקה, או לאחר שתופיע ערכת שירות ראשונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים