פורסטר: חלונות 7 מותקנת ב-21% מהמחשבים בארגונים; XP – ב-60%

שיעור המחשבים בארגונים שבהם מותקנת חלונות XP ירד מ-69% לפני שנה ● במחשבי PC חדשים לגמרי שרוכשים ארגונים מגיע שיעור ההתקנות של חלונות 7 ל-31%, ובפורסטר צופים שבתוך שנה יגיע שיעור זה ל-83% ● עוד עולה מהנתונים, כי שיעור השימוש באינטרנט אקספלורר בארגונים ירד בשנה האחרונה

נכון לסוף מרס הייתה מערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7) מותקנת ב-20.9% מהמחשבים בארגונים – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר פורסטר (Forrester). לעומת זאת, חלונות XP הייתה מותקנת ב-60% מהם, בהשוואה ל-69% לפני שנה. הממצאים של פורסטר מבוססים על ניתוח של 400 אלף מחשבי לקוחות ב-2,500 ארגונים.

"במקביל להתיישנות החומרה, מואץ קצב ההתקנות של חלונות 7", נכתב בדו"ח שפרסמה החברה. "אנשי התשתיות והתפעול משלבים את שדרוג מערכות ההפעלה במחזורי הרענון הטבעיים של מחשבי ה-PC בארגון".

עוד מראים הממצאים, כי במחשבי PC חדשים לגמרי שרוכשים ארגונים מגיע שיעור ההתקנות של חלונות 7 ל-31%. בפורסטר צופים שבתוך שנה יגיע שיעור זה ל-83%.

בחברה מציינים, כי העלייה בשיעור האימוץ של חלונות 7 קשורה גם ליציאה של חלונות ויסטה (Windows Vista) לגמלאות. "שיעור האימוץ של חלונות ויסטה הגיע לשיא של 14% בנובמבר 2009, ומאז הוא צונח, במקביל למעבר של ארגונים ל- Windows 7 Service pack 1", על פי הדו"ח. עם זאת, חלונות XP נהנית עדיין, בפער ניכר, מ-"שיעור האימוץ הגבוה ביותר" בקרב הארגונים שלקחו חלק בסקר.

עוד עולה מהנתונים, כי שיעור השימוש בדפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט ירד בשנה האחרונה. על פי פורסטר, המשתמשים זנחו את אקספלורר 6 לטובת פיירפוקס (Firefox), כרום (Chrome) ואקספלורר 8 (אקספלורר 9 אינו מיוצג בדו"ח של פורסטר). הנתח של כרום בקרב החברות שהשתתפו בסקר מגיע ל-14%, בעוד שהנתח של פיירפוקס – ל-18%. החוקרים מייחסים את ההצלחה של פיירפוקס בארגונים במידה רבה ל-"תוספים רבים שמפשטים וממכנים משימות יום יומיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים