"יכולות הסייבר של החמאס – מוגבלות"

"אי אפשר לדעת מה יקרה, אבל כרגע, החמאס לא 'מצטיין' בסייבר", אמר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, וציין ש-100 קבוצות תקיפה מאיראן, מרוסיה ומהחמאס פועלות כרגע נגד ישראל ● "כלכלת ההיי-טק ממשיכה לתפקד", ציין

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

"יש הרבה מתקפות סייבר על ישראל מאז תחילת המלחמה, אבל רובן ברף הנמוך – מתקפות DDoS. יש קרוב ל-100 קבוצות שתוקפות במקביל – מאיראן, מרוסיה ומהחמאס. אלא שלישראל יש מובילות טכנולוגית בסייבר, כולל זה ההגנתי, והיכולות של החמאס מוגבלות. אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד, אבל כרגע, החמאס לא 'מצטיין' בסייבר", כך אמר היום (ב') גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

שויד דיבר במסיבת העיתונאים הרבעונית שהחברה עורכת לרגל פרסום הדו"חות הכספיים שלה. הוא חזר על הנתונים שצ'ק פוינט פרסמה בשבוע שעבר, שמראים על עלייה של 18% במתקפות הסייבר נגד ישראל מאז תחילת המלחמה, כאשר המגזרים הממשלתי והביטחוני חוו זינוק של 52%. על פי נתוני החברה, אחד מכל 19 ארגונים בישראל מותקף בחודש הנוכחי בכופרה לפחות פעם בשבוע – נתון יותר מכפול מזה שנרשם באוקטובר אשתקד.

הוא התייחס למצב הכלכלי ואמר כי "כלכלת ההיי-טק ממשיכה לתפקד במלחמה. אי אפשר לדעת איך המלחמה תשפיע על הכלכלה בכלל, ועל ההיי-טק בפרט, אבל אני מקווה שהכלכלה הישראלית תשרוד אותה".

שני עובדים של צ'ק פוינט נהרגו במלחמה

כמו חברות אחרות, גם כוח האדם של צ'ק פוינט הושפע מהמלחמה: שניים מעובדי החברה נהרגו ביום הראשון שלה, משפחותיהם של כמה וכמה עובדים נפגעו בטבח בדרום ו-5% מכוח האדם הגלובלי שלה נמצאים במילואים בצו 8. לדברי שויד, "הרבה עובדים חזרו לעבוד מהבית. אני אמנם במשרד כמעט מדי יום, כי טוב לפגוש את כולם בפרט בימים אלה, אבל מספר העובדים שנמצאים במשרד קטן הרבה יותר מאשר בחודש שעבר".

שויד התייחס לתוכנית של רשות החדשנות, שמקצה 400 מיליון שקלים לסטארט-אפים שנפגעו מהמלחמה, ואמר כי "אנחנו לא סטארט-אפ, אבל יש מקום שהמדינה תעזור לחברות בכל תחום שנקלעו לקשיים בגלל האירועים. יש הרבה חברות שצריכות את העזרה הזאת ואני מקווה שהממשלה תשכיל לעזור להן, כי זה יחזק את המדינה. חברה שתשרוד כתוצאה מעזרה של הממשלה היא נכס למדינה".

עלייה של 10% ברווח הנקי

צ'ק פוינט סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם עליות בסעיפים העיקריים – כך עולה מהתוצאות שהחברה פרסמה היום. על פי הדו"חות הכספיים, ההכנסות של ענקית הסייבר הישראלית גדלו ברבעון ב-3% ל-596 מיליון דולר והרווח הנקי עלה בקצת יותר מ-10% ל-205 מיליון. הרווח התפעולי נותר כמעט ללא שינוי – הוא עמד על 226 מיליון דולר לעומת 221 מיליון ברבעון השני של 2022. הרווח למניה לפי GAAP צמח ב-19% ועמד על 1.75 דולר. בחישוב Non-GAAP, הרווח הנקי עלה בקרוב ל-10% ל-242 מיליון דולר והרווח למניה זינק ב-17% ל-2.07 דולר.

שויד ציין כי "אנחנו מסכמים רבעון חזק, עם עליות ברווח למניה ובמכירות הרישיונות למוצרי האבטחה שלנו (גידול של 15% – י"ה). ההכנסות שהגענו קרובות לרף העליון של התחזיות שלנו, והרווח הנקי למניה הגיע אליו".

לדבריו, "ב-60 הימים האחרונים השלמנו בהצלחה שלוש רכישות של חברות. הרכישה של פרימטר 81 (תמורת חצי מיליארד דולר – י"ה) סיפקה לנו פתרון SASE למניעה תחילה, שנותן מהירות גבוהה פי שניים משל פתרונות מתחרים".

"למרות האירועים הטרגיים בישראל בשלושת השבועות האחרונים, העסקים הגלובליים שלנו המשיכו לפעול כמתוכנן, הודות למחויבות של הצוות שלנו. הצגנו מוצרים חדשים, השלמנו רכישות והמשכנו לספק ללקוחות ולשותפים שלנו את ההגנה ברמה הגבוהה ביותר. במהלך התקופה הזאת, קיבלנו תמיכה יוצאת מגדר הרגיל מהעובדים, הלקוחות, השותפים והמשקיעים, ואנחנו מעריכים שאתם עומדים לצידנו", סיכם שויד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים