תקציב הערוץ המהיר לסיוע לסטארט-אפים יגדל ל-400 מיליון ש'

שר האוצר, סמוטריץ', החליט להגדיל את התקציב פי ארבעה, כדי לתת "מענה מהיר ומיידי" לסטארט-אפים שנתקלים בקשיי מימון בזמן המלחמה ● באוצר אומרים כי מדובר בצעד ראשון משורת צעדים שהם מתכננים לסיוע להיי-טק

מתכוננים לדיוני התקציב? כדאי שתקראו את המאמר הזה.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', החליט אמש (ג') להעלות פי ארבעה את תקציב הערוץ המהיר של רשות החדשנות לסיוע לסטארט-אפים שנתקלים בקשיי מימון בתקופת המלחמה – מ-100 מיליון ל-400 מיליון שקלים. לדבריו, ההחלטה תיתן "מענה מהיר ומיידי" לצרכים של החברות הללו.

ההחלטה התקבלה לאחר פגישה שערכו אמש השר סמוטריץ' ובכירי משרד האוצר ורשות החדשנות עם גורמים מובילים בתעשיית ההיי-טק, לדיון על השפעות המלחמה על הענף ועל הצעדים שנדרשים כדי לטפל במצב ההיי-טק הישראלי בעת המשבר הנוכחי וביום שאחרי המלחמה.

באוצר אומרים כי בישיבה השתתפו נציגי קרנות הון-סיכון ישראליות וזרות, משקיעים מוסדיים, נציגי חברות ושחקנים מרכזיים באקו-סיסטם, אם כי לא נמסרו שמותיהם. על פי הודעת המשרד, המשתתפים הציגו בפני סמוטריץ' ובכירי האוצר מידע עדכני ונתונים על מצב החברות והתעשייה, ואודות הביקוש הקיים למענה מהיר. זאת, לאחר שבימים האחרונים הוצג בפניו מידע נוסף בנושא, לרבות תוצאות סקר שעליו השיבו מאות חברות, ובו הן פירטו את האתגרים הניצבים בפניהן בימים אלה, ובכלל זה אופק שרידות החברות (Runway).

בעקבות המידע, הניתוחים הכלכליים וההמלצות המקצועיות שהוצגו בפני סמוטריץ' וצמרת האוצר, הוא קיבל את המלצת הגורמים המקצועיים להגדלת המענה המיידי למקורות מימון לתעשיית ההייטק. כאמור, שר האוצר הורה להגדיל את תקצוב הערוץ המהיר לסטארט-אפים בעלי Runway קצר, שהושק השבוע על ידי רשות החדשנות, ולהעמיד אותו על 400 מיליון שקלים. "בכך", אומרים במשרד, "נוכל לתת מענה מהיר ומיידי לסטארט-אפים ישראליים שמתמודדים עם קושי בגיוס סבב הון לגישור ממשקיעיהם הקיימים בעת הלחימה".

באוצר אומרים כי מדובר ב-"צעד ראשון בסדרת צעדים קצרי וארוכי טווח שהדרגים המקצועיים במשרד מגבשים יחד עם רשות החדשנות, ותוך התייעצות רציפה ותיאום עם תעשיית ההיי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים