בעקבות התאבדותו של ארון שוורץ: הצעת חוק בארה"ב קוראת לשנות את חוק עבירות המיחשוב

התיקון לחוק, שזכה לכינוי "חוק ארון", נועד למנוע ממקרים דומים להתרחש בעתיד – כך ציינה מגישת ההצעה, אשת הקונגרס זואי לופגרן, ברשת החברתית רדיט ● "הרבה מאוד השתנה ונעשה למורכב יותר מאז נחקק החוק, שהפך עם הזמן לנרחב ומפלצתי", אמר אריק גולדמן - פרופסור למשפטים מאוניברסיטת סנטה מוניקה

16/01/2013 14:06

חוק עבירות המיחשוב בארה"ב נמצא תחת ביקורת ציבורית נוקבת ואף צפוי לעבור שינוי, זאת בעקבות התאבדותו של ארון שוורץ – ממייסדי הרשת החברתית רדיט (Reddit) וממפתחי ה-RSS, ביום ו' האחרון. על פי התיקון לחוק, שהוגש על ידי אשת הקונגרס זואי לופגרן, יהפכו חלק מהפרות השימוש הנוכחיות – לחוקיות.

התיקון, שזכה לכינוי "חוק ארון", נועד לדברי לופגרן למנוע ממקרים דוגמת זה של שוורץ להתרחש בעתיד. "אין דרך להשיב את הגלגל לאחור ולמנוע את הטרגדיה של ארון, אבל אנחנו יכולים למנוע ממשתמשים באינטרנט התעללויות כאלו", כתבה אשת הקונגרס ברשת החברתית רדיט.

כזכור, שוורץ הואשם בפריצה למאגרי מידע והונאה מקוונת, מעשים עליהם היה צפוי לקבל מעל 30 שנים בכלא וקנס של מיליון דולרים. זאת, בהתאם לחוק מ-1984 בשם The Computer Fraud and Abuse Act, שמשפטנים טוענים כי אינו רלוונטי עוד. "הרבה מאוד השתנה ונעשה למורכב יותר מאז נחקק החוק, שהפך עם הזמן לנרחב ומפלצתי", אמר אריק גולדמן – פרופסור למשפטים מאוניברסיטת סנטה מוניקה.

אשת הקונגרס לופגרן היא לא הראשונה להביע ביקורת על החוק. באפריל 2012 דחה בית משפט בקליפורניה את הפירוש הרחב, לטענתו, שנותנת הממשלה לחוק עבירות המיחשוב, והזהיר כי "מיליוני אמריקניים יכולים להיות חשופים לתביעות בגין גלישה לא מזיקה באינטרנט במהלך עבודתם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים