IT במשקפיים של ראיית החשבון

שיחה עם בלינדה תומפסון, ראשת תחום ה-IT של רשת BDO, וירון פלד, שותף מנהל בחברת הייעוץ של BDO ישראל, על טכנולוגיה, עסקים, ראיית חשבון ומה שביניהם

בלינדה תומפסון, ראשת תחום ה-IT של רשת BDO. צילום: יח"צ

לא מכבר ביקרה בארץ בלינדה תומפסון, ראשת תחום ה-IT של רשת BDO, כאורחת של ירון פלד, שותף מנהל בחברת הייעוץ של BDO ישראל. הרשת הגלובלית הכוללת נציגויות ביותר מ-150 מדינות ויש לה 1,200 סניפים בהם מועסקים יותר מ-70 אלף עובדים. בפגישה בין השניים עלו מספר סוגיות הקשורות לתפקיד ה-IT בהתפתחות העסקית של הארגון והאם התפיסה הרווחת, לפיה על ה-IT להתאים את עצמו לשינוי העסקי, היא אכן נכונה, או אולי להיפך?

תומפסון סבורה שאכן, יש חשיבות קריטית לכך שה-IT יפעל בשותפות עם השינוי העסקי. "על מערכות ה-IT של ארגונים לפעול ככלי שמאפשר קידום של מהלכים עסקיים ויכול להוביל את התהליך באמצעות הצגת האפשרויות שעל הפרק", היא אמרה לאנשים ומחשבים, "ובמקביל לדון באופן שוטף באפשרויות הקיימות ומתהוות, על מנת להבטיח טרנספורמציה ובעלות אמיתית על המהלך. הצד העסקי חייב להניע את השינוי".

היא התייחסה גם לשאלה כיצד הטכנולוגיה צפויה להשפיע על השווקים הפיננסיים ואמרה כי "יש לה השפעה מכרעת עליהם. בכל ארגוני השירותים המקצועיים (Professional Services), האופן שבו מספקים שירותים נעשה מגוון ונמצא בתהליך של טרנספורמציה". לדבריה, תהליכים שבעבר הושלמו בסביבה משרדית נעשים כיום במרחב הדיגיטלי ומקלים מאוד על הלקוחות. לפלטפורמה הדיגיטלית יש יתרונות נוספים, ציינה תומפסון: היא מאפשרת להפיק הרבה יותר תובנות מהמידע הזמין ומהדקת את שיתוף הפעולה עם הלקוח.

להערכת תומפסון, "אין ספק שב-3-5 השנים הבאות נראה יותר זרם רציף של מידע ותהליך של יצירת תובנות בתחומי השירותים המקצועיים, מה שיוביל לשיח רחב יותר עם הלקוחות". לדעת האורחת, בינה מלאכותית תהיה אחד הנושאים היותר בולטים בתחומים אלה בעתיד הקרוב מאוד, והדבר מתחיל להתהוות כבר כיום.

בהתייחסה לטרנספורמציית ה-IT ב-BDO אמרה תומפסון כי החברה מתמקדת כיום בהקמת תשתיות דיגיטליות ובפיתוח גישה דיגיטלית. "השאיפה שלנו היא ליצור אקו-סיסטם, כדי שנוכל לתקשר טוב יותר עם תעשיות, אוניברסיטאות, סטארט-אפים ולקוחות", אמרה. אשר לתוכניות לעתיד, היא ציינה שמפת הדרכים של BDO מבוססת על עקרונות של יעילות ואיכות הביקורת, אבטחת מידע וחיזוק קשרים דיגיטליים באמצעות יצירת חזות אחידה לכל האתרים. "בראייה קדימה", אמרה, "אנחנו מתמקדים ביישום סביבת ענן משותפת עבור הרשת כולה, לצד פרויקטים הכוללים הפקת תובנות מהנתונים הרבים הנאספים על ידי סניפי הרשת".

"הנהלת החשבונות הידנית תיעלם"

גם פלד התייחס בראיון לנושאים שעליהם דיברה תומפסון. לדבריו, אין כיום מצב שתהיה הפרדה בין המנהל העסקי לזה הטכנולוגי. "מנהל עסקי חייב לנהל גם עסק דיגיטלי", אמר.

ירון פלד, שותף מנהל בחברת הייעוץ של BDO ישראל. צילום: יח"צ

ירון פלד, שותף מנהל בחברת הייעוץ של BDO ישראל. צילום: יח"צ

"האסטרטגיה הדיגיטלית שלובה באופן הדוק בזו העסקית ולא יכולה להתבצע במנותק ממנה או לעקוב אחריה", אמר. גם הוא סבור שיותר ויותר שירותים שמסופקים כיום על ידי בני אנוש יבוצעו בעתיד בפלטפורמות דיגיטליות. "הנהלת החשבונות בשיטתה הישנה, למשל, תיעלם מהעולם ותתבצע באופן אוטומטי, וכך גם חלקים מעבודות הביקורת והייעוץ. עבודת הביקורת הידנית הרוטינית תיעלם וזו תתמקד באנליזה ממוכנת של נתוני המבוקר באמצעות כלים אנליטיים מתקדמים, מודלים מתקדמים, אינטליגנציה מלאכותית, Deep Learning ועוד", הסביר פלד.

בהתייחסו ל-BDO ישראל הוא אמר כי תפיסת העולם של החברה היא ש-"הלקוח רוצה לפגוש אותנו בכל מקום וכדי לאפשר לו את זה, נהיה בענן, בווב, במובייל ובכל פלטפורמה אפשרית. בנוסף, נרצה למנף ולייעל את השירותים שאנחנו מספקים כיום באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, לרבות שימוש במודלים אנליטיים מתקדמים על נתוני הלקוח, אוטומציה של שירותים, נגישות ומעורבות דיגיטלית גבוהה יותר של הלקוחות בשלבים השונים בעבודה, שירות עצמי ועוד". כמו כן, הוא ציין שהחברה מתכוונת לעשות שימוש באקו-סיסטם הטכנולוגי שקיים בארץ ולשלב טכנולוגיות של חברות צעירות, כדי למנף את יכולות הסייבר הגבוהות שקיימות בחברה ולסייע ללקוחות לצמצם את הסיכונים הכרוכים בטרנספורמציה הדיגיטלית.

השורה התחתונה: מערכות ה-IT משחקות תפקיד חשוב בהתפתחות העסקית של ארגונים וחברות, והן מתפתחות כיום בקצב מהיר ותחרותי – הן מבחינת הכלים הניהוליים בהם משתמשות החברות, הן בעקבות הצורך של החברות להתאים את עצמן לשינויים הטכנולוגיים בענף והן בהתאמת הפעילות להרגלי הצריכה של הלקוחות. פירמות ראיית החשבון הגדולות בעולם היו ועודן חברות השירותים המקצועיים הגדולות והמגוונות ביותר, והן משפיעות ומושפעות מפיתוח ומיישום טכנולוגיות – במישור הניהולי ובשירות ללקוחותיהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים