בזק בינלאומי תצטרף למאגד מגנ"ט ותסייע בפיתוח טכנולוגיית העברת HD תוך חסכון ברוחב פס

הרשת של החברה תשמש את שאר חברי המאגר לבדיקות הטכנולוגיה במהלך הפיתוח ● אייל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות בבזק בינלאומי: "זאת לא חוכמה רק להרחיב כל הזמן את רוחב הפס; חייבים לייעל את הטכנולוגיה כדי לאפשר צפייה יעילה במקביל של משתמשים רבים בתכני ה-HD"

בזק בינלאומי תצטרף למאגד NET-HD, הפועל במסגרת תוכנית מגנ"ט של המדען הראשי בתמ"ת. המאגד נועד לצרכי מחקר ופיתוח של טכנולוגיה, שאמורה לאפשר העברת תכני וידיאו בהפרדה גבוהה (High Definition) על גבי רשת האינטרנט, תוך הפחתת רוחב הפס הנדרש לאספקת תכני וידיאו אלו. במאגד חברות, בין היתר, גם אופטיבייס, אוברסי, ECI ו-LiveU.

המאגד יחקור כיצד ניתן לספק את דרישות הרשת מבלי לשדרג את התשתיות הקיימות, וכיצד ניתן לאפשר שירותי וידאו HD על גבי רשת קיימת. הפרויקט נולד על רקע מגמת ההגדלה של נפחי הווידיאו בעולם האינטרנט והשיפור באיכותם הטכנולוגית, שהביאו לכך שצריכת רוחב הפס הפכה להיות גבוהה במיוחד.

לדברי אייל צפריר, סמנכ"ל טכנולוגיות בבזק בינלאומי, תוכנית המחקר עתידה להישען על בסיס רשת האינטרנט של בזק בינלאומי, שהינה בעלת הקיבולת הגדולה ביותר ובעלת מספר הקישורים הגבוה ביותר לספקיות אינטרנט בינלאומיות. בשיחה עם אנשים ומחשבים, הסביר צפריר, כי "הטכנולוגיה מתפתחת כל הזמן. הקצבים גדלים בהתמדה, וראינו את זה בהשקעה של בזק בהקמת רשת ה-NGN. גם טכנולוגיית השידורים הולכת ומשתדרגת, וביו-טיוב כבר ניתן לראות סרטים ב-HD. אין ספק שמשתמש בודד שינסה לצפות בסרט באיכות HD ביו-טיוב יצליח – אבל מה יקרה כאשר 30 או 40 אלף איש בו זמנית ינסו לראות תוכנית בשידור חי ב-BBC ב-HD?".

לדבריו, אין בעיה להגדיל קיבולות, אבל מדובר בהשקעות עתק של עשרות מיליארדי דולרים, שאף ספק אינטרנט בעולם לא יכול להרשות לעצמו, כי בסופו של דבר, ספק האינטרנט חייב לספק זמינות בכל זמן, בכל מקום בכל צורה – דרך הנייד, דרך המחשב ועוד. לכן, אמר, צריך למצוא את הדרכים לתת את האיכות הטובה ביותר. עם זאת, צפריר ציין, כי ישראל דווקא נמצאת במקום נמוך בעולם מבחינת צריכת רוחב הפס.

"כל המאגד יפעל על בסיס הרשת של בזק בינלאומי", אמר צפריר. "בסופו של דבר צריך לתרגם את הרצונות ואת הדרישות למשהו מוחשי, וכן לבצע בדיקות והתחלה של יישום. האנשים שייסדו את תשתית האינטרנט בארץ מועסקים בחברה, ויש המון ידע שאנו אוגרים. יהיה לנו יתרון תחרותי, כי היישום הראשון של הטכנולוגיה יתבצע על התשתית שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים