ד"ר שוקי גלייטמן, קפיטל פוינט: "יש לישראל מעמד ייחודי במענה טכנולוגי לאירועים משבשים"

"אין דרך ללמד כיצד להתמודד עם אירועים משבשים, ופה טמונה לישראל הזדמנות", אמר ד"ר גלייטמן, יושב ראש הקבוצה ● הוא אמר, כי "רק מעט ארגונים גדולים הצליחו להתמודד בהצלחה מול אירועים משבשים", וציין כדוגמאות לכך את לוקהיד-מרטין, הארלי דייווידסון ואפל ● לדבריו, חברות גדולות יכולות לפתור בעיות שכאלה אם ירכשו חברות קטנות

"ארגונים גדולים לא יודעים ולא יכולים להתמודד מול אירועים מפריעים ומשבשים. לישראל יש ייחודיות בעולם, מאחר שיש לה יכולת לתת מענה לאירועים שכאלה", כך אמר ד"ר יהושע (שוקי) גלייטמן, יושב ראש קבוצת קפיטל פוינט.

ד"ר גלייטמן הרצה במסגרת שלב הגמר של תחרות SmartCamp של יבמ (IBM) ישראל, שהיה בין השופטים בה. ההכרזה על הבחירה בחברה הזוכה – C-B4 (ר"ת Context-Based 4casting) – התקיימה אמש (ד') בטקס חגיגי שנערך בבית יבמ בפתח תקווה. באירוע, שהופק על ידי אנשים ומחשבים בהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה, התמודדו חמש חברות שעלו לשלב הגמר בתחרות המקומית של הענק הכחול. C-B4, הפועלת בעולם ניתוח וכריית הררי מידע ונתונים, תייצג את ישראל בשלב הגמר של תחרות SmartCamp העולמית של יבמ.

לדברי ד"ר גלייטמן, "רק מעט ארגונים גדולים הצליחו להתמודד בהצלחה מול אירועים משבשים, ביניהם לוקהיד-מרטין (Lockheed Martin) והארלי דייווידסון (Harley Davidson)". הוא הסביר את הצלחת אפל (Apple) בהתמודדות שכזו בכך ש-"סטיב ג'ובס הוא חייזר. הוא חריג, וזה חלק מההצלחה. ג'ובס הבין שה-iPhone יכול לשנות את העולם".

לעומת זאת, ד"ר גלייטמן הביא את יבמ כדוגמה לארגון שלא השכיל להשתנות ולהתמודד מול אירוע משבש בעברו. "היא לא הצליחה להבין את עולם המיחשוב האישי", אמר. "כאשר יבמ נכנסה לתחום, היא לא השכילה להתמודד מול מגוון בעיות מעולמות שונים, וחזרה על טעויות שעשתה מספר שנים קודם לכן בעולם המיינפריים. יבמ חשבה שתצליח לשלב בין מעבד של אינטל (Intel) ותוכנה של מיקרוסופט (Microsoft) – וכשלה".

דוגמה נוספת שנתן ד"ר גלייטמן היא זו של מוטורולה (Motorola), שלדבריו, שלטה בעולם הסלולר בתחילתו. "כאשר הופיעה טכנולוגית ה-GSM, מוטורולה טענה שאין בה צורך ושהשיטה האנלוגית מספקת", אמר. "או אז, פנה האיחוד האירופי לאריקסון (Ericson) ולנוקיה (Nokia). אגב, גם נוקיה, שנים מאוחר יותר, לא השכילה להתמודד עם עולם שופע אירועים משבשים".

"המענה לאירועים משבשים – רכישת חברות קטנות"

המענה של ארגונים גדולים להתמודדות עם אירועים משבשים, לדברי ד"ר גלייטמן, הוא "רכישות של חברות קטנות. אלה יכולות להתמודד ביתר הצלחה עם אירועים שכאלה".

"זה היה כוחה של ישראל בשנות ה-90', היא נתנה מענה שכזה", הוסיף. "ב-1992 עוד לא ידענו לאיית את המילה 'אינטרנט', אולם כבר אז אנשי צ'ק פוינט ראו בעיני רוחם שהרשת תהיה המקום למסחר, ולכן פיתחו עבורה כלי אבטחת מידע".

ד"ר גלייטמן אמר, כי הארגונים הגדולים שרוכשים חברות קטנות כדי להתמודד עם סוגיית השיבוש מצויים בסוג של שקיעה, הן מאחר שהם תאגידים אמריקניים שנתח השוק שלהם מצוי בירידה והן בגלל הבעיות הכלכליות שארצות הברית מצויה בהן. מנגד, אמר, הסינים אינם יודעים לרכוש חברות קטנות, וכל מה שמעניין חברות סיניות הוא להגדיל את נתח השוק שלהן.

"מעמדה של ישראל ייחודי בעולם בטכנולוגיות העונות על אירועים משבשים", סיכם. "ההשקעה של חברות שכאלה ביחס לכמות האוכלוסין בארץ היא הגדולה בעולם. אין דרך ללמד כיצד להתמודד עם אירועים משבשים, ופה טמונה לישראל הזדמנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים