מחסור עולמי בערכות שבבים של אינטל

ערכות השבבים עליהן דווח הן B460 ו-H410, שמיוצרות ב-22 ננו-מטר ומיועדות בעיקר לייצור לוחות-אם בשוק התקציבי ● הדבר עלול להוביל לעלייה משמעותית למדי במחירים של לוחות האם שמתבססים על ערכות אלו

אינטל. צילום: BigStock

סוג חדש של מחסור מאיים על שוק המחשוב, ובעיקר על אותו חלק המתבסס על בניית מחשבים לבנים, או בנייה עצמאית. לפי מספר דיווחים, חלק מערכות השבבים שמייצרת אינטל (Intel) חסרות לחלוטין במלאי, מה שיוכל להוביל לעלייה משמעותית למדי במחירים של לוחות האם שמתבססים על ערכות אלו.

ערכות השבבים עליהן דווח הן B460 ו-H410, שמיוצרות ב-22 ננו-מטר ומיועדות בעיקר לייצור לוחות אם בשוק התקציבי. היצרניות השונות קיבלו את המשלוחים שלהן כבר בחודש הקודם, והמצב אינו עומד להשתפר בחודשיים הקרובים. שלוש החברות הגדולות בשוק, אסוס (ASOS), גיגהבייט (Gigabyte) ו-MSI צפויות להעלות בקרוב את מחיריהם של הלוחות המתבססים על ערכות אלו, ולפי הדיווחים המצב של יצרניות קטנות יותר אפילו חריף יותר. מצבה של ערכת השבבים Z490 מעודד רק קצת יותר, אולי בגלל שהיא מיוצרת ב-14 ננו-מטר.

הבעיה יכולה להיגרר גם ללוחות סדרת ה-500 של ערכות השבבים של אינטל, המיועדים למעבדי ה-Rocket Lake-S. B560 ו-H510 מיוצרים גם הם ב-22 ננו-מטר, ורק Z590 מיוצרת ב-14 ננו-מטר, כך שגם במקרה הזה, אספקת הלוחות יכולה להשתבש באופן קשה – אולי אפילו מעבר לרבעון הראשון של 2021.

בעיה זו מצטרפת לשורה ארוכה של בעיות בתחום, כולל חוסר ברכיבים ועליית מחירים, ומצד שני יצרניות הלוחות לא יכולות לפצות על כך על ידי בחירה במעבדי AMD – גם במקרה שלה כבר יש חוסר במעבדים כמו גם בכרטיסי תצוגה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נדב

    עולם המיחשוב האישי במבוסס אינטל/AMD ירד למחירי ריצפה. מחשב נייח עם מפרט מעל הממוצע עולה פחות מסלולארי דגל שיכולות העיבוד שלו הן הרבה מתחת לנייח. אולי השוק יאזן את עצמו סוף סוף

אירועים קרובים