"הענן מונע בזבוז על הקצאה עודפת של קיבולת למול עומסים אקראיים"

"בשל המעבר ל-AWS, כיום האתר הרבה יותר יציב - עברנו מכיבוי שריפות ומזעור זמני השבתה, למצב שבו כבר שכחנו מהי התחושה כשיש השבתה", כך לדברי איליה קפלן, מנהל מחקר ופיתוח ב-Seeking Alpha

Seeking Alpha

"בנוסף לחיסכון הישיר, המעבר לענן תומך בשימוש יעיל יותר במשאבים. עם AWS יש לנו יכולת טובה יותר להתאים את העלויות לצרכים. על ידי שימוש בשירות Amazon EC2 על פי דרישה, אנחנו לא צריכים לבזבז כסף על הקצאה עודפת של קיבולת מול עומסים אקראיים", כך אמר איליה קפלן, ראש צוות ארכיטקטים ומנהל מחקר ופיתוח ב-Seeking Alpha.

Seeking Alpha הישראלית מפרסמת תוכן מקוון על הזדמנויות ואסטרטגיות השקעה. התוכן שמתפרסם נכתב על ידי 15 אלף כותבים עצמאיים ונצרך על ידי יותר משבעה מיליון מבקרים שונים מדי חודש. משרדי החברה הראשיים נמצאים בישראל והיא מעסיקה כ-130 אנשים.

בעבר, Seeking Alpha השתמשה באירוח מנוהל לתשתית הפלטפורמה שלו, ואז אנשיה הטכניים החליטו שאירוח ייעודי אינו מתאים עוד לצרכיהם.

תובנות מיידיות לאופן שבו השוק יגיב למצב

"רצינו להתנסות ולחדש בתוכן ובטכנולוגיה גם יחד", אמר קפלן. "קשה להתנסות בדברים חדשים כשחייבים להסתמך על סיוע צד שלישי לצורך הכנסת משאבים חדשים, ואז להתחייב לשנה מראש בכל פעם".

לדבריו, "החוזים השנתיים הגבילו את יכולת החברה לגדול. כשמשהו חריג קורה, כמו הברקזיט, הוא עשוי להביא לגל אדיר של ביקורים באתר שלנו, כשהמשתמשים שלנו מחפשים תובנות מיידיות לאופן שבו השוק יגיב למצב. עלינו להיות מסוגלים להתמודד עם עומסים בלתי צפויים מבלי שהדבר ישפיע על חוויית המשתמש, ומבלי לשאת בעלויות עבור אותם משאבים נוספים במשך שנה שלמה".

"בנוסף, הקדשנו זמן רב מדי לתחזוקה ולאופטימיזציה", ציין. "אירוח ייעודי שמבוסס על חוזים שנתיים הוא אינו גמיש, ולא פשוט לבצע תכנות מחדש לחומרה ייעודית. המהנדסים שלנו הקדישו חלק ניכר מזמנם עבור תחזוקה שוטפת".

"בדקנו כמה פלטפורמות ענן", אמרה אבישג ברוך, מנהלת טכנולוגיות ראשית וסמנכ"לית מחקר ופיתוח, "ובחרנו להעביר את תשתית ה-IT שלנו לשירותי הענן של AWS (ר"ת Amazon Web Services), כדי להשיג חיסכון בעלויות ולהרחיב את הכלים והשירותים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו".

"עלות ההצטרפות ל-AWS הייתה נמוכה יותר, ואהבנו מאוד את מגוון השירותים הזמינים. בנוסף, הייתה התאמה תרבותית חזקה בינינו ל-AWS. הם מחויבים לחדשנות, להתנסות ולתנועה קדימה". את האינטגרציה ערכה Cloudzone מבית מטריקס, שותפת Premier של AWS.

לדברי קפלן, "יתרון נוסף הוא שהמעבר לענן של AWS לא היה כרוך בעבודה רבה של תכנון מחדש, מה שעזר לנו לעמוד בתאריך היעד למעבר. לא נדרשנו לבצע שינוי משמעותי בקוד היישום שלנו או במבנה בסיס הנתונים".

להתמקד בלעשות את הדברים הנכונים

"כיום האתר הרבה יותר יציב", ציין קפלן. "עברנו מכיבוי שריפות ומזעור זמני השבתה, למצב שבו כבר שכחנו מהי התחושה כשיש השבתה, ואם צצות בעיות – AWS מספקת מרחב נשימה. היכולת להוסיף קיבולת על פי דרישה מבטלת תגובות שנובעות מפאניקה, וכך ניתן לבצע תיקון כמו שצריך ולהבטיח תוצאות טובות יותר לטווח הארוך".

לדבריו, "למהנדסי החברה יש גם יכולות תכנון ובדיקה גמישות יותר. כעת אנחנו יכולים לשמור על הגמישות והזריזות, לתכנן בחלקים קטנים, לבנות, לעבור קדימה ואחורה, ואף פעם לא להרגיש נעולים בתוך מתודולוגיות ומשאבים ספציפיים. אנחנו יכולים פשוט לנסות, בלי לחשוש אם אנחנו עושים בחירה שגויה".

"הגמישות הזו תואמת מאוד את מתודולוגיית הפיתוח של החברה", אמרה ברוך. "Seeking Alpha ממוקדת בצמיחה ובהתקדמות מהירה. לכן אנחנו משתמשים במתודולוגיית אג'ייל – scrum. עם הסביבה היציבה והגמישה, ועם התשתית של AWS – הרבה יותר קל לדחוף קדימה".

קפלן וברוך סיכמו באומרם כי "כיום, צוות ה-IT כבר לא מוצא עצמו נדרש לספק הסברים למכשולים, אלא פשוט לספק את הצרכים העסקיים. כשהצד העסקי מגיע עם חזון חדש אנחנו יכולים פשוט לממש אותו, בלא מחסומים וגבולות. ב-AWS הפלטפורמה נשארת מחוץ לתחום העיסוק שלנו, כך שהצוות שלנו יכול להתמקד בלעשות את הדברים הנכונים עבור העסק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים