אינטל: ההכנסות עלו – אך פספסו את התחזיות

החברה סיימה את הרבעון עם גידול של 7% בהכנסות ועלייה של 2% ברווח הנקי ● בחברה הבינו שהם לא מצליחים לבצע בינתיים את השינוי שהוחלט עליו - ולכן פנו לפיטורי 11% מהעובדים

מרחיבה את ההשקעה בישראל. אינטל

אינטל (Intel) סיימה את הרבעון הראשון של 2016 עם עלייה בהכנסות, אולם זו פספסה את התחזיות. לכן, החליטה הנהלת החברה לפטר כ-11% מכוח האדם שלה, ובסך הכול כ-12 אלף איש.

נראה כי בהנהלת אינטל הבינו שהחברה לא מצליחה בינתיים לבצע את השינוי האסטרטגי שהיא רוצה – מעבר מפיתוח רכיבים, עם דגש על מחשבים אישיים, לתחומים כמו ענן, האינטרנט של הדברים ובסיסי נתונים. בעקבות כך בחרה ההנהלה לבצע את מהלך הפיטורים, שמנוגד לעקרון של החברה, שמעסיקה עובדים לתקופות זמן ארוכות.

הנתונים מראים כי ההוצאות של אינטל עלו ברבעון ב-9.52% ל-11.13 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות גדלו ב-7.21% ל-13.7 מיליארד. כתוצאה מכך נפגעה הרווחיות התפעולית: היא פחתה ב-1.97% ל-2.57 מיליארד דולר. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-8.74% ל-5.56 מיליארד.

הרווח הנקי, לעומת זאת, נפגע פחות מהגידול הרב יותר בהוצאות מאשר בהכנסות, בגלל ירידה בחבות המס הרבעונית. הוא עלה ב-2.27% ל-2.05 מיליארד דולר ואילו הרווח הנקי למנייה גדל ב-2.44% ל-42 סנט.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ב-10.31% ל-5.57 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-5.17% ל-8.13 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 59.33%.

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הביצועים של החברה ברבעון הראשון של 2016 משקפים את מדיניות השינוי שאנחנו נוקטים בה. המדיניות הזו מתקדמת בצורה טובה ואני משוכנע שבמהלך השנה התהליך יתעצם. אנחנו הופכים מחברה שהתבססה על שוק המחשבים האישיים לחברה שמשרתת את ענף הענן ומיליארדי מכשירים חכמים שמחוברים האחד לשני".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים