013-נטוויז'ן תציע שירותי מיחשוב מבוססי ענן לחברות קטנות ובינוניות

לדברי גדי בלנדר, סמנכ"ל לקוחות עסקיים בחברה, החבילה כוללת אחסון וגישה לכל המידע והיישומים הארגוניים דרך האינטרנט, כאשר במקום מחשב אישי - מסתפקים ב-Thin Client של צ'יפ פי.סי הישראלית ● המחיר: 99 שקלים בחודש עבור כל משתמש

013-נטוויז'ן הכריזה הבוקר (א') על פתרון חדש שיאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לוותר לחלוטין על מערך ה-IT ולהסתפק בשקע אינטרנט, מסכים ומקלדות. מחיר השירות יעמוד על 99 שקלים בחודש עבור כל משתמש.

במסיבת עיתונאים שערכה 013-נטוויז'ן בתל אביב הסביר גדי בלנדר, סמנכ"ל לקוחות עסקיים בחברה, כי השירות החדש – "Easy Office" – כולל סביבת עבודה מלאה, מתקדמת, מגובה, שרידה ומאובטחת על גבי מערך השרתים המאוחסן בחוות השרתים של 013-נטוויז'ן. בנוסף, אמר, תציע החברה מרכזיה וירטואלית שתאפשר לוותר גם על המרכזייה המסורתית ולחסוך בכך את עלותה ואת עלות אחזקתה.

"פתרון 'Easy Office' כולל חיבור לאינטרנט, מערך אבטחת מידע כשירות ללא צורך ברכישת חומרה ותוכנה, פיירוול, אנטי-וירוס בגלישה, סינון תוכן, שטח דיסק מגובה, Web Access – גישה לשולחן העבודה מכל מקום ומגוון אפליקציות לניהול העסק באמצעות המנוע של סיטריקס (Citrix)", הוסיף בלנדר. "בין האפליקציות לניהול העסק, נציע את אקסצ'יינג' (Exchange) – לרבות אפשרות לשיתוף יומנים ושליחת וקבלת דוא"ל, SharePoint – לשיתוף וניהול מסמכים, CRM – לניהול קשרי לקוחות ותוכנות שונות לניהול העסק. הפתרון כולל גם תמיכה טכנית שוטפת למשתמשי קצה על ידי מוקד תמיכה ייעודי".

במסיבת העיתונאים ערך בלנדר השוואה בין מיחשוב במצבו הנוכחי ובין מודל המיחשוב שמציעה כעת 013-נטוויז'ן. בדוגמה השתמש בלנדר בארגון שמעסיק עשרה עובדים, ובו לעל המנהל להוציא 87 אלף שקלים במשך שלוש שנים על מחשבים אישיים, אנטי-וירוס, מערכות הפעלה, תוכנות אופיס (Office), מתגים, שרת, מערך גיבוי, נתב ופיירוול, ביקורי טכנאים ועלויות חשמל. על פי אותה הדוגמה, אמר, עלות הפתרון של 013-נטוויז'ן היא 55 אלף שקלים, ובנוסף אליה יש צורך להוסיף נתב, עלויות חשמל של כ-350 שקלים על פני חמש שנים, מתג ועלות חד פעמית של התקנה. בסך הכל: 61 אלף שקלים.

בהיבט החומרה, יתבסס השירות על Plug PC של חברת צ'יפ פי.סי (Chip PC) הישראלית. במקום המחשב השולחני המסורתי, יקבל כל משתמש התקן בגודל עכבר המהווה מתאם לשולחן העבודה המרוחק של המשתמש, אליו ניגש המכשיר באמצעות רשת האינטרנט או רשת פרטית מאובטחת (IP/VPN). מכשיר ה-Thin Client יימכר ללקוח במסגרת דמי מנוי חודשיים וכאמור ייתר את הצורך ברכישת מחשבים אישיים לעסק.

ענן כולל לעסקים קטנים. ניר שטרן, מנכ"ל 013-נטוויז'ןבתשובה לשאלה, מה יקרה אם חלילה תהיה תקלה בחיבור לאינטרנט, ענה בלנדר, כי "אנחנו עובדים ברמת זמינות של חמש תשעיות, מה שאומר שצווארי הבקבוק יהיו התקלות ב-ADSL של בזק או באינטרנט בכבלים. יש אפשרות להוסיף כמה עשרות שקלים בחודש ולחבר את הנתב גם דרך רשת תקשורת סלולרית. אמנם זה יאט את הקצב, אבל המנכ"ל עדיין יוכל למשוך אי-מיילים בעת השבתה".

בלנדר העדיף שלא להתייחס להשוואת ההיצע של 013-נטוויז'ן מול זה של המתחרים (הכוונה לטריפל-סי, א.ב.). יצוין, כי בזק בינלאומי מפעילה את שירות Microsoft Online Services כחלק משיתוף פעולה עם מיקרוסופט (Microsoft), במסגרתו מפסקת בזק בינלאומי את שירותי ההקמה, הניהול והתמיכה בשירותים אלו. כך, לקוחות שיהיו מעוניינים להצטרף לשירות ייפנו לבזק בינלאומי וזו תקים, תנהל ותתמוך עבורם בשירותים אלו לאורך תקופת השימוש על גבי פלטפורמת מיקרוסופט. לדברי בלנדר, 013-נטוויז'ן לא תגביל את המשתמשים רק לסביבת מיקרוסופט, אלא תאפשר גם יישומים של חברות אחרות.

הוא סיכם באמרו, כי יש צורך בחינוך השוק. "אנשים רוצים עדיין את המידע אצלם. אני צריך להבטיח להם שהמידע נמצא במקום סגור ומפוקח, שכולל מערכות אבטחה והרשאה ושהאנשים שמטפלים במידע עוברים הליכי סינון ביטחוניים. מסתבר שזה לא מובן מאליו".

ניר שטרן, מנכ"ל 013-טוויז'ן, מסר, כי החברה "מאפשרת מעתה לעסקים הקטנים בישראל ליהנות ממיחשוב הענן ויתרונותיו. מהיום בעלי עסקים יוכלו לנהל את העסק שלהם ולהשאיר למומחים של 013-נטוויז'ן את הטיפול במערכות המחשוב של העסק".

מתעניין במיחשוב ענן? הירשם לכנס CloudCon של אנשים ומחשבים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ran

    הייתי מחובר לטלפוניה שלהם - זה לא עובד!!!! כל הזמן תקלות וניתוקים!

אירועים קרובים