ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה באמדוקס

הרקע למהלך הוא, על פי ארגון העובדים, סירובה של הנהלת אמדוקס לדון עימה בחתימת הסכם קיבוצי ● החברה בתגובה: ההסתדרות אינה הארגון היציג של העובדים

תוצאות מעורבות. אמדוקס

ההסתדרות הכריזה הבוקר (א') על סכסוך עבודה באמדוקס מאחר שלטענתה, הנהלת החברה מסרבת להיכנס למשא ומתן להסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי.

באוגוסט האחרון הכריזה ההסתדרות על היותה ארגון יציג באמדוקס, לאחר שלדבריה החתימה 1,800 מתוך כ-4,700 עובדי החברה על טפסי ההצטרפות – כמות הגבוהה מעל השליש הדרוש בחוק.

אלא שמאז, טוענים בארגון, מסרבת החברה להכיר בהתאגדות ומתחמקת ממתן תשובות ענייניות לפניות חוזרות ונשנות מטעמו ומטעם נציגות העובדים. לאור כך, החליט ועד העובדים, בראשות אורי פנחסי, לפנות להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה. משמעות ההכרזה היא שבתוך שבועיים יוכלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים.

"לא נוותר וניאבק על זכויותינו"

בשבועות האחרונות קיימו העובדים מספר הפגנות מול ביתו של מנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, בתל אביב במחאה על התעלמותו, לטענתם, ממהלך ההתארגנות. עם ההכרזה על הסכסוך, מתכננים העובדים להגביר את צעדיהם בפעולות מחאה שונות.

יצוין כי בחודשים האחרונים נעשה ניסיון להקים ועד עובדים פנימי באמדוקס בשם "ארגון עובדי אמדוקס", אולם שלושה פסקי דין שונים קבעו כי ארגון זה כלל אינו ארגון עובדים.

אורי פנחסי, יו״ר ועד עובדי אמדוקס, אמר כי "ההנהלה מסרבת להכיר בוועד, מצפצפת על החוק וגוררת רגלים בתירוצים ובמאבקים משפטיים. דווקא בתחום ההיי-טק, בו ההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר, המנוע והלב של החברה, נדרש יותר מכל שיתוף הפעולה בין ההנהלה לעובדים. הגיע הזמן שמנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, יבין זאת וישב לדבר עם העובדים. באמדוקס יש ועד עובדים חזק המגובה בעובדים מכל הסניפים. לא נוותר וניאבק על זכויותינו".

מאמדוקס נמסר בתגובה כי "אין בסיס לסכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות, שכן ההסתדרות לא הצליחה לצרף שליש מעובדי החברה לשורותיה כדי לקבל מעמד כארגון יציג על פי חוק. הנהלת אמדוקס ישראל לא תכיר בארגון שהעובדים לא בחרו בו לייצג אותם. הכרזת סכסוך העבודה על ידי ההסתדרות הינה צעד כוחני ולא מוצדק, שאינו תואם את התרבות הארגונית באמדוקס ישראל. הנהלת החברה תמשיך לפעול לטובת ולרווחת עובדיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים