הסייבר הישראלי רותח בדירוג של פורצ'ן

17 חברות ממוקמות ברשימת Fortune Cyber ​​60 לשנת 2024 ● מי ברשימה לצד וויז?

חדשנות? למקבלי ההחלטות בממשלה זה לא בוער.

אומת הסטארט-אפ מתגלה כאומת הסייבר: 17 חברות ברשימת Cyber ​​60 – חברות הסייבר המבטיחות ל-2024 של פורצ'ן (Fortune) – ישראליות.

כל מנכ"ל שיישאל על הסיכונים הגדולים ביותר לעסק שלו ישיב, שאבטחת סייבר תהיה בראש הרשימה, או בסמוך לה", כתבו עורכי הדירוג. "התרחישים המצמררים למקרה הגרוע ביותר נמצאים בכותרות בכל יום: מתקפות כופרה שהשביתו בתי חולים ובתי ספר; פרטי לקוחות שנגנבו על ידי פושעי סייבר ונמכרו ברשת האפלה; תכתובות מיילים פנימיות של חברות שנקצרו ופורסמו באינטרנט".

הדירוג נערך בשיתוף Lightspeed Venture Partners, שבחנו 300 חברות סייבר, שהפתרונות שלהן מיועדים לארגונים ושלא עברו הנפקה או רכישה.

Fortune cyber 60

Fortune cyber 60 צילום: פורצ'ן

מי ברשימה? 

סיירה (Cyera) פיתחה פלטפורמת אבטחה מבוססת בינה מלאכותית, המנפיקה לצוותי האבטחה שליטה במידע ותובנות אודות הנתונים בארגון. החברה הוקמה ב-2021 על ידי יותם שגב, המנכ"ל ותמר בר-אילן, סמנכ"לית הטכנולוגיות, ששירתו יחד בתלפיות וב-8200 – וגייסה 160 מיליון דולר.

נו ניים סקיוריטי (Noname Security) פיתחה טכנולוגיה לאבטחה של ממשקי תוכנה, API – מנקודות התורפה העיקריות ברשתות ארגווניות. החברה הוקמה ב-2020 על ידי עוז גולן, המנכ"ל, ושי לוי, שהכירו בשירותם ב-8200. היא גייסה 220 מיליון דולר.

אקווה סקיוריטי (Aqua Security) עוסקת באבטחה בענן, עצירת מתקפות על יישומים ובקרה על קונטיינרים. היא הוקמה ב-2015 על ידי דרור דוידוף, המנכ"ל ואמיר ג'רבי, ששירת בממר"ם, ה-CTO. היא גייסה 265 מיליון דולר ובמרץ 2021 הפכה לחד-קרן.

קלארוטי (Claroty) הוקמה ב-2015 על ידי Team8 וגייסה עד היום 635 מיליון דולר. חד הקרן מגן ומזהה איומים על פני מערכות סייבר-פיזיות. החברה הוקמה על ידי אמיר זילברשטיין, היו"ר, גלינה אנטובה, סמנכ"לית הפיתוח העסקי ובני פורת, ה-CTO. המנכ"ל מאז 2020 הוא יניב ורדי.

קאטו (Cato Networks) נוסדה ב-2015 על ידי שלמה קרמר וגור שץ, ופועלת בתחום ה-SASE (מרחב תקשורתי מאובטח בענן). המנכ"ל קרמר, יזם סייבר מצליח, היה ממקימי צ'ק פוינט ואימפרבה. החברה פיתחה רשת מבוססת ענן, המאפשרת תקשורת ארגונית מאובטחת ומהירה, אשר מחברת את כל קצוות הרשת הארגונית. חד הקרן גייס 773 מיליוני דולרים.

סמפריס (Semperis) הוקמה ב-2013 על ידי מתן ליברמן, גיא טברובסקי, ה-CTO, ומיקי ברזמן – המנכ"ל. החברה מגינה על נקודת תורפה בסביבת מיקרוסופט, ה-אקטיב דיירקטורי. סמפריס מזהה פגיעויות במערכת הזהויות, מיירטת התקפות סייבר ומאפשרת לארגון להתאושש במהירות. החברה גייסה 257 מיליון דולר.

סניק (Snyk) הוקמה ב-2015 על ידי אסף חפץ, דני גרנדר וגיא פודחרני – בוגרי 8200. פודחרני היה המנכ"ל עד 2019, אז מונה לנשיא, ובראש החברה עומד פיטר מקיי, מראשוני המשקיעים בחברה. מוצר האבטחה שלה מסייע למפתחים: הוא מאתר ומתקן פרצות וחולשות בפלטפורמות קוד פתוח ועוזר לפתח יישומים מאובטחים. היא גייסה 1.2 מיליארד דולר.

וויז (Wiz), שהוקמה ב-2020, מתמחה באבטחת ענן. אסף רפפורט הקים אותה יחד עם עמי לוטבק, רועי רזניק וינון קוסטיקה, חבריו להקמת אדאלום, שנמכרה למיקרוסופט תמורת 320 מיליון דולר. וויז הפכה תוך חודשים מעטים לחד-קרן וגייסה 900 מיליון דולר.

אפווינד (Upwind) – הסטארט-אפ המנטר ומגיב לאיומי סייבר בענן, הוקם על ידי עמירם שחר, המנכ"ל, ששירת בממר"ם, לירן פולק, הארכיטקט הראשי, טל צור, סמנכ"ל הפיתוח, ולביא פרידמן, סמנכ"ל המוצר. מייסדיו הקימו ומכרו את ספוט לנט-אפ ב-2020 תמורת 450 מיליון דולר. אפווינד גייסה 80 מיליון דולרים.

קורו (Coro) פיתחה פלטפורמת אבטחת סייבר המיועדת לארגונים בינוניים, שאין להם כיס עמוק כמו לארגוני ענק. החברה הוקמה ב-2014, על ידי פרופ' כרמל דומשלק, דורון מילכטייך, דרור ליבר, וגיא מושקוביץ – המנכ"ל. החברה גייסה 135 מיליון דולר.

אט-ביי (At-Bay) מוכרת ביטוחי סייבר לארגונים. היא הוקמה ב-2016 על ידי רותם אירם, המנכ"ל, רומן יצקוביץ', סמנכ"ל ריסק, איתי הוכמן ותילי קליסקי. החברה גייסה 292 מיליון דולר והגיוס האחרון הפך אותה לחד-קרן.

איילנד (Island) פיתחה דפדפן ארגוני מאובטח, המאפשר לממש מדיניות אבטחת מידע ארגונית, תוך זיהוי חריגות, שגיאות ודפוסי התנהגות של תוקפים. היא הוקמה על ידי מייקל פיי ודן אמיגה. פיי, המנכ"ל, היה מנהל טכנולוגיה ראשי במק'אפי. אמיגה, ה-CTO, הקים את פיירגלאס, שנמכרה לסימנטק ב-2017 ב-250 מיליון דולר. חד הקרן גייס 375 מיליון דולר.

לגיט (Legit Security) מאפשרת לארגונים לאבטח את תהליכי פיתוח התוכנה הפנימיים ומגינה על שרשרת אספקת התוכנה של הארגון. היא הוקמה ב-2020 על ידי רוני פוקס, המנכ"ל, ליאב כספי, סמנכ"ל הטכנולוגיות וליאור ברק. השלושה הכירו ב-8200. החברה גייסה 77 מיליון דולר.

ג'ם (Gem Security) פיתחה פלטפורמה המאפשרת זיהוי בזמן אמת, חקירה ותגובה מהירה של מתקפות סייבר בסביבות ענן. היא הוקמה ב-2022 על ידי אריה זילברשטיין, המנכ"ל, רון קוניגסברג, ה-CTO, ואופיר ברוקנר, סמנכ"ל המוצר. היא גייסה 34 מיליון דולר.

גריפ (Grip Security) פיתחה פתרון לניהול השימוש של העובדים בארגונים באפליקציות SaaS, ולמניעת חשיפת מאגרי המידע בארגון למתקפות. גריפ הוקמה ב-2021 על ידי ליאור יערי, המנכ"ל, אלון שנקלר, סמנכ"ל הפיתוח ועידן פאסט, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה גייסה 66 מיליון דולר.

דסקופ (Descope), שהוקמה ב-2022, פיתחה פלטפורמת אימות וניהול משתמשים בלא צורך בסיסמאות. זו מסייעת למפתחים לצמצם את סיכוני האבטחה ולשפר את חוויית המשתמש. היא הוקמה על ידי שמונה מייסדים, יוצאי דמיסטו, שנרכשה ב-2019 על ידי פאלו אלטו ב-560 מיליון דולר: דן שראל, מנהל המוצר, סלביק מרקוביץ', המנכ"ל, וגלעד שריקי,ששירתו בממר"ם, אביעד ליכטנשטט, דורון שרון, גיא רינת, מאיר והנון ורישי בהרגבה. החברה גייסה 53 מיליון דולר.

Robust Intelligence הוקמה ב-2019 על ידי ירון זינגר, פרופסור ישראלי למדעי המחשב בהרווארד. החברה פיתחה "חומת אש", שנועדה לשפר את הביצועים של מודלים ומערכות בינה מלאכותית באמצעות מניעת טעויות בהכנסת נתונים. זינגר שירת כלוחם ביחידת מודיעין מובחרת ובעבר כבר היה לו סטארט-אפ בתחום AI. החברה גייסה 44 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים