מיקרוסופט מזהירה ארגונים: סוף עידן ה-XP מתקרב במהירות

"חלונות XP ואופיס 2003 היו תוכנות מצוינות בזמנן, אולם הסביבה הטכנולוגית השתנתה מאז", קובעת סטלה צ'רניאק - מנהלת שיווק בקבוצת חלונות של מיקרוסופט, שמזכירה כי התמיכה עבור שני המוצרים הפופולאריים תסתיים בעוד שנתיים ● בעוד שזה עשוי להישמע כמו זמן רב, מיקרוסופט מתעקשת שמחלקות IT צריכות למהר ולשדרג את מחשביהן בהקדם האפשרי ● על אף העובדה שיצאה לשוק ב-2001, מצליחה חלונות XP לשמור על מעמדה כמערכת ההפעלה הפופולארית והנפוצה ביותר למחשבים אישיים גם היום, עם נתח שוק של 47%

מיקרוסופט (Microsoft) מזהירה ארגונים שהתמיכה עבור חלונות XP – מערכת ההפעלה הנפוצה ביותר בעולם, בעיקר בקרב ארגונים, עומדת להסתיים בתוך שנתיים. בעוד שזה עשוי להישמע כמו זמן רב, מיקרוסופט מתעקשת שמחלקות IT צריכות למהר ולשדרג את מחשביהן בהקדם האפשרי. כמו כן, מזהירה הענקית מרדמונד, שהתמיכה עבור ערכת התוכנות אופיס 2003 (Office 2003) עתידה להסתיים בתוך שנתיים – ב-8 באפריל 2014, ליתר דיוק.

"אם יש ברשותכם מחשבים המריצים את חלונות XP ואת אופיס 2003, עכשיו הוא זמן טוב להתחיל בהגירה לחלונות 7 (Windows 7) ולאופיס 2010 (Office 2010)", מסרה סטלה צ'רניאק – מנהלת שיווק בקבוצת חלונות של מיקרוסופט, בבלוג של החברה. "חלונות XP ואופיס 2003 היו תוכנות מצוינות בזמנן, אולם הסביבה הטכנולוגית השתנתה מאז. הטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, ואיתה גם צרכיהם של המשתמשים בה".

על אף העובדה שיצאה לשוק ב-2001, מצליחה חלונות XP לשמור על מעמדה כמערכת ההפעלה הפופולארית והנפוצה ביותר למחשבים אישיים גם היום. על פי הדו"ח האחרון של Net Applications, נתח השוק של XP עומד כיום על 47%, בעוד שנתח השוק של חלונות 7, המדורגת במקום השני, עומד על 37.5%. באופן לא מפתיע, נתח השוק של מערכת ההפעלה המושמצת, חלונות ויסטה (Windows Vista), עומד על 7.7% בלבד.

ארגוני IT שמבקשים לשדרג את מחשביהם, מתלבטים כיום האם להתקין את חלונות 7, או שמא לחכות ליציאתה של חלונות 8 (Windows 8), שצפויה להופיע בהמשך השנה. צ'רניאק סבורה, כי יהיה זה "הגיוני יותר" עבור ארגונים לשדרג לחלונות 7 כעת, ולא להמתין. "אנו לא ממליצים לחכות. לא רק שחשוב מאוד שחברות יישמו להטמיע את המערכת החדשה לפני שתסתיים תקופת התמיכה, אלא כדאי שהן יידעו שיש להם הרבה מה להרוויח כיום מהשימוש בחלונות 7 ובאופיס 2010. כמו כן, יישום המערכות החדשות בתקופה הקרובה, יכול להוות את עבודת התשתית עבור שדרוגים לגרסאות עתידיות".

למרות נחרצותה של צ'רניאק, ההיסטוריה מוכיחה כי עסקים נוטים שלא לשדרג את מערכות ההפעלה שלהם, בטרם שחררה מיקרוסופט את ערכת השירות (Service Pack) הראשונה – צעד שלרוב נוקטת מיקרוסופט כשנה לאחר ההשקה. הגישה השמרנית הזו מסייעת לעסקים להבטיח, שמערכת ההפעלה שהם מתקינים היא יציבה ובוגרת יותר, ומוגנת מפני איומי האבטחה הבולטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים