סאפ ישראל הכירה בהתאגדות עובדיה

הנהלת החברה הפיצה איגרת בקרב העובדים בו הודיעה להם על ההכרה בהתאגדות ● באיגרת נכתב כי "אנו מצפים לשיתוף פעולה במשא ומתן ולדיאלוג פורה ויעיל עם נציגות העובדים וההסתדרות, בדרך שתשרת את רווחת העובדים"

סאפ

הנהלת סאפ (SAP ) ישראל הודיעה אתמול (א') כי היא מכירה בהסתדרות כארגון היציג של עובדי החברה. מההסתדרות נמסר כי "עובדי סאפ מצטרפים ליותר מ-20 אלף עובדים שכבר מאורגנים באיגוד המקצועי החדש שהקימה ההסתדרות לעובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק".

לפני כשבועיים עובדי סאפ ישראל החלו לנסות להתאגד תחת ההסתדרות ולהחתים את עמיתיהם על טפסי הצטרפות לארגון. לדברי העובדים, הם ביצעו את המהלך כדי לשמור ולשפר את תנאי עבודתם ולהצטרף אל עובדי סאפ רבים מעבר לים, שכבר מאוגדים. לצורך ההתארגנות הקימו העובדים ועד פעולה ובו שבעה חברים – אבי רוקח, גד רביד, בוריס מיכאילובסקי, ערן גולדנברג, מיכה אזולאי, אלכס טורקוביץ' וצחי אדטו – ופתחו דף פייסבוק (Facebook) מיוחד.

בפוסט שהם פרסמו בדף והפיצו לעובדים נכתב כי "מזה זמן רב אנו עדים לשינויים ושחיקה בתנאי העבודה שלנו, הפוגעים במעמדנו כעובדים. לאחרונה חווינו שוב צמצומים ושינויים דרמטיים בחברה, מבלי שלנו, העובדים, לב ליבה של החברה, הייתה היכולת להשפיע". הם מסרו כי "הגיעה העת לממש את זכותנו וחובתנו לקחת אחריות משותפת על עתידנו".

חברי ועד הפעולה מנו את היתרונות שיהיו, לדבריהם, לסאפ עצמה מהתאגדות העובדים: "אנו, עובדים ועובדות מסורים בסאפ, אוהבים את החברה ומאמינים בעתידה. מתוך אחריות ואמונה כי מקום עבודה שטוב לעובדיו הוא מקום עבודה טוב יותר, רווחי ומתקדם יותר, אנו רואים בהתאגדות העובדים בסאפ יוזמה מבורכת. יחסי עבודה טובים בין המעסיק לעובדים הם מפתח לשימור עובדים, לשביעות רצון גבוהה ולהצלחת החברה". "אנחנו מאמינים כי כל ארגון מצליח בזכות העובדים שלו, וכדי להצליח עליו לשתף את העובדים בהצלחתו", סיכמו חברי הוועד.
שלושה ימים לאחר מכן

כ-650 עובדי הסניף הישראלי של ענקית התוכנה הגרמנית התאגדו בהסתדרות, זאת לאחר שקרוב ל-40% מהעובדים חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג. סאפ ישראל היא חברת ההיי-טק השנייה שעובדיה מתאגדים בהסתדרות. לפני כחצי שנה התאגדו בהסתדרות גם עובדי נס טכנולוגיות.

הנהלת החברה הפיצה איגרת בקרב העובדים בו הודיעה להם על ההכרה בהתאגדות. באיגרת נכתב כי "אנו מצפים לשיתוף פעולה במשא ומתן ולדיאלוג פורה ויעיל עם נציגות העובדים וההסתדרות, בדרך שתשרת את רווחת העובדים. הנהלת החברה הייתה ונותרה קשובה לצרכי העובדים, ותמשיך לפעול באופן דומה גם בעתיד".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "אני מברך את עובדי סאפ ישראל על שלא נותרו אדישים לגורלם ובחרו להתאגד בהסתדרות. יחד עם מתאגדים נוספים, עובדי סאפ שותפים למהפכה חברתית אמיתית שעוזרת לשפר את מעמד העובד בישראל ולצמצם את הפערים החברתיים".

מוועד הפעולה של עובדי סאפ ישראל נמסר כי "אנו שמחים על החלטת החברה להכיר בהתאגדות ורואים בכך אבן דרך חשובה ביחסי העובדים וההנהלה. נפעל בשיתוף פעולה על מנת להשיג הסכם קיבוצי שמאפשר לאזן בין הבטחת הביטחון התעסוקתי ושיפור תנאי העובדים לבין שמירה על איתנות החברה".

מסאפ ישראל נמסר כי "סאפ פעלה ופועלת בהוגנות מלאה כלפי העובדים בחברה, תוך ראיית טובת כלל העובדים וכך תמשיך לעשות גם בעתיד. זאת, לצד השאיפה המתמדת להשגת הישגים מקצועיים ועסקיים, למצוינות, ולקידום החברה ופיתוחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים