כך מסייעת הטכנולוגיה להגנה על הצוותים הרפואיים בקורונה

אמנון אבי-גיא מ-י.א. מיטווך ובניו סיפר בכנס בריאות דיגיטלית של אנשים ומחשבים על הפתרון שניתן לבתי חולים כדי שיוכלו הן לשמור על בריאות הרופאים והן לתת לחולים את הטיפול המיטבי - מרחוק

אמנון אבי-גיא, מנהל החטיבה לציוד מחשוב של י.א. מיטווך ובניו, ליד המערכת באחד מבתי החולים. צילום: יח"צ

בתקופה זו של הקורונה, מערכת הבריאות צריכה הן להגן על הצוותים הרפואיים והן לתת טיפול מיטבי לחולים, ברמת הרפואה והציוד. האתגר כיצד עושים את שניהם ביחד ועל הצד הטוב ביותר בלט בתחילת המשבר. הפתרון שאומץ היה ניטור מרחוק, המאפשר לא רק לראות את החולה, אלא ממש לטפל בו, מעמדות שו"ב חיצוניות, שחצצו בין הצוותים לבין המטופלים.

חברה שסייעה לשלושה בתי חולים בארץ לבצע את פעולות השו"ב והניטור מרחוק הללו היא י.א. מיטווך ובניו – חברה ותיקה, שפועלת מ-1933, ומייצגת בארץ בין היתר את NCR וטרה דטה. לפני עשור הקימה י.א. מיטווך את החטיבה לציוד מחשוב. מנהל החטיבה, אמנון אבי-גיא, השתתף בכנס בריאות דיגיטלית אחרי הקורונה של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה באופן וירטואלי בהשתתפות מאות צופים, והירצו בו מנהלי טכנולוגיות מהמגזר הרפואי, נציגי סטארט-אפים, מנהלי חברות שמספקות פתרונות למגזר ונציגי ממשלה.

"לקראת הקורונה, החברה התבקשה לתת מענה לצורך מידי שעלה מצד מערכת הבריאות: פתרון למערכות שליטה ובקרה, כדי להגן על הצוותים הרפואיים מפני הנגיף", אמר אבי-גיא. "כל החברה התגייסה במהירות כדי לתת מענה, כאשר היה ברור שאנחנו צריכים פתרון גמיש, ממש מהקופסה, קל ליישום – ובמהירות".

"הפתרון שסיפקנו למערכת הבריאות היה אפליקציית ענן ייעודית לתחום הבריאות של ויד-יו, שבה ניתן לראות הן את חדר המטופלים והן את עמדות הטיפול, הבקרה והשליטה של הרופאים", ציין.

לדבריו, הפתרון לא דרש התקנת תשתיות, מאחר שהוקמה רשת אלחוטית ייעודית לפתרון זה. "בצד של עמדות הבקרה ניתנה לצוות הרפואי שליטה מלאה במצלמות שעוקבות אחר המטופלים, כאשר המצלמות משולבות עם מיקרופון רגיש מאוד. זאת, מאחר שלקחנו מראש בחשבון שיהיו מטופלים שלא יוכלו להגיע לאמצעי התקשורת ו/או לתפעל אותם", המשיך אבי-גיא.

הוא הוסיף שהמענה מצד המטופלים לקריאה או שיחה של הצוות הרפואי שמתקבלת באמצעות מערכת זו הוא אוטומטי. אבי-גיא ביקש להדגיש שהפעלת המצלמות אמנם מאפשרת לצפות בחולים 24 שעות, אבל ניתנה מחשבה לשמירה על פרטיותם, בניגוד למצלמות במחלקות אחרות בבתי חולים, שעוקבות אחרי החולים כל הזמן. המענה לכך היה התראה: "בכל פעם שצוות רפואי רצה לראות את החולה, החולה קיבל התראה של 15 שניות, כדי לתת לו הזמן להתארגן", אמר אבי-גיא.

לטפל בחולה בלילה, מהבית

נקודה מעניינת אחרת היא שהפתרון מאפשר לשלב מערכות מצד שלישי. "זה איפשר לרופאים לשבת בביתם, למשל בלילה, להיכנס וירטואלית לחדר החולה, לראות את כל המדדים, לשוחח עם הרופא שנמצא ליד מיטת החולה ולתת ייעוץ אונליין", אמר אבי-גיא.

המערכת פועלת כיום ב-200 חדרי מטופלים בשלושה בתי חולים, כאשר זמן ההטמעה הממוצע למחלקה הוא 32 שעות. "אנחנו ערוכים לתת את הפתרון לבתי חולים נוספים", אמר לסיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים