לדעת – הפיתוח שמסייע לאבחן אוטיזם בשלב מוקדם

הסטארט-אפ לדעת זכה במקום הראשון באירוע הגמר של האקוטיזם - פלטפורמה ישראלית שנועדה לקדם פיתוח פתרונות חדשניים לאתגרי האוטיסטים

מימין: רימון טובין, מקים האקוטיזם, ואסף בר, מנכ"ל איטרניטי.

הסטארט-אפ לדעת (Ladaat) זכה במקום הראשון בהאקתון הגמר של האקוטיזם – פלטפורמה ישראלית וראשונה מסוגה בעולם, שנועדה לקדם פיתוח פתרונות חדשניים לאתגרי האוטיסטים.

מיזם לדעת מאבחן אוטיזם בשלב מוקדם באמצעות הקלטה של תנועות (עיניים, חשיבה) תוך שימוש בטכנולוגיות AI ולמידת מכונה. לאירוע שהתקיים במכללה למנהל ושודר בלייב לעשרות מדינות בעולם, העפילו עשרה מיזמים שפיתחו טכנולוגיות אפקטיביות לשיפור חייהם של אוכלוסיית האוטיסטים ובני משפחותיהם. במסגרת הזכייה, ייהנה לדעת מתמיכה להמשך הפעילות וליווי של מנטורים שיסייעו לו להבשיל ולצמוח לכדי פתרון פעיל.

האקוטיזם הוקם בשנת 2019 על ידי רימון טובין, אב לנער על הספקטרום האוטיסטי, ומהווה כאמור גוף יחיד מסוגו בעולם ששותפים בו יזמים, קרובים לילדים על הספקטרום ואנשי מקצוע מתחום החדשנות והטכנולוגיה, ששמו לעצמם מטרה לקדם פתרונות טכנולוגיים לאתגרים השונים של אוטיזם. המיזם פועל בשותפות עם עיריית ת"א והמכללה למינהל וכן החברות גוגל, יבמ, מיקרוסופט, אינטל, פייסבוק, בנק הפועלים ועוד עשרות חברות וארגונים מהמובילים בישראל. בנוסף משתתפים בו ארגונים וגופים בולטים, כדוגמת המרכז הלאומי לחקר האוזיטם, אלו"ט, שיבא, בית אקשטיין, שק"ל ועוד.

במסגרת האירוע, התחייבה גם חברת איטרניטי מקבוצת אמן לאמץ שלושה סטארט-אפים שפעילותם תומכת נתונים. אסף בר, מנכ"ל איטרניטי ציין, כי "האקוטיזם הינו מפגש נדיר בין טכנולוגיה לצורך קיומי של מאות מיליונים בארץ ובעולם שצמאים וחייבים להשתלב, שלא לדבר על כך שאחוז ניכר מהם מורכב מגאונים ואנשים שהעולם צריך אותם לא פחות מאשר הם צריכים אותו. איטרניטי תאמץ שלושה סטארט-אפים אשר התבנית שלהם מבוססת נתונים".

טובין אמר באירוע, כי "נרגש כל פעם מחדש לראות כיצד האנשים הכי משפיעים בשוק נרתמים לסייע לאוכלוסיית האוטיסטים, ומקווה שבזכות הפעילות של האקוטיזם נצליח לסייע לבעלי המוגבלויות ובני משפחותיהם לשפר את אורח חייהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים