כמחצית מהמנהלים צופים פיטורים בעקבות הטמעת בינה מלאכותית

לפי מחקר חדש של יבמ, 63% סבורים שלצוותים שלהם יש את הכישורים והידע הדרושים לאימוץ בינה מלאכותית, אבל מעטים מבינים מה תהיה ההשפעה של הטכנולוגיה על הצוותים שלהם

מנהלים משקיעים בטכנולוגיות בינה מלאכותית מבלי להבין את ערכן המלא.

51% מהמנכ"לים של ארגונים אומרים שהם מגייסים עובדים לתפקידי בינה מלאכותית – שלא היו קיימים בשנה שעברה; 56% מהמנהלים טרם העריכו מה תהיה ההשפעה של בינה מלאכותית יוצרת על כוח העבודה שלהם; 47% מהם יצמצמו או יארגנו מחדש את מצבת כוח העבודה שלהם בתריסר החודשים הקרובים, בגלל בינה מלאכותית; כך לפי מחקר חדש של יבמ (IBM).

המחקר בוצע על ידי מכון יבמ לערך עסקי, IBM Institute for Business Value בשיתוף Oxford Economics בקרב 3,000 מנהלים ומנהלות ביותר מ-30 מדינות ו-26 תעשיות.

המחקר מצא, כי "מנכ"לים ומנכ"ליות מתקשים להתמודד עם אתגרי כוח אדם, תרבות ארגונית וממשל תאגידי – ברקע הלחץ הגובר להטמיע בינה מלאכותית יוצרת בארגונים".

61% מהמנהלים אמרו שהם דוחפים את הארגון שלהם לאמץ בינה מלאכותית יוצרת, בקצב מהיר יותר מהקצב שעימו חלק מהעובדים שלהם מרגישים נוח איתו. מחצית מסכימים, שהסיכון הכרוך בפיגור לעומת המתחרים דוחף אותם להשקיע בטכנולוגיות מסוימות – גם לפני שהם מבינים את ערכן המלא. 67% אמרו שיתרונות היעילות כתוצאה מהטמעת אוטומציה בארגון הם כה גדולים, שהם חייבים לקחת סיכון משמעותי כדי להישאר תחרותיים.

63% מהם אמרו שלצוותים שלהם יש את הכישורים והידע להטמיע בינה מלאכותית בארגון, אך מעטים מהם מבינים כיצד המהלך הזה ישפיע על כוח העבודה והתרבות הארגונית.

המנכ"לים אמרו ש-35% מכוח העבודה שלהם יידרשו להכשרה מעודכנת בשלוש השנים הקרובות – שיעור גבוה לעומת הערכה של 6% בלבד ב-2021. 57% מהם מכירים בכך ששינוי תרבותי – ולאו דווקא אתגרים טכנולוגיים – חשוב יותר בתהליך הפיכת ארגון לכזה שפעילות מבוססת על דאטה.

"יש התרגשות מדהימה סביב בינה מלאכותית ומנכ"לים רוצים להגיע אל מעבר להייפ, כדי לחולל השפעה עסקית אמיתית. עם זאת, אם האנשים והתרבות הארגונית לא יהיו מוכנים לשינוי – ההתקדמות תהיה איטית", אמר מאט קנדי, מנהל-שותף גלובלי בחברת הייעוץ של יבמ. "בבואם להטמיע בינה מלאכותית יוצרת באסטרטגיה הארגונית שלהם, מנהלים ומנהלות נדרשים לבנות חשיבה תרבותית שמובילה אנשים דרך השינויים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים