גוגל השיקה את שירות החיפוש הקולי בעברית ובערבית

היישום מאפשר לבעלי טלפונים חכמים לחפש בגוגל על ידי דיבור למכשיר ● הוא זמין למכשירים המבוססים על אנדרואיד 2.2 והלאה ולמכשירי iPhone ● היישום עושה שימוש בטכנולוגית הזיהוי הקולי של גוגל, שהופכת את המילים המדוברות לטקסט כתוב, תוך כדי עריכת חיפוש באתר

החל מהיום (ג') ניתן לחפש בגוגל (Google) באמצעות דיבור מהטלפון החכם – גם בעברית ובערבית.

החיפוש הקולי של גוגל הינו יישום שזמין במכשירי אנדרואיד (Android) בגרסה 2.2 והלאה ובמכשירי iPhone. הוא עושה שימוש בטכנולוגית הזיהוי הקולי של גוגל, שהופכת את המילים המדוברות לטקסט כתוב, תוך כדי עריכת חיפוש באתר.

השימוש בחיפוש הקולי אידיאלי במצבים שבהם ההקלדה אינה נוחה או נגישה, בעיקר כשהולכים ברחוב וממהרים לפגישה או כאשר השאילתא המבוקשת הינה ארוכה במיוחד. הוא מייצר לעתים דרך פשוטה יותר לקבל תשובות לחיפושים, לאתר מסעדה או כתובת ומיקום על מפה. בנוסף, העובדה שהיישום מופעל ומתעדכן היישר מהאינטרנט, ולא מופעל בטלפון החכם עצמו, מאפשרת לשירות להתעדכן ולשפר את איכות התוצאות המוצגות, שכן הוא מתבסס על התנסות ושימוש של גולשים רבים. כלומר, ככל שיותר אנשים משתמשים ביישום, המערכת לומדת להציג תוצאות מדויקות יותר.

החיפוש הקולי פותח בתחילה עבור השפות אנגלית, סינית, מנדרינית ויפנית, ולאחר מכן נוספו קוריאנית, צרפתית, גרמנית, איטלקית, ספרדית, צ'כית, פולנית, הולנדית, רוסית, טורקית, אפריקנס, זולו, קנטונזית, פורטוגזית ברזילאית ושפות ה-"בהאסה", המדוברות במלזיה ואינדונזיה. גוגל שואפת להרחיב את השירות לכמה שיותר שפות והיום, כאמור, היא השיקה אותו גם בעברית ובערבית. עבור כל שפה המוספת עובד צוות גוגל שעוסק בטכנולוגיה לזיהוי קולי בצמוד עם אנשים מקומיים שאוספים דגימות קול מקומיות לשם העשרת מאגר השירות.

בתהליך הרחבת השירות לעברית ולערבית נאספו דגימות קול בישראל, לבנון, מצרים, איחוד האמירויות הערביות וירדן, כאשר תהליך עיבוד הדוגמיות נעשה על ידי צוותים בארצות הברית. במסגרת התהליך היו מספר אתגרים ייחודיים המשותפים לשתי השפות: גורמים כמו ניקוד- הפיכת ההגייה הייחודית לדוברי השפה לטקסט כתוב; מבטא ייחודי לדוברי השפות הגרוניות; ושתיהן נחשבות לעשירות מבחינה לשונית.

על מנת להפעיל את השירות במכשירי אנדרואיד, יש להקיש בתיבת החיפוש בטלפון החכם על האייקון של המיקרופון, במידה שהוא קיים, ולהקליט את השאילתא. בכדי לבצע חיפוש קולי בעברית או בערבית יש להיכנס להגדרות היישום ולבחור באחת משתי השפות כשפת הקלט הקולי. במקרה שלא מופיע אייקון המיקרופון, ניתן להיכנס ל-Android Market ולהתקין את היישום ("Voice Search" / "חיפוש קולי").

להתקנת החיפוש הקולי ב-iPhone, ניתן להיכנס ל-Appstore ולחפש את היישום Google Mobile App. אם היישום כבר מותקן, ניתן להפעיל אותו באמצעות בחירת השפה העברית או הערבית מתוך פאנל ההגדרות המופיע ביישום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים