כיצד הגיבו בכירי התעשייה לפרישת בזוס מהובלת אמזון?

נאדלה ממיקרוסופט, פיצ'אי מגוגל, בניוף מסיילספורס, ואחרים התייחסו להודעתו של האיש שייסד את אמזון כי הוא פורש מתפקיד המנכ"ל אחרי 27 שנים ועובר לכהן כיו"ר הדירקטוריון - האם היה מי שהזיל דמעה לנוכח הפרידה הקרובה?

"הלכו" לו 20 מיליארד דולר מההון. ג'ף בזוס.

ג'ף בזוס, המייסד והאיש שהוביל את אמזון לאורך כל שנותיה, הודיע אתמול (ג') על פרישתו הקרובה מתפקיד המנכ"ל שתתרחש ברבעון השלישי, והתיישבותו במקום על כס יו"ר הדירקטוריון. את בזוס בן ה-57 יחליף בקיץ אנדי ג'סי, המנהל כיום את עסקי מחשוב הענן של אמזון, AWS.

מדובר בשינוי עמדה משמעותי מטעם אחד מקברניטי הטכנולוגיה המובילים והמצליחים בעולם, שמהותו עדיין לא ברורה לפרשנים, או לקולגות של בזוס בתעשייה. אבל כבר יש כמה בכירים בהיי-טק שהגיבו לעזיבה. המגיבים בעיקר בירכו את בזוס על המהלך, ואת ג'סי על היבחרו לתפקיד, אבל לא ניכרה בתגובתם, או בתגובת המשתמשים האחרים לעזיבה, יותר מדי אהבה כלפי בזוס, שהפך ברבות השנים גם לאיש העשיר בתבל (בימים אלו הוא והיזם אילון מאסק מאיישים את הטייטל בתורנות), וגם לאדם בעל כוח אדיר.

התרפקות על העבר והעלאת זכרונות לפרידה

במכתב שפנה לעובדים ופורסם בבלוג החברה בישר בזוס על התכנית החדשה, וכן התרפק על העבר במעין אקט של סיכום תקופה. ובצדק – האיש התחיל מרעיון פעוט של הקמת חנות ספרים מקוונת, עסק שנוסד במוסך הביתי שלו, ומשם נבנה באופן לא פחות ממדהים לכדי הובלת מפלצת הקמעונאות אונליין שאמזון היא כיום. ולא רק. מאז הקמתה בשנת 1994 גדלה החברה ושלחה זרועות גם לעבר פעילות בהזרמת מוזיקה וטלוויזיה, מכירת מצרכי מכולת, מחשוב ענן, רובוטיקה, בינה מלאכותית, ועוד ועוד.

בזוס כתב: "המסע הזה התחיל לפני כ-27 שנה. אמזון הייתה רק רעיון, ולא היה לה שם. השאלה שנשאלתי בתדירות הגבוהה ביותר באותה תקופה הייתה: 'מה זה האינטרנט?' למרבית המזל, לא נאלצתי להסביר זאת לאורך זמן רב. כיום אנו מעסיקים 1.3 מיליון אנשים מוכשרים ומסורים, משרתים מאות מיליוני לקוחות ועסקים, ומוכרים באופן נרחב כאחת החברות המצליחות בעולם".

במכתבו הוא המשיך להסביר כמה ההתפתחות הייתה מאתגרת ומרתקת, וסיכם כשהוא מדרבן כל יזם לא להירתע ולהתחיל מרעיון. "המשיכו להמציא, ואל תתייאשו כאשר בהתחלה הרעיון נראה משוגע", פנה בזוס לקברניטי הטכנולוגיה של העתיד.

הקולגות מתייחסים לחדשות

בין המנהיגים שהתייחסו ראשונים לפרישה היה מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. הוא איחל לבזוס בהצלחה בדרכו ביוזמות חדשות שבהן הוא בזמנים אלו ברוב התלהבות – Day 1 Fund הפילנתרופית, ו-Bezos Earth Fund – קרן בזוס למען שיקום כדור הארץ ומאבק בשינויי האקלים.

בנוסף כתב פיצ'אי "מזל טוב אנדי ג'סי על התפקיד החדש שלך!" בקדמו בסבר פנים יפות את החבר החדש שעומד להצטרף לצמרת המנהיגים הטכנולוגיים של העולם.

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיה נאדלה, צייץ גם הוא בטוויטר וכתב: “מזל טוב לג'ף בזוס ואנדי ג'סי על התפקידים החדשים שלכם". בהתייחסו אל המנכ"ל הנכנס, ג'סי, צייץ נאדלה בפנייה ישירה אליו: "זוהי הכרה ראויה על מה שהשגת".

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, פנה גם הוא אל טוויטר כדי לברך ולהגיב, וציין שאמזון "לא יכולה להיות בידיים טובות יותר". הוא בירך גם את ג'סי וגם את בזוס בציוץ נפרד.


והיו גם בכירים נוספים ומעטים שהתייחסו לפרישה מהובלת אמזון, כמו למשל היו"ר המכהן ומנכ"ל WeWork וה-COO של סופטבנק, מרסלו קלור, שבירך את בזוס על כניסתו ל"מועדון יושבי הראש של הדירקטוריונים" וטען כי "זה הזמן שבו הכיף האמיתי מתחיל". גם הוא, כמובן, הוסיף ברכות מזל טוב לג'סי על הקידום והתפקיד הנחשק שבו זכה.


מעניין לציין שדווקא מאסק לא הגיב לפרישת בזוס – לא ברור האם זה כיוון שבזוס הוא יריבו המר בתחום החלל, או פשוט כי הוא עזב אתמול את טוויטר, שם הוא מרבה לצייץ ולהגיב לאירועי היום.


אלא שלא מדובר בפעם הראשונה שבה המיליארדר עוזב את הרשת המצייצת, ולא מן הנמנע שנראה אותו חוזר בעוד מספר ימים, מחולל מהומות בביצת המדיה החברתית ובשווקים הכלכליים, ואולי אף מקניט את בזוס שוב.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים