הממשלה תקצה מענקי חירום להיי-טק בהיקף 100 מיליון שקלים

המענקים יינתנו לחברות סטארט-אפ שיש להן קושי בגיוסי הון בסבבי גישור, ויינתנו במקביל למאצ'ינג של משקיעים פרטיים ● ההערכה: היקף הסיוע הכולל, של הממשלה והמשקיעים הפרטיים, יגיע ל-200 מיליון שקלים

מתכוננים לדיוני התקציב? כדאי שתקראו את המאמר הזה.

הממשלה, באמצעות רשות החדשנות, תעניק מענקי חירום מהירים בהיקף כולל של 100 מיליון שקלים לחברות סטארט-אפ שיש להן קושי בגיוסי הון בסבבי גישור. ההשקעה תשמש כגישור בין המשקיעים הקיימים ותינתן במקביל למאצ'ינג של משקיעים פרטיים. ההערכה היא שהיקף הסיוע הכולל, של הממשלה והמשקיעים הפרטיים כאחד, יגיע ל-200 מיליון שקלים.

הערוץ, שיפעל במסגרת מסלול קרן המו"פ של רשות החדשנות, מיועד לחברות ישראליות שזקוקות למזומנים על מנת לצלוח את תקופת הלחימה, וייסע להן להאריך את ה-Runway שלהן (אופק שרידות – התקופה שנשארה להן עד ניצול מלא של יתרות המזומנים שלהן). ברשות מבטיחים שהבדיקה תהיה מהירה והתשובות תינתנה בתוך זמן קצר.

הגשת הבקשות למענקים תחל בראשית החודש הבא.

"המדיניות תמנע פגיעה ביצוא, בתוצר ובשכר העובדים בהיי-טק"

"מדיניות התמיכה המהירה שלנו, בשיתוף עם משרד האוצר, תמנע פגיעה קריטית ביצוא, בתוצר ובהכנסותיהם של מאות האלפים שעובדים ומועסקים בתעשיות ההיי-טק", אמר שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. "הפעילות תהיה נדבך מרכזי ביכולת של כלכלת ישראל וקטר הצמיחה שלה לחזור למסלול צמיחה מהירה בסופה של המלחמה".

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, ציין כי "ענף ההיי-טק, שמתמודד בשנה האחרונה עם ירידה בהיקף ההשקעות, מושפע גם הוא ממצב הלחימה, וההשפעה ניכרת באופן משמעותי יותר בסטארט-אפים. אלה זקוקים בדחיפות למימון דווקא בתקופה קשה, שבה יש קושי לבצע גיוס סבבי גישור. מטרת המענק היא לספק מימון גישור להתמודדות עם האתגרים שמציב מצב החירום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים