הטקס שמוכיח שהמצוינות של ההיי-טק חיה ובועטת

טקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שהתקיים היום (ה') בפעם ה-21, שם את הזרקור על הפרויקטים והאנשים המצוינים של הענף, ועל תרומתם למדינה במלחמה - שלא תסולא בפז ● המסקנה: יש הרבה במה להתגאות

ברכות למצטיינים.

אי אז ב-2003 נסעתי עם פלי הנמר בחזרה מפגישה עסקית. אלה היו ימים של אווירה עכורה, מיתון ומתיחות ביטחונית – והאנשים היו עם האף למטה. הנמר העלה רעיון כיצד אפשר להרים קצת המורל לענף ההיי-טק ובכלל למשק: תחרות פרויקטים מצטיינים, שבה עובדי ה-IT בארגונים השונים יציגו את הפרויקטים בפני חבר שופטים, ואלה יבחרו את הטובים ביותר מביניהם. המטרה הייתה, ועודנה, לעודד את המצוינות, ולהמחיש שהכלכלה הישראלית חזקה וממשיכה לתפקד.

אותה תחרות, שנהגתה בנסיעה ב-2003, התקיימה היום (ה') בפעם ה-21. יותר נכון, אותו טקס שמסכם את התחרות, לאחר שחבר השופטים בראשות פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב בחר את הזוכים. הטקס של היום נערך באווירה שהיא חריפה יותר מזו של 2003, לאור המלחמה והאירוע הטראגי שהחל אותה – המתקפה של מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, באירוע הטראגי ביותר מאז קום המדינה.

עיתוי הטקס, שנקבע מזמן – סמלי: ביום ראשון הקרוב ימלאו חצי שנה למלחמה. בטקס שנערך היום, בסופו של שבוע שבו המתיחות הביטחונית עלתה שלב, קיבלו את האותות אלופי אלופים, ארגונים ואנשים ממגזרים רבים ושונים במשק, שמשקפים את ההתמודדות שלו עם האירועים מאז ה-7 באוקטובר. לצד הקטגוריות הרגילות, חולקו השנה פרסים על תרומה לקהילה בעת המלחמה. כמו כן, לפני החלק החגיגי הוזמנו לבמה בני משפחתו של עומר צדיקביץ' ז"ל, מנמ"ר המועצה האזורית שער הנגב, שנרצח בשבת הארורה ההיא, ואבירם, דודו של אלמוג ג'אן, שנחטף מהמסיבה ברעים, שקרא למנהיגים לקבל החלטות קשות כדי להחזיר את החטופים הביתה.

ה-IT – אחד הגיבורים היותר משמעותיים של התקופה

התחרות השנה הייתה אחת המורכבות ביותר. אמנם, היא החלה ברבעון השני של 2023, אבל אירועי ה-7 באוקטובר השפיעו על לוח הזמנים וכמובן על אופי הפרויקטים שהארגונים עשו, ושהתחרו בה. זו הסיבה שמיד לאחר תחילת המלחמה הוספנו לתחרות קטגוריה שקשורה אליה. התוצאה הייתה שנשלחו אלינו שורה ארוכה של פרויקטים שביטאו פן אחר של הענף במלחמה: תרומה ישירה לחיילים, למשפחות המפונים, לילדים ולמעשה בכל מקום. ההתנדבות הייתה חוצת ארגונים ודרגים – גם ההנהלות וגם העובדים, שעשו הרבה מעל ומעבר ממה שנדרש מהם.

הארגונים והאנשים שזכו בתחרות משקפים את העוצמה הישראלית ואת המצוינות של ההון האנושי, שהוא הנכס העיקרי שלנו. כמו בכל שנה, המסקנה מהטקס היא שהמצוינות של ההיי-טק הישראלי חיה וקיימת, ושמכאן אפשר רק להתקדם

ניתן לראות בבירור את טביעת האצבע של המלחמה גם בחלק ניכר מעשרות הפרויקטים שזכו בקטגוריות הרגילות. גם פרויקטים טכנולוגיים כמו הטמעת בסיסי נתונים, אפליקציות ותשתיות קריטיות היו חלק מהמענה המהיר של חברות וארגונים ספקים, שבתוך זמן קצר אפשרו לתת מענה לתושבי העוטף והצפון, ולמשפחות החטופים והחללים. ה-IT הוא ללא ספק אחד הגיבורים היותר משמעותיים של התקופה.

בטקס חולקו אותות הצטיינות גם ל-21 מנמ"ריות ומנמ"רים, שחלק גדול מהם היו נציגים של ארגונים רלוונטיים מאוד למלחמה, כגון בתי חולים ורשויות מקומיות.

IT Awards – קודם כל אירוע של עובדי אגפי המחשוב

מזה 21 שנים, טקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים הוא קודם כל אירוע של עובדי אגפי המחשוב בארגונים. הם זוכים בו לדקות יקרות של הוקרה, צילום על הבמה וכמובן – אותות ההצטיינות עצמם שארגוניהם מקבלים. אלא שההצטיינות היא לא רק שלהם, כי אם של כל ארגון וארגון מהזוכים, לרבות ההנהלות. יצוין שחלק מהמנהלים הבכירים הגיעו לחלוק כבוד לעובדים המצטיינים שלהם.

כמו בכל שנה, צוות שופטים בלתי תלוי קרא וראיין את נציגי הארגונים. הבחירה הייתה השנה קשה במיוחד, הן לאור המלחמה והן לאור הפרויקטים הרבים והמצטיינים – אלה שקשורים אליה ואלה שלא. בישיבות שבהן נבחנו ונבחרו הפרויקטים, השופטים, שרובם ותיקים שראו דבר או שניים בחייהם, התפלאו על פיתוחים ומצוינות פורצת דרך של המנמ"רים והעובדים שלהם, בעזרת חברות הספקיות שעובדות עם הענף. אגב, אחד המגזרים שבו נרשמה הצטיינות מיוחדת, ושלמרבה הצער זה לא מובן מאליו, הוא המגזר הממשלתי-הציבורי.

השורה התחתונה: הצטיינות ומצוינות הן תנאי להצלחה בכל תחום – בשדה הקרב, בכלכלה ובחיים בכלל. הארגונים והאנשים שזכו בתחרות משקפים את העוצמה הישראלית ואת המצוינות של ההון האנושי, שהוא הנכס העיקרי שלנו. כמו בכל שנה, המסקנה מהטקס היא שהמצוינות של ההיי-טק הישראלי חיה וקיימת, ושמכאן אפשר רק להתקדם.

אסיים בתקווה שהטקס בשנה הבאה יהיה במציאות אחרת, שקטה, ללא מלחמות ועם כל החטופים והחטופות איתנו כאן, בבית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים