פייסבוק הודיעה: הגענו למיליארד סטוריז ביום

מארק צוקרברג מנכ"ל החברה הזהיר את המשקיעים כי תיתכן האטה בצמיחת ההכנסות בזמן הזה שבו החברה שמה דגש על מעבר מפלטפורמה מבוססת פיד חדשות לכזו שבה יככבו בעיקר סטוריז אבל הבטיח להם שהכיוון נכון

סטוריז - האמנם סיפור ההצלחה של פייסבוק? צילום: BigStock

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע על אבן דרך שהענקית שלו הגיעה אליה: למעלה ממיליארד משתמשי פייסבוק עושים מדי יום שימוש בתכונה 'סטוריז' (Stories) – המאפשרת להם להעלות תמונות וסרטוני וידיאו במתכונת קצרת חיים, שנשארים באוויר 24 שעות בלבד. מדובר בנתון שכולל את כל הסטוריז שמשתפים המשתמשים על פני משפחת היישומים של פייסבוק.

למרות השמחה על ההישג, צוקרברג ציין כי החברה צמיחת המכירות של החברה שלו עלולה לרדת, שכן היא משנה את הדגש שלה מזה שהושם על עדכון החדשות לזה שיושם על הסטוריז, כך לדבריו.

לפייסבוק יש שלוש מתכונות סטוריז שונות, וכולן נמצאות במוצרים שהפופולריות שלהם גדלה מאוד מהר. 1.15 מיליארד משתמשים בסטוריז באינסטגרם בכל יום, בסטאטוסים בווטסאפ (אותה תכונה בשם שונה שהוכנסה ליישום המסרים המידיים שנמצא בבעלות פייסבוק), ובסטוריז בתוכנת הליבה פייסבוק. הנתון מיליארד מצביע על אנשים המשתפים תוכן חדש כסטורי מדי יום, כך לפי צוקרברג.

אל ההישג הזה הגיעה פייסבוק בתוך שנתיים בלבד. לשם השוואה, חמש שנים חלפו מאז שחברת סנאפ הציגה לראשונה את מתכונת הסטוריז בפלטפורמת הרשת החברתית סנאפצ'ט שלה, ויש לה רק 186 מיליון משתמשים יומיים בכל האפליקציה.

התכונה שהועתקה – הצליחה יותר אצל המשבטים

ולמרות שסנאפצ'ט הייתה הראשונה להציע את הפורמט החדשני, ושפייסבוק למעשה שיבטה אותו בלי להסס, הסטוריז כיום הם חלק גדול בהצלחה של פייסבוק, אבל לדברי צוקרברג המעבר הזה לדגש על המתכונת האחרת, קצרת החיים והוויזואלית יותר, יכול להיות מאתגר. אם התוצאות הפיננסיות של סנאפ מהוות אינדיקציה כלשהי, ייתכן שקשה יותר להפיק רווחים מסטוריז, על אף החיבה לפורמט. הנהלת פייסבוק מנסה שציפיות המשקיעים לא יהיו גבוהות מדי ועשתה זאת בשיחת הרווחים של פייסבוק לגבי הרבעון השלישי, שהתקיימה ביום ג'.

במהלך המפגש הסביר צוקרברג מדוע הוא נלהב להעביר את פייסבוק מפלטפורמה שהתבססה על פיד החדשות שלה לסטוריז ולמעשה כך הוא פתח את השיחה עם המשקיעים.

האטה עלולה להגיע – אבל זה העתיד

"אני פשוט חושב על זה כעל העתיד", אמר צוקרברג. "אנשים רוצים לשתף בדרכים שלא יישארו לצמיתות, ואני רוצה לוודא שאנחנו מאמצים את זה בצורה מלאה", הבהיר המנכ"ל והיזם המפורסם.

פייסבוק השיקה את הסטוריז שלה במרץ 2017 – בעקבות אינסטגרם שהייתה הראשונה לשבט את התכונה האהודה של סנאפצ'ט כבר באוגוסט 2016. בחגיגות יום ההולדת שנה נודע כי ל-Instagram Stories יש 250 מיליון משתמשים יומיים, ובחודש יוני 2018, זאת אומרת כעבור כ-16 חודשים, הודיעה אינסטגרם כי 400 מיליון משתמשים יומיים עושים שימוש בסטוריז שלה, בעוד שסנאפצ'ט הסתפקה בפחות מחצי ממספר זה באותן הזמן. הפיצ'ר 'סטטוס' של ווטסאפ מתגאה ב-450 מיליון משתמשים פעילים מדי יום.

צוקרברג אמר כי אימוץ הסטוריז של פייסבוק "התחיל לאט יותר" מאשר כאשר כשהתכונה הוצגה למשתמשים בווטסאפ ובאינסטגרם. "המאמץ שלנו להעביר את פייסבוק מעדכון החדשות קודם כל לסיפורים קודם כל לא היה חלק כפי שקיוויתי", הוסיף צוקרברג והדגיש כי עובדה זו יכולה להוות בעיה בשורה התחתונה של רווחי החברה, לפחות באופן זמני. לדבריו, בזמן המעבר בדגש ששמה פלטפורמת הליבה של פייסבוק, אשר לה כ-2.2. מיליארד משתמשים, "הצמיחה בהכנסות שלנו יכולה להיות איטית יותר".

אבל הבוס של פייסבוק מצא דרך לצייר את המצב באופן חיובי למשקיעים, כשאמר כי המעבר המסוים עשוי להיות דומה להמפך המפורסם של החברה בתחילת העשור, שנועד בכדי לתת יותר במה לפרסום הסלולרי, ולא לכזה התואם שימוש במחשבים הנייחים. צוקרברג הזכיר למשקיעים כי המהלך ההוא התברר כהצלחה מסיבית. וכמו כדי להדגיש את יכולותיה להתאים עצמה לרוח התקופה ולהדגים כמה הצליחה בכך, במפגש דיווחה פייסבוק כי 92% מהכנסותיה, שעמדו על 13.72 מיליארד דולר ברבעון השלישי, הגיעו מפרסום סלולרי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים