יובל לביא, מג'יק: "הארגונים רוצים להיות במובייל – אבל רבים לא יודעים איך"

"ארגונים רבים לא סגורים מה המטרה שלהם בעולם הנייד", אמר לביא, סגן נשיא לתמיכה ושירותים מקצועיים בחברה העולמית ● לדבריו, "עליהם להבין שהמטרה היא עסקית, ולא טכנולוגית"

יובל לביא, סגן נשיא לתמיכה ושירותים מקצועיים במג'יק העולמית

"כל הארגונים רוצים להיות בעולם הנייד, אלא שלחלק ניכר מהם אין אסטרטגיה כלשהי לתחום המובייל ואין להם מושג איך נכנסים לעולם הזה", כך אמר יובל לביא, סגן נשיא לתמיכה ושירותים מקצועיים במג'יק (Magic) העולמית.

לביא ציין בראיון לאנשים ומחשבים כי "כשארגון מתחיל לפתח אפליקציות בעולם הנייד, עליו לשאול מה לפתח? למי לפתח? כמה פלטפורמות ואילו? ומיהו קהל היעד – המשתמשים הפנימיים או הלקוחות החיצוניים?"

"ארגונים עדיין לא סגורים מהי המטרה שלהם בעולם המובייל", אמר. "עליהם להבין שהמטרה היא עסקית, ולא טכנולוגית: המובייל גורם להגדלה של הקשר של הלקוחות החיצוניים והמשתמשים הפנימיים עם הארגון, עקב החדירה המסיבית של הטלפונים החכמים. כמות המידע שעוברת בשל כך גדולה יותר והמובייל מאפשר לקבל ערך מוסף עסקי".

"אנחנו נמצאים בכניסה לעולם חדש, B2E – עסק לעובד. זוהי התפתחות, לאחר שארגונים כבר מימשו את תפיסת B2C – עסק לצרכן. למשל, בנקים עם אפליקציות המובייל שלהם. כעת, על הארגונים לממש את השלב הבא – ארגון נייד", ציין לביא.

"ארגונים נדרשים להפנים שהידע אותו צברו במהלך פיתוח בן שני עשורים של יישומים כמעט שלא רלוונטי לעולם היישומים במובייל", המשיך. "החשיבה בפיתוח יישום למובייל שונה מפיתוח ל-ווב. דבר נוסף שעליהם לזכור הוא שאסור להעביר את היישום כמות שהוא מתחנת הקצה לטלפון החכם".

"לחשוב מובייל"

"ארגונים נדרשים לחשוב מובייל", אמר לביא. "זה כולל את מימוש הקונספט של 'המשתמש במרכז'. כבר לא ניתן לנהוג כבעבר, אז ארגונים פיתחו את מה שהם רוצים ו-'דחפו' זאת למשתמשים. כיום, המשתמשים יצביעו ברגליים אם הם לא ירצו את הפיתוחים האלה. מגמת ה-BYOD כבר כאן וכל משתמש מצפה לאותה רמת שימושיות וידידותיות של היישומים הארגוניים, כפי שהוא רגיל לה מהשימוש הצרכני-פרטי. נדרש לספק חוויה זהה הן בשדה הצרכני והן בארגוני, כי המשתמשים מצפים לכך – ועל זה ארגונים נמדדים".

"לשם כך", הסביר לביא, "נדרש לבצע שתי פעולות במקביל: הכנסת היבטים של משחוק, גיימיפיקציה, ליישומים הארגוניים וחיבור של היישומים למערכות הליבה הארגוניות המורכבות, תוך התייחסות להיבטי אבטחת מידע. מדובר בעבודה מול ריבוי משתמשים, באונליין ובאופליין".

הוא ציין כי "מג'יק נכנסה לעולם המובייל דרך הפעילות שלה באינטגרציה למערכות Legacy. היא הגיעה עם שני מודלים: חיבור לבק אופיס ו-'כתוב עסקית ואל תכתוב שורות קוד'. התפיסה אותה מימשה החברה היא של כתיבת היישום פעם אחת והפצתו על סביבות ריצה שונות".

על פי לביא, "כשמפתחים אפליקציות בעולם המובייל יש להתייחס לשלושה היבטים: עבודה במקוון ובאופליין, ביצועים וממשק משתמש, עם דגש על חוויית משתמש. בשל העובדה כי המידע הארגוני תפח בהיקפים נרחבים בשנים האחרונות, עבודה עם ריבוי נתונים אלה מול היישומים הפכה להיות מורכבת. כעת נדרש לשאול מהי רמת העדכון אותה הארגון יספק למשתמש, בהתחשב בכך שהוא לעתים מקוון ולעתים לא, אבל בכל מקרה, עליו להיות מעודכן. יש לשקלל בין הרצון לעדכון מרבי של היישומים והרצון שלא להעמיס יותר מדי נפחי מידע. מדובר בעולם שונה לחלוטין, עם מערכת שיקולים מורכבת".

לגבי חוויית המשתמש הסביר לביא כי היא "מורכבת מהידידותיות ופשטות השימוש בממשק המשתמש, יחד עם ההיבט הרגשי". לדבריו, "מצפים מהארגונים שהמורכבות הזו לא תאט את קצב פיתוח אפליקציית המובייל. זאת, כי מחזור חיי אפליקציית המובייל עומד על שנה וחצי – במקרה הטוב. נדרש לצמצם את משך הפיתוח לחודשים ושבועות".

"מג'יק עונה לכל האתגרים הללו", ציין. "החברה הכניסה לא רק כלי פיתוח למובייל אלא גם מתודולוגיה עם יכולת להתמודד עם הצרכים השונים. מג'יק עושה זאת בכמה מישורים: צמצום זמן הפיתוח, התמודדות עם בעיות ריבוי פלטפורמות המובייל, קישוריות למשרד האחורי, וכן עבודה אונליין ואופליין".

"העולם כיום דינמי הרבה יותר ממה שהכרנו עד לא מכבר", סיכם לביא. "לכן, נדרש לפעול בעולם המובייל בצורה מוגדרת, מבוססת מתודולוגיה, עם דגש על זריזות ותבניות. מרווחי הזמן של הפיתוח והיציאה לשוק מתקצרים משמעותית, ויש להיערך לכך. המובייל הארגוני כבר כאן, הוא מהווה חלק מהיומיום שלנו ויתפוס היקף פעילות רחב יותר ויותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים