סערה ברשת בעקבות התאבדותו של ארון שוורץ, ממייסדי רדיט וממפתחי ה-RSS

שוורץ, שהתאבד בסוף השבוע האחרון, ניצב בפני שורה של אישומים ובהם הונאה מקוונת, זאת לאחר שנחשד בפריצה למאגרי המידע של MIT ול-JSTOR - מאגר המיועד למנויים בלבד, והוריד למעלה מ-4 מיליון מאמרים במטרה להפיצם ברבים ● בהודעה שפרסמה משפחתו של שוורץ נכתב, כי "ההחלטות שנעשו במשרדו של התובע הראשי ב-MIT תרמו להתאבדותו של ארון"

14/01/2013 17:59

ארון שוורץ, ממייסדי הרשת החברתית רדיט (Reddit) וממפתחי ה-RSS, התאבד בתלייה ביום ו' האחרון בדירתו בניו יורק – כשברקע עולה החשד שעשה זאת על רקע תביעות הענק כנגדו מצד רשויות החוק בארה"ב. זאת, לאחר שנחשד ב-2011, כי פרץ למאגר של המכון הטכנולוגי במסצ'וסטס (MIT) ול-JSTOR – אתר מאגרי מידע המיועד למנויים בלבד, והוריד למעלה מ-4 מיליון מאמרים במטרה להפיצם ברבים.

שוורץ, בן 26 במותו, ניצב בפני שורה של אישומים ובהם הונאה מקוונת, כאשר העונש המקסימלי עליהם הוא עד 35 שנות מאסר וקנס של מיליון דולרים. מי שהצטייר עבור רבים כגיבור אינטרנטי שהקדיש חלק ניכר מחייו להפיכת המידע ברשת לחופשי ונגיש, נתפס בקרב רשויות החוק בארה"ב כהאקר מסוכן. כך, בהודעה שפרסמה משפחתו נכתב, כי "לא מדובר בטרגדיה אישית בלבד. זהו תוצר של התנהגות פושעת של רשויות החוק והמשפט. ההחלטות שנעשו במשרדו של התובע הראשי ב-MIT תרמו להתאבדותו של ארון".

התגובות ברשת למקרה הטראגי של שוורץ לא איחרו לבוא. אנשי ארגון אנונימוס עומדים, ככל הנראה, מאחורי השבתת רשת האינטרנט ב-MIT שאירעה אתמול. מאוחר יותר חדרו לאתר MIT האקרים מטעם הארגון ופרסמו הודעה, בה נכתב כי "אנו קוראים לכל מי שחש בכאב על אובדנו של שוורץ לקחת אחריות – וכולנו נושאים באחריות – כדי לבנות עתיד שארון יהיה גאה בו". עם זאת, ציינו הפורצים, כי הם "מצטערים בפני הנהלת האתר על אי הנעימות ולא מאשימים את המכון באחריות ישירה להתאבדות".

במקביל, כמחווה לשוורץ, חוקרים רבים החלו בהעלאת קבצי PDF של מחקרים ומאמרים פרי יצירתם – ואף קראו לשתפם ב-Google Docs ובטוויטר (Twitter), שם זכתה המחווה לתג pdftribute#.

משפחתו של שוורץ הקימה לזכרו אתר הנצחה רשמי, בו ניתן להשאיר הודעת פרידה ואף להירתם למען פיתוח קוד פתוח. "ארון לחם למען צדק חברתי, ולחברה דמוקרטית ופתוחה יותר. הוא השתמש בכישוריו לא כדי להתעשר, אלא כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. ארון זכה לכבוד ולתמיכה מצד מיליונים רבים", נכתב בהודעה שפרסמה משפחתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים