בית המשפט: אמדוקס לא תכיר בוועד העובדים הפנימי כארגון יציג

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע שארגון עובדי החברה אינו עומד בתנאים להכרה כארגון עובדים, כי "הוקם במטרה לחסום ארגון עובדים אחר, ולא מתוך מטרה אותנטית מקורית של קיומו"

לא תכיר בארגון עובדי החברה. אמדוקס

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, חופית גרשון-יזרעאלי, קיבלה אמש (א') את בקשת ההסתדרות וקבעה כי ארגון עובדי אמדוקס אינו ארגון יציג. היא אסרה על הנהלת החברה להתייחס אליו ככזה.

פסק הדין קובע כי הארגון כלל אינו עומד בתנאים להכרה כארגון עובדים, והנהלת אמדוקס אינה רשאית להכיר בו כארגון יציג ולנהל עמו מו"מ קיבוצי, וכי הארגון אף אינו מוסמך לחתום על הסכם קיבוצי.

ההסתדרות דרשה בבקשתה, שהוגשה בחודש מאי, צו שיורה להנהלת אמדוקס לחדול מהתערבות במהלכי ההתארגנות בחברה, ויאסור על ההנהלה להכיר בוועד הפנימי. בית המשפט אסר אמנם על ההנהלה להכיר בוועד הפנימי, אולם קבע כי היא לא התערבה וכי טענות ההסתדרות בנושא מבוססות על השערות בלבד.

בהחלטתה כתבה השופטת, כי "לא שוכנענו כי המדובר בארגון עובדים אמיתי. הארגון הוקם במטרה לחסום ארגון עובדים אחר, ולא מתוך מטרה אותנטית מקורית של ארגון עובדים". עוד היא ציינה כי "המניע הראשון והמיידי היה לעצור את כניסת ההסתדרות לאמדוקס".

השטופטת אף הטילה ספק במטרות לשמן הוקם ארגון עובדי אמדוקס: "מתעוררת השאלה, האם אכן זו מטרתם הכנה והאמיתית של הארגון והעומדים בראשו, והאם עובדי אמדוקס אשר הצטרפו לארגון עשו כן מתוך ידיעה והסכמה עם המטרות האמורות?", כשכוונתה למטרות כגון: הגנה על עובדים, קידום השתתפות בקבלת החלטות במקום העבודה על ידי ניהול מו"מ קיבוצי וחתימה על הסכם קיבוצי. "לא ניתן לחלוק על כך שקבוצת העובדים המובילים לא שמו להם למטרה לכונן יחסים קיבוציים בחברה", כתבה השופטת  גרשון-יזרעאלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים