דיאן גרין מגוגל מבטיחה: "אגונן על נשים אחרות בחברה"

היא אחת מהנשים החזקות והמפורסמות ביותר בהיי-טק וגם מהמוערכת שבהן ● בנאום שהתקיים ביום האשה הבינלאומי, הבטיחה לספק תמיכה וגב לכל עובדת של ענקית הטכנולוגיה, אם זו תבחר לספר על הטרדה מינית שעברה בחברה

דיאן גרין, מנהלת פעילות הענן החדשה של גוגל

דיאן גרין, מנהלת פעילות הענן של גוגל (Google) – שהחלה לעבוד בחברה בנובמבר 2015 אך הצטרפה להנהלתה כבר בינואר 2012 – היא אחת הנשים המפורסמות ביותר בתחום ההיי-טק. ביום האשה שחל השבוע (ד') עלתה גרין לבמה בכדי להוביל כנס של 10,000 אנשים מהענף.

בין הצגת המוצרים החדשים ללקוחות הענן של ענקית הטכנולוגיה, ה-Google Cloud, עצרה גרין והצביעה על הסרט האדום שענדה על דש בגדה, ואז אמרה דבר-מה מדהים למדי – גרין הבטיחה למעשה להגן על הנשים שעובדות בעבורה אם אי-פעם יתייצבו וייטענו שהוטרדו מינית בעבודה.

כאשר מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, עלה לבמה התגלה כי גם הוא ענד את הסרט האדום.

שביתה בת יום

בארצות הברית, ההופעה בלבוש אדום, יחד עם בחירה להיעדר מהעבודה ולהימנע מקניות, היוותה למעשה שביתה בת יום שנועדה לסמל את ההתנגדות לשלטון טראמפ לרגל יום האשה הבינלאומי. ברשתות החברתיות הוגדר היום על ידי המארגנות כ"יום ללא נשים", שמטרתו בין השאר להדגים כמה חשובות הנשים במקום עבודתן.

"אני רוצה לעצור. אני עונדת את הסרט האדום שלי. אני רוצה להכיר בכך שהיום יום האשה הבינלאומי", אמרה גרין לקהלה, שפרץ במחיאות כפיים אשר נמשכו במשך דקה תמימה.

גרין – שהחלה את דרכה כמייסדת ומנכ"לית של חברת ההיי-טק הגדולה VMware – מתחזקת קריירה ארוכת שנים ורב-רובדית בהיי-טק. אבל היא הודתה כי לא תמיד רצתה לראות מה עברו נשים אחרות בעבור בניית הקריירה שלהן.

"עם התעשייה הזו הייתי בת מזל במיוחד, אבל זאת הייתה מעין תעשייה שבה היה לי מזל, ושבחרתי להתעלם ממה שקורה בה. ועכשיו אנחנו בסביבה שבה לנשים יש השפעה עצומה ושהן מוסיפות הרבה ערך לתעשייה שלנו, ונשים מתקבלות בשמחה אם הן מהרימות את ידן ואומרות – 'היי, אתה מפחית מהערך שלי. אתה לא מזהה את מה שאני עושה'. בגוגל אנו שואפים שב-Google Cloud תהיה סביבה שבה אף אחד לא צריך להרים יד, אבל לא משנה מה – זה בטוח לחלוטין לעשות זאת".

גרין הוסיפה גם כי "אני באמת מצפה ליום שבו הקהל הזה יכיל 50% נשים. זה יותר כיף להיות מגוונים".

הטרדה מינית כתרבות ארגונית רעילה

אלא שהדברים המתקדמים הללו נשמעים על רקע טענות בנוגע להטרדות מיניות אשר מרחפות מעל ראשיהן של שתי ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואובר (Uber) בשבועות האחרונים.

עמק הסיליקון סוער ונרעש מהגילויים האחרונים של מה שמכונה "תרבות ארגונית רעילה", שנחשפו בחברת שיתופי הנסיעות הענקית, לאחר שמהנדסת לשעבר באובר, סוזן פאולר, פרסמה פוסט בבלוג שבו טענה שהוטרדה מינית ושהחברה הענישה אותה לאחר שדיווחה על כך.

זמן קצר אחר כך עזב אמיט סינגהל, מהנדס בכיר מעמק הסיליקון את עבודתו באובר, עקב חשיפה שנחשד בהטרדה מינית עוד במקום עבודתו הקודם – בגוגל – אך לא דיווח על כך כשהצטרף לשורותיה של אובר. סינגהל, שפיקח על מנוע החיפוש של גוגל במשך שנים, נחשב לאחד המנהלים החזקים ביותר של החברה, והכחיש בזמנו את המעשים המיוחסים לו.

לאחר החשיפות המטלטלות הללו, ובהשראתן, החלו נשים נוספות המועסקות באובר לשתף בסיפורים על חוויותיהן במקום עבודתן, ובכלל, נשים מכל ענף ההיי-טק התחילו מרימות את קולן בנוגע למסכת ההטרדות המיניות שמסתמן כאילו היא חלק בלתי נפרד מהתעשייה.

הבטחתה של גרין היא משמעותית ביותר, במיוחד מכיוון שלא הרבה נשים מחזיקות בקריירות משגשגות בהיי-טק בעשור האחרון, וכיון שבקרב הנשים שעוסקות במלאכה לא רבות שורדות בסביבה – מגמה שזכתה לכינוי Wexit. סוג זה של "תרבות ארגונית רעילה" נחשבת לפעמים כאחת הסיבות ל-Wexit. אין כל ספק כי בחירה של אנשים בעמדת כוח – ובמיוחד נשים כמו גרין – לקום ולומר "לא במשמרת שלי" עשויה לשנות את הלך הרוח בתעשייה ולשפר בהרבה את המצב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים