האקרים: הצלחנו לגבור על סורק טביעות האצבע של מכשירי ה-iPhone החדשים

יומיים בלבד לאחר תחילת המכירה של ה-iPhone 5S פרסמו חברי קבוצת ההאקרים Chaos Computing Club סרטון בו הם מראים כיצד הצליחו לגבור על טכנולוגיית Touch ID, שאפל התפארה בה ● דבריהם אושרו על ידי אנשי אבטחה, שאמרו שמדובר ב-"פיצוח מושלם" של הטכנולוגיה

לא חלפו יומיים מהגעתם לחנויות של מכשירי ה-iPhone החדשים וכבר הצליחו האקרים גרמניים לפרוץ סורק טביעות האצבע של מכשיר הדגל iPhone 5S – כך לפי טענתם, שאושרה על ידי מומחי אבטחה.

הסורק החדש, שמיועד להגן על המשתמשים במכשיר מפני גנבים ושאר חטטנים, נפרץ על ידי חברי קבוצת Chaos Computing Club, שהצליחו לגבור על הסורק, שמבוסס על טכנולוגיית Touch ID, שאפל (Apple) התפארה בה בעת ההשקה. אחד המומחים, צ'רלי מילר, שנמנה על מחברי "המדריך להאקרים של iOS", תיאר את העבודה של הפורצים כ-"פיצוח מושלם" של Touch ID. הוא אמר, כי "אין ספק שהפריצה שלהם פותחת אפשרויות חדשות בפני מי שמבקשים לבצע מתקפות".

חברי Chaos Computing Club פרסמו סרטון שבו נראה אדם שניגש למכשיר iPhone עם "אצבע" שמכילה טביעת אצבע מועתקת. הם גם הסבירו כיצד הצליחו לגבור על הסורק, שהוא אחד החידושים הבודדים ב-iPhone 5S ושאפל מייחסת לו חשיבות רבה, מאחר שלטענתה מדובר באמצעי אבטחה שאמור לבדל את המכשיר שלהם ממכשירים אחרים, מבוססי אנדרואיד (Android).

התרגיל שביצעו ההאקרים נראה פשוט יחסית: הם צילמו טביעת אצבע שהותיר משתמש iPhone, הדפיסו אותה על נייר שקוף והצמידו אותו ל-"אצבע" מלאכותית. "אסור לאבטח שום מכשיר באמצעות טביעות אצבע. אנשים מותירים טביעות אצבע בכל מקום ואפשר להעתיק אותן בקלות", ציין אחד ההאקרים באתר של Chaos Computing Club.

ההאקרים הגרמניים טוענים, כי אמצעים דומים משמשים כדי לגבור על "הרוב המכריע" של סורקי טביעות האצבע שניתן למצוא בשוק. "אני חושב שזה נכון", אמר דינו דאיי זובי, המחבר המשותף השני של "המדריך להאקרים של iOS". לדבריו, "אנשי Chaos Computing Club לא נוהגים להתרברב סתם, במיוחד כשהם יוצאים במסרים משמעותיים".

טכנולוגיית האבטחה Touch ID, שמשולבת רק במכשירי iPhone 5S, מאפשרת לשחרר את הנעילה של המכשיר או לבצע רכישות בחנות iTunes באמצעות הנחה של האצבע על סורק טביעות האצבע המשולב בלחצן Home של המכשיר.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים