"השקענו 120 מיליון דולר במחקר ופיתוח של מוצרים חדשים"

גור שטייף, הישראלי הבכיר בהנהלת BMC והבכיר היחיד שנשאר בחברה אחרי הרה ארגון, מספר על קו המוצרים אותו הוא מנהל עבור החברה

27/10/2014 18:27

כנס BMC Engage 2014 שנערך לאחרונה באורלנדו, פלורידה, היה הזדמנות מצוינת עבור אנשים ומחשבים להיפגש עם שלושה מנהלים בכירים של החברה ולקבל מכל אחד מהם תשובה לשאלה חשובה: מה חדש ב-BMC? דבר מעניין במיוחד על רקע המעבר של החברה מציבורית לפרטית בשנה האחרונה, מה שהפך אותה בפועל לחברה חדשה כמעט "מהניילונים", יחד עם לוגו ומוטו טריים (גם הכנס עצמו לא התקיים בחמש השנים האחרונות).

גור שטייף, נשיא קו המוצרים Workload Automation

גור שטייף הוא היחיד שנותר מהנהלה הבכירה של BMC ה"ישנה", כלומר לפני שזו הפכה לחברה פרטית לפני כשנה. כל שאר עמיתיו הם חדשים, רובם הובאו על ידי בוב ביצ'מפ מחוץ לחברה. כשנשאל ביצ'מפ "הכיצד שטייף נשאר?" הוא משיב "מנהלים מצטיינים לא מחליפים". שטייף הוא מאחרוני הבכירים מהנהלת המימד החדש, החברה הישראלית של יוסי הולנדר, רוני עינב ודליה פרשקר, שנרכשה על ידי BMC ב-1999 תמורת כ-700 מיליון דולר, שמובילים אותה עד עתה. לאחר הרה-ארגון, התמנה שטייף להיות נשיא קו המוצרים Workload Automation, כשבמקביל לו מכהנים עוד ארבעה נשיאים של קווי המוצר האחרים: Performance & Availability בראשותו של ביל ברוטי; Data Center Automation and Cloud Management, בראשות כריס קין; ZSolutions and Select Technologies, בראשות ביל מילר ו- Service Support בראשות רובין פרוהיט. הצטיינותו של שטייף הביאה לצמיחתו של קו המוצרים לאוטומציה בשיעור של פי שלושה מקצב הצמיחה של התחום כולו, מה שאומר הגידול נבע גם כתוצאה מהגדלת נתח השוק על חשבון המתחרים.

מה חדש בbmc החדשה?

שטייף מחייך, ומסביר כי "הרבה מאוד חדש כאן, כמעט הכול: החל בלוגו ובצבעיו ובהיותנו חברה פרטית במקום ציבורית. מעבר טכני לכאורה, הוא מאוד משמעותי והתברר שהבעלים הפרטיים אפשרו לנו להשקיע בפיתוח מוצרים מעבר לשיקולי הרבעון הקרוב, כמו שחברה ציבורית נאלצת לעתים לא מעטות לעשות. כך היינו הופתענו לטובה שבשנה בראשונה, כבר נתנו לנו להשקיע יותר במחקר ופיתוח – כך יצא שהשקענו בפועל סכום מכובד של 120 מיליון דולר במו"פ של מוצרים חדשים שחלקם כבר הוכרזו בכנס המשתמשים השנתי BMC ENGAGE והשאר בהמשך הדרך.

"מוצרינו לא מיועדים רק להורדת עלויות כי אם  גם מקנים את האופציה לניהול עסקים במהירות גבוהה יותר – כך שהלקוחות שלנו עצמם יכולים להגיב ללקוחותיהם מהר יותר ולהגיע לשוק עם מוצרים חדשים מהר יותר, לפני המתחרים. אלה קווי המוצר של BMC החדשים לניהול יעיל וזריז יותר של ה-IT הארגוני".

שטייף המשיך לחשוף את החידושים הנוספים במקום עבודתו: "הארגון מחדש של BMC נעשה לעומק במקום לרוחב. כלל קו מוצרים יש את כל פונקציות שרשרת הערך העסקי מהפיתוח, הבדיקות, ההתקנה ועד המכירות והשירות ללקוחות. כך נוצרת התמחות של אנשי BMC בקווי המוצר, ממנה נהנים הלקוחות. כמובן שיש גם מנהלי לקוח הרואים את התמונה הכללית של הנעשה אצל הלקוח במוצרי BMC שרכש. אך מעתה הלקוח מטופל על ידי מומחי BMC שונים, בכל קו מוצר ומוצר, מה שמאפשר עבודה יעילה יותר וקרבה ללקוחות".

ב-BMC מספרים כי ההכנסות של חמשת קווי המוצר שוות ביניהן בערך, כלומר לכל חטיבה מכירות בהיקף של כ-440 מיליון דולר (2.2 מיליארד דולר הינה ההכנסה הכוללת של החברה).

Control-M הוא המוצר המרכזי של חטיבתו של שטייף ולפי חברת המחקר גרטנר (Gartner), הוא מוביל את התחום עם נתח שוק של 24% ונמצא בתנופת צמיחה – רק בשנה האחרונה נוספו לו מעל 120 לקוחות (מתוך כ-2,000 לקוחות בעולם). גרטנר מציבה את קו מוצרי Workload Automation של BMC כמובילה בריבוע הקסם בתחום בקביעות מאז שנת 2001.

ההכרזה החדישה היא של BMC Control-M Workload Change Manager המתאימה לרוח הזמן ומאפשרת זרימה מהירה וחלקה בשת"פ בין אנשי הפיתוח ותפעול בארגונים מה שמכונה בימינו DevOps. שטייף אחראי על כ-200 מעובדי מרכזי הפיתוח בישראל, מתוך 350 עובדים בשני המיקומים, תל אביב ותל חי, והוא מספר שהמרכזים, היחידים של החברה מחוץ לארצות הברית, מתכוננים בימים אלה לקליטת עובדים נוספים. יש לציין שבהנהלת החברה ביוסטון, טקסס עובדים 15 ישראלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים