גוגל מכניסה שינויים במסגרת המאבק בחדשות המזויפות

חיפוש במדור החדשות של הענקית מניב בשנים האחרונות תוצאות שמקורן לא רק באתרים מסורתיים ולגיטימיים אלא גם בידיעות מבלוגים, פוסטים במדיה החברתית ועוד ● התוצאה - משבר אמון

גוגל. צילום: BigStock

על פי דיווח שהתפרסם אתמול (ג') ב-Mashable, מדור החיפוש "חדשות" (In the news), שמופיע כלשונית בתוצאות החיפוש של גוגל (Google) במחשבים הנייחים – יוחלף בקרוב וישנה צורה.

המיתוג המחודש של המדור "חדשות" נועד בכדי לאפשר למשתמשים להבחין טוב יותר בין תוצאות חיפוש המובילות לכל הסיפורים המתפרסמים ברשת, לבין מוצר שעובר בדיקות על ידי בני אדם, שהוא ה-Google News, כך הסביר מקור מקורב לנושא ל-Business Insider.

השינוי, שנמצא עדיין בתהליכי פיתוח, ייכנס לתוקפו בשבועות הקרובים, כך על פי הפרסום.

מה חדשות ומה אינו רלוונטי כידיעה עדכנית

הצורך במתיחת קו הגבול בין מה שהוא חדשות ומה שאינו רלוונטי כידיעה עדכנית, עלה עקב הביקורת הרווחת על כך שגולשי גוגל ופייסבוק (Facebook) הושפעו מאין ספור כתבות חדשותיות כוזבות שגדשו את הפלטפורמות במהלך תקופת הבחירות בארצות הברית.

חדשות מזויפות הפכו לנושא שיחה חם מאין כמוהו, בעיקר כשנחשפו תוצאות הבחירות המפתיעות, ובמיוחד לאחר ש-Buzzfeed דיווח שסיפורי בחירות מפוברקים בפייסבוק הציגו ביצועים טובים יותר מאשר כתבות חדשותיות אמיתיות.

ידיעה מזויפת בראש חיפושי החדשות בגוגל

מוקדם בשבוע שעבר הופיע כתוצאה העליונה לחיפוש בגוגל של השאילתה אודות "תוצאות הבחירות הסופיות" פוסט בבלוג, שטען כי דונלד טראמפ הוא שזכה בקולות הכלליים (מה שמכונה "Popular Vote"), כאשר למעשה הילרי קלינטון היא שניצחה עם יותר מ-1.7 מיליון קולות.

שעות אחרי שהתוצאה הופיעה, הבטיחה החברה למנוע מאתרי חדשות מזויפים את שירות הפרסום לצד שלישי שלה, בעוד שפייסבוק הודיעה לאחרונה כי תעשה את אותו הדבר בדיוק.

הוסיפה תכנים ממקורות אחרים לטובת הגולשים

לא תמיד נכללו חדשות מזויפות בתיבת "חדשות" של ענקית החיפוש. סעיף זה שימש בעבר רק כדי לכלול מקורות חדשות מסורתיים לגיטימיים שעברו בדיקה, כמו למשל הוושינגטון פוסט (Washington Post) או הניו יורק טיימס (New York Times) האמריקנים או אתרים כמו YNET ועיתון הארץ הישראליים.

עם זאת, כבר באוקטובר 2014, החליטה גוגל להתחיל לכלול עוד מקורות בתוך סעיף ה"חדשות", כך מספר ה-Search Engine Land. השינוי נועד לאפשר "מגוון רחב של קולות" בכדי לספק למשתמשים חדשות שיכללו למשל הודעות מ-Reddit ומבלוגים.

"אנחנו עובדים ללא הרף בכדי לספק למשתמשים את התשובה המתאימה ביותר לשאילתות שלהם", אמרה בזמנו גוגל לתקשורת והוסיפה וטענה כי "זה עשוי להגיע בצורה של וידיאו, הודעה לעיתונות, בלוג, צילום, פוסט מדיה חברתית או כתבה חדשותית".

כעת, לאחר שהכללת סוג זה של תוכן התגלתה כבעייתית בלשון המעטה, מחפשת הענקית דרך להפוך את הדברים על פיהם ולהחזיר למדור תוצאות חיפוש החדשות שלה את אמינותו האבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים