מנכ"ל כנס הטק העולמי שהתפטר לאחר שיצא נגד ישראל – חוזר

שישה חודשים אחרי שהאשים את ישראל בפשעי מלחמה בעזה, ובעקבות כך עזב את Web Summit, פאדי קוסגרייב חוזר לאירוע הטק העולמי ● הוא לא התייחס למלחמה בהודעת החזרה שלו

פאדי קוסגרייב, שהתפטר מתפקיד מנכ"ל Web Summit - חוזר אליו.

חצי שנה אחרי שפאדי קוסגרייב, מנכ"ל Web Summit – אחד מכנסי ההיי-טק הגדולים בעולם, התפטר עקב ציוצים אנטי ישראליים, הוא הודיע היום (ב') על חזרתו לתפקיד.

החלטתו של קוסגרייב לפרוש הגיעה לאחר סדרת אירועים ותגובות, שהחלה בפוסט מאוד שנוי במחלוקת שפרסם בנוגע למלחמה בעזה. קוסגרייב טען בפוסט ב-X, שפורסם ימים אחדים לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, שישראל מבצעת פשעי מלחמה. הוא כתב כי "פשעי מלחמה הם פשעי מלחמה, גם כאשר הם מבוצעים על ידי בעלות ברית, וצריך לכנותם כך". הדבר עורר נגדו מיד ביקורת סוערת מכמה וכמה קברניטים בעמק הסיליקון, כמו גם ממשקיעים ויזמים, שחלקם ישראלים, בהם אסף רפפורט מ-וויז, אדם סינגולדה מטאבולה והיזם רן הר נבו. אלה ביטלו את השתתפותם בפסגת האינטרנט, שבסופו של דבר התקיימה חודש לאחר מכן בליסבון, וכך עשו גם משקיעים ובכירים בחברות טק ענקיות, כמו גוגל, מטא ואמזון.

קוסגרייב הוחלף על ידי קתרין מאהר, לשעבר מנכ"לית קרן ויקימדיה, אולם זו התפטרה בחודש שעבר כדי להתמנות למנכ"לית NPR – הרדיו בציבורי של ארצות הברית. הוא התנצל על הפוסט, התבטא נגד טבח ה-7 באוקטובר וכתב כי "זכותה של ישראל להגן על עצמה". יצוין שהוא כלל לא התייחס למלחמה – ויש להניח שבכוונה – בהודעת החזרה שלו.

מאירוע ענק לוועידה קטנה

מן הסתם, קוסגרייב לא נכח בוועידה האחרונה של Web Summit, שהוא מחזיק במניות הרוב בחברה שמארגנת אותה. לדבריו, ההיעדרות שלו מהאירוע, שאותו הוא ייסד ב-2009, נתנה לו זמן לחשוב עליו, "מדוע התחלתי אותו מחדר השינה שלי ומה רציתי שהוא יהיה".

"לאחר שהתפטרתי, זאת הייתה הפעם הראשונה אחרי 15 שנים שבה לקחתי חופשה", ציין קוסגרייב. "לקחתי את הזמן הזה כדי ליצור קשר מחודש עם חברים משכבר הימים מ-Web Summit, והקשבתי למה שהיה להם לומר ולתובנות שלהם לגבי האירוע".

ועידת Web Summit האחרונה הייתה קטנה יותר מאירוע הענק שהיא הייתה עד אז – בכל שנה היא משכה אליה כ-70 אלף איש. קוסגרייב הודיע כי האירוע ימשיך להיות קטן יותר מבעבר: "נצמיח באירועים שלנו קהילות קטנות ונעזור להן ללבלב הרבה אחריו", ציין. או, בקיצור, Web Summit של השנים הבאות צפוי להיות אירוע של מפגשים קטנים והרצאות, עם נוכחות מצומצמת הרבה יותר משהייתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים