דיווחים: הבעלים של אווייה בחנו אפשרות למכור את החברה לאורקל

החברות ניהלו מוקדם יותר השנה משא ומתן, אולם הוא הסתיים ללא תוצאה ממשית - על פי רויטרס ● אווייה הגישה מסמכי הנפקה כבר לפני כשנתיים, אך לא הצליחה לשכנע משקיעים פוטנציאליים בסיכויי הצמיחה שלה

הבעלים של יצרנית הטלקום אווייה (Avaya), שהיא כיום חברה פרטית, בחנו מוקדם יותר השנה אפשרות למכור את החברה לאורקל (Oracle) במקום לבצע את ההנפקה הראשונית של המניות לציבור – כך דיווחה רויטרס (Reuters).

על פי הדיווח, הקרנות סילבר לייק (Silver Lake) ו-TPG Capital LP, שהפכו את אווייה ב-2007 לחברה פרטית לאחר שרכשו את מניותיה תמורת 8.4 מיליארד דולרים, ניהלו את המגעים עם אורקל במחצית הראשונה של השנה. עם זאת, לפי הדיווח, המגעים הסתיימו בחודשים האחרונים ללא תוצאה ממשית.

אווייה הגישה ב-2011 לרשות לניירות ערך (SEC) של ארצות הברית בקשה לערוך הנפקה ראשונית של מניות לציבור, אלא שההנפקה לא נערכה עד עתה, על אף שהתנאים בשוק נחשבים כיום טובים מאוד. ההערכה היא שהסיבה לכך נעוצה בקושי לשכנע משקיעים פוטנציאליים בסיכויי הצמיחה של החברה.

הניסיון למכור את אווייה לאורקל ממחיש את הקושי של חברות ההשקעות שרכשו אותה לממש את השקעתן בחברה, שנאלצת להתמודד מול תחרות קשה בשווקים בהן היא פועלת – וידיאו קונפרנס וציוד רשת, בהם שולטות חברות דוגמת סיסקו (Cisco) ו-ShoreTel. על פי המקורות עליהם נסמכת הידיעה של רויטרס, באווייה מאמינים שהחברה תשוב לצמוח ב-2014, אך מתקשים לשכנע בכך משקיעים פוטנציאליים בשוק ההון.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאווייה ומאורקל. סילבר לייק ו-TPG Capital LP סירבו להגיב. מאט בוהר, החשב הראשי של אווייה, נשאל ביחס להנפקה הראשונית של מניות לציבור בוועידה שערך בשבוע שעבר דויטשה בנק (Deutsche Bank). הוא השיב כי "כולנו מתמקדים בניהול העסק ובהיבטים הנמצאים בשליטתנו, מתוך שאיפה למצב את החברה במסלול הנכון לקראת מהלך כזה".

מספר הלקוחות של אווייה מוערך ב-300 אלף, ובכלל זה יותר מ-95% מהחברות שנמצאות ברשימת פורצ'ן 500 (Fortune 500). מכירות החברה מתחלקות שווה בשווה, פחות או יותר, בין מוצרים דוגמת טלפונים ומערכות לוועידות וידיאו לבין שירותים לרשתות תקשורת שהיא מספקת לחברות. בשנת הכספים 2012 הסתכמו ההכנסות של אווייה ב-5.17 מיליארד דולר – ירידה של 7% בהשוואה לשנת הכספים הקודמת. הרווחים המתואמים נותרו ללא שינוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים