שותפות חדשה בין אינטל, מובילאיי ו-BMW הוכרזה ב-CES

שלוש החברות חשפו פרטים על השותפות ביניהן, והכריזו כי עד אמצע 2017 יעלו על הכביש עשרות רכבים אוטונומיים חדישים לנסיעות מבחן

נוהגות אל העתיד. אינטל, מובילאיי ו-BMW

CES 2017 המתקיימת בימים אלו בלאס וגאס, מספקת כותרות תכופות. אתמול (ד') זימן אירוע הטכנולוגיה החשוב הודעה משותפת של החברות אינטל (Intel), מובילאיי (Mobileye) ו-BMW שבישרו לעולם כי במחצית השנייה של השנה יעלו יחד כלי רכב אוטונומיים למבחן בכבישים.

השותפות של שלוש החברות תעלה צי של כ-40 כלי רכב אוטונומיים מתוצרת BMW למבחן מעשי בכבישים במחצית השנייה של 2017, דבר הממחיש את ההתקדמות המשמעותית שנעשתה על ידי שלוש החברות לעבר עידן של נהיגה אוטונומית לחלוטין.

במהלך דיון הפודיום שנערך במסיבת עיתונאים משותפת שהתקיימה ב-CES הסבירו החברות כי סדרת BMW 7 העתידית תכלול טכנולוגיות חדשניות של אינטל ומובילאיי, ושהן ארצות הברית והן אירופה יארחו את הניסויים העולמיים המתוכננים.

שעשוע: "התקדמות טובה בפתרון העדכני ביותר לנהיגה אוטונומית"

לחברת מובילאיי קשר ישראלי הדוק במיוחד. מייסד החברה, היו"ר ומנהלה טכנולוגי הראשי הוא אמנון שעשוע, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים.

"במהלך ששת החודשים האחרונים יש לנו התקדמות טובה מאוד בעיצוב הפתרון העדכני ביותר לנהיגה אוטונומית הן על כבישים בין-עירוניים והן על כבישים באזורים עירוניים", אמר שעשוע בהודעה לתקשורת.

"הפיכת הנהיגה האוטונומית למציאות בעבור הלקוחות שלנו היא השאיפה המשותפת שעומדת מאחורי שיתוף הפעולה שלנו עם אינטל ומובילאיי", הבהיר קלאוס פרוליך, חבר הוועד המנהל של BMW AG for Development.

"לשותפות זו יש את כל הכישורים והכישרון הדרושים בכדי להתגבר על אתגרים טכנולוגיים עצומים הניצבים לפנינו, ולהפוך כלי רכב בנהיגה עצמית למסחריים. לכן, אנחנו כבר חושבים במונחים של מדרגיות ומקבלים חברות אחרות בברכה – יצרניות, ספקים או חברות טכנולוגיה – כדי שישתתפו ויתרמו לפלטפורמה האוטונומית שלנו".

BMW iNEXT – מכונית אוטונומית לחלוטין בשנת 2021

פרוליך המשיך ותיאר כי "השנה צי כלי הרכב שלנו יבדוק טכנולוגיה משותפת זו באופן גלובלי בתנאי תנועה אמיתיים. זהו צעד משמעותי לקראת הצגתה של BMW iNEXT בשנת 2021, שתהיה כלי הרכב הראשון של קבוצת BMW שהוא אוטונומי לחלוטין", הוא הוסיף והרחיב.

"מנקודת מבטה של התעשייה, אנו כבר רואים חיסכון ומהירות בפיתוח על ידי שיתוף עלויות באיגום משאבים לצורך פיתוח פלטפורמה אוטונומית מלאה", אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזאניץ'. "זו הסיבה לכך ששותפות זו פורצת דרך חדשה. הקמנו צוות ייעודי עם יעדים ברורים ותרבות של חדשנות, זריזות ואחריות".

מבחר פיתוחים שייצרו יחד סינרגיה

בעוד ש-BMV תביא אל השותפות את כל יכולותיה בפיתוח טכנולוגיית כלי הרכב המתקדמת ביותר, אינטל תספק לה את הדחיפה הנחוצה מכיוון תחום ההיי-טק, למשל בזכות פתרון Intel GO שלה לנהיגה אוטונומית, שאותו השיקה לאחרונה. פתרון זה מציע מעבד ברמה עולמית וטכנולוגיות FPGA בעבור האיזון היעיל ביותר בין ביצועים וכוח, שעומד בדרישות המחמירות ביותר של תעשיית הרכב.

מובילאיי תתרום לשותפות את מעבד הראייה ממוחשבת בעל הביצועים הגבוהים שלה, ה-EyeQ5, המציע בטיחות פונקציונלית וביצועים בצריכת חשמל נמוכה. ה-EyeQ5 אחראי לעיבוד ופענוח הקלט מהחיישנים ההיקפיים בני 360 המעלות, כמו גם על הלוקליזציה של הרכב האוטונומי.

היכולות של ה-EyeQ5 בשילוב עם טכנולוגיות המעבד FPGA של אינטל, מהווים את פלטפורמת המחשוב הראשית שתשולב בכלי הרכב האוטונומיים של השותפות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים