בעלי מניות של יאהו רוצים את מריסה מאייר בחוץ

במצגת ששלחה חברת ההשקעות לדירקטוריון החברה בסוף השבוע, התוותה SpringOwl תוכנית בת 10 צעדים לשיפור המצב הבעייתי הקיים כעת, כאשר צעד מספר אחד דורש להביא מנכ"ל חדש

מנסה לשפר. יאהו

חברת ההשקעות SpringOwl, המחזיקה במניות של יאהו (Yahoo) דורשת מדירקטוריון החברה להחליף את המנכ"לית, מריסה מאייר.

במצגת ששלחה חברת ההשקעות לדירקטוריון בסוף השבוע, התוותה SpringOwl תוכנית בת 10 צעדים לשיפור המצב הבעייתי הקיים כעת, כאשר צעד מספר אחד דורש מיאהו להביא מנכ"ל חדש.

חברת ההשקעות היושבת בניו יורק קראה ליאהו להפחית באופן משמעותי את מספר העובדים בחברה ל-3,000 מתוך 12 אלף השכירים הנמצאים בה כעת, וכמו כן להחליף גם מנהלים מסוימים.

"הדירקטוריון ככל הנראה מרגיש שהוא מחויב לשמור על המנכ"לית הנוכחית עקב תוכנית התגמול הגבוהה אותה העניק לה בעבר, אך עם זאת יש צורך בהנהגה חדשה", נכתב במצגת של SpringOwl שהכילה לא פחות מ-99 עמודים.

עוד ציטטה חברת ההשקעות את המיליארדים שמאייר בזבזה, מאז שלקחה את המושכות לידיה ב-2012, על רכישות שונות כמו טאמבלר (Tumblr), שעלתה 1.1 מיליארד דולר. "היא קנתה את המותג בלי להשקיע כראוי בנכס במטרה להפיק את המירב ממנו", כתבו. עוד הוסיפו כי הם אינם מסכימים עם בעלי המניות שרוצים למכור את עסקי הליבה באינטרנט, וכי עדיף קודם כל לסדר מחדש את הארגון.

אתמול דווח כי מניות יאהו ירדו ב-1%, מה שמוביל לירידה של 35% השנה.

מיינארד ווב, יו"ר יאהו, אמר בשבוע שעבר כי יש לו "אמון מלא בצוות ההנהלה ובמנהיגות החברה". מנהל התפעול של SpringOwl, אריק ג'קסון, שנאבק עם מאייר על יאהו! עוד בעבר, שלח את המצגת ישירות לווב. ג'קסון סירב לציין את גודל נתח המניות שיש לחברת ההשקעות ביאהו.

בסופו של דבר, ומתוך כל עשרות העמודים של המצגת שכללו הערות והארות על תפעול החברה באופן כללי, הבסיס שלה היה שחברת ההשקעות אינה חושבת כי מאייר היא האדם המתאים להוביל את יאהו. מאייר עצמה נמצאת כעת בחופשת לידה לאחר שילדה לאחרונה תאומות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים