אינטל תקצץ כ-11% מכוח האדם שלה – כולל בישראל

מדובר ב-12 אלף עובדים של החברה באופן גלובלי, כאשר הקיצוץ יתבצע עד אמצע 2017 ● לפי הענקית, הצעד הזה יחסוך לה כ-750 מליון דולר כבר השנה ● טרם ברור כמה עובדים יפוטרו בישראל, אולם ההערכות הן כי המספר יעמוד על מאות

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל

אינטל (Intel) הודיעה באופן רשמי שהיא עומדת לקצץ עד אמצע 2017 כ-12 אלף עובדים של החברה באופן גלובלי, כמות שמהווה כ-11% מכוח האדם שלה, תוך שהיא משלבת תוכנית פרישה מרצון עם פיטורים. לפי ההודעה של החברה מטרת הקיצוץ הזה היא להפוך אותה ליעילה ורווחית יותר.

בין המפוטרים יהיו גם, על פי ההערכות, עובדים בסניפי החברה בישראל, אולם טרם ברור מספרם. אינטל היא המעסיק הפרטי הגדול ביותר בארץ ומעסיקה 10,000 עובדים במתקניה בירושלים, חיפה, קריית גת, יקום ופתח תקווה. אם גם בישראל יפוטרו 11% מכוח האדם, יגיע המספר ל-1,100, אולם ההערכות הן שהמספר יהיה נמוך יותר ויעמוד על מאות.

הפעולות להורדת מספר העובדים בחברה יתחילו לצאת לפועל תוך 60 יום, כשחלק מהפעולות יידחו עד 2017. היא טוענת שהצעד הזה יחסוך לה כ-750 מליון דולר כבר השנה, והחל ב-2017 יחסוך לה כ-1.4 מיליארד דולר בהוצאות.

הפיטורים מגיעים על רקע הירידה המתמשכת במכירות של מחשבים אישיים, שרובם המכריע מתבססים על המעבדים של אינטל. חלק מאותם מעבדים מיוצרים במפעלי החברה בקריית גת. לפי אינטל, היא כבר החלה לבצע שינוי בשנה שעברה להתמקדות בטכנולוגיות ומוצרים שמספקים יכולת צמיחה, וייצור המעבדים כבר אינו נחשב לכזה – וזהו התחום בו בעיקר מתמחים מרכזי הפיתוח והייצור בישראל, אם כי לא רק.

"עסקי מרכז הנתונים והאינטרנט של הדברים מהווים כיום את מנועי הצמיחה העיקריים של אינטל, כשזיכרונות ו-FPGAs מאיצים את ההזדמנויות בתחומים הללו", מסרה החברה בהודעה הרשמית לעיתונות, והוסיפה שתחומים אלו תרמו כ-40% מההכנסות בשנה שעברה, ואת עיקר הרווח התפעולי.

מנכ"ל החברה, בריאן קרזניץ', שלח מכתב לעובדים בו הוא תיאר את מתווה השינויים הצפויים. "התוצאות שלנו בשנה שעברה הראו אסטרטגיה שעובדת ומהווה בסיס מוצק לצמיחה. יש לנו הזדמנות עכשיו להאיץ את המומנטום הזה ולבנות את הנקודות החזקות שלנו", כתב קרזניץ'.

אינטל מתכוונת להגדיל את ההשקעות שלה בתחומי האינטרנט של הדברים והדטה-סנטרים, וכן בזיכרון ובתקשורת, אבל גם בשווקים היותר רווחיים של תחום ה-PC, לפחות לפי נקודת ההשקפה שלה: מחשבי 2-ב-1 ומחשבי משחקים.

מאינטל ישראל נמסר כי "זהו מהלך גלובלי ואנחנו לומדים את השפעותיו על הפעילות בישראל. דבר אחד בטוח: אינטל תעמוד במחויבויות שלה לממשלת ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים