"המנמ"ר חדל מלעסוק בתחזוקת ה-IT"

לדברי אורית קנטורוביץ', מנהלת הפעילות של NetSuite ו-Cloud ERP באורקל ישראל, "מחשוב הענן הוא האזור הכי חם היום ב-IT - אנו מבחינים במגמה הולכת וגדלה בקרב מערכי מחשוב בארגונים, של מעבר מעולמות הרישוי המסורתי לעבר ה-ERP בענן"

אורית קנטורוביץ', מנהלת פעילות ERP בענן, אורקל ישראל. צילום: יח"צ

"כאשר החלו לדבר על מחשוב הענן, היה חשש שתפקיד המנמ"ר ייעלם. בסופו של יום, אנו רואים כעת כי זה לא קרה, אלא להיפך: תפקיד המנמ"ר מתחזק יותר ויותר. בעוד בעבר הוא לא נתן שירות להיבט העסקי בארגון, כי הוא היה עסוק בתחזוקה שוטפת של מערכות המשרד האחורי שלו, הרי כעת הוא מפנה משאבים לטובת הזרקת חדשנות וסיוע להיבט העסקי בארגון שלו", כך אמרה אורית קנטורוביץ', מנהלת פעילות ERP בענן, אורקל (Oracle) ישראל.

קנטורוביץ' אמרה את הדברים לאנשים ומחשבים במסגרת כנס Oracle Open World 2017. הכנס התקיים באחרונה בסן פרנסיסקו, בהשתתפות 62 אלפי מקצועני IT, לקוחות ענקית ה-IT ושותפיה, ביניהם יותר מ-100 לקוחות ישראלים.

לדברי קנטורוביץ', "מחשוב הענן הוא האזור הכי חם היום ב-IT. אנו מבחינים במגמה הולכת וגדלה בקרב מערכי מחשוב בארגונים, של מעבר מעולמות הרישוי המסורתי לעבר ה-ERP בענן. בעבר היינו רואים את המנמ"ר טרוד: רוב תקציב ה-IT שלו הושקע בתחזוקת הקיים, בתשלום על רישוי מסורתי, בתמיכה בשרתים, במצוקת כוח אדם – ובאפס השקעה בחדשנות בארגון. הענן פותר למנמ"ר חלק ניכר ממצוקותיו".

מחשוב הענן, ציינה קנטורוביץ', "מביא עימו לא רק בשורה טכנולוגית – אלא גם בשורה עסקית: עם הענן, המנמ"ר כיום יכול לפנות זמן ומשאבים לטובת טיפול בהיבטים העסקיים של הארגון, להזרקת חדשנות ופחות לעסוק בתחזוקה השוטפת של הדטה סנטר. בדרך זו הוא מייצר ערך עסקי לארגון, ולצד זאת, הוא בונה וממצב את מעמדו שלו ומעמד מחלקת ה-IT תחתיו כמי שמסייע לביזנס".

רוצה להביא חדשנות לארגון

"החברה כיום ממוקדת ענן", ציינה קנטורוביץ', "כי הענן מניב לארגונים ערך עסקי. אנו באורקל מעריכים כי יותר ויותר לקוחות ארגוניים יפנו לענן בשל התועלות הטמונות בו. בעתיד הקרוב נראה יותר ויותר ארגונים עוברים מעולמות רישוי מסורתי לעולמות הענן – גם בקרב לקוחות אורקל וגם לקוחות של המתחרים. כך, Wix היה לקוח של המתחרים – ועבר אלינו. כך, OTI, הפועלת בעולם תשלומים אלקטרוניים, הייתה במשך שנים לקוח אורקל עם ERP ברישוי מסורתי, ועברה לפתרון ה-ERP בענן שלנו לפני כמה חודשים. בדרך זו, הארגון – על כל חברות הבת, עובד על גבי פלטפורמה מודרנית אחת, עם שפה ארגונית אחת. את המהלך הוביל שלומי כהן, מנכ"ל החברה, שרצה להביא חדשנות לארגון".

"אנו כיום החברה היחידה בשוק, שמספקת ERP אמתי בענן, עם גיור והתאמה ללקוחות הארגוניים בשוק הישראלי. אנו מציעים שתי מערכות, האחת  ERP בענן ללקוחות אנטרפרייז והשניה, NetSuite ללקוחות SMB – בעקבות רכישת NetSuite".

באוגוסט 2016 אורקל רכשה את יריבתה בעולם ה-ERP בענן, NetSuite. העסקה עמדה על 9.3 מיליארד דולר, והיוותה את הרכישה השנייה בגודלה מבין עשרות הרכישות של ענקית ה-IT.

NetSuite סיפקה פתרון ERP המבוסס ענן, המותקן ביותר מ-40 אלף ארגונים ביותר מ-100 מדינות שונות. החברה נוסדה ב-1998, עוד בטרם מישהו דיבר על מודל מחשוב בענן, והונפקה ב-2007. בטרם נרכשה, משך יותר משנתיים הרווח שלה צמח בעשרות אחוזים מדי רבעון, ושווי השוק שלה עמד על שבעה מיליארד דולר.

הרכישה, סיכמה קנטורוביץ', "ממצבת את החברה כמובילת תחום ה-ERP בענן. יש לנו יותר מ-100 לקוחות ארגוניים שכבר בחרו בענן, ביניהם זטרו (Zerto), טאבולה (Taboola), Tiba Park, Galooli ,Inuitive Tech ו-Nuvo Group".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים