עובדים במפעל של אפל בסין פנו לסטיב ג'ובס: עזור לנו בטיפול בנזקים מחשיפה לחומרים כימיים

העובדים טוענים שהחומר הקסיל-הידריד, שנמצא בשימוש במפעל של חברת ווינטק שבו מייצרים את מסכי המגע עבור מוצרי אפל, גרם להם לנזקים חמורים ● "זה רוצח שתוקף באופן סמוי", כתבו לג'ובס ● מווינטק נמסר, כי השימוש בחומר הופסק, ובאפל סירבו להגיב

עובדים במפעל בסין שמייצר את מסכי המגע עבור אפל (Apple) פנו לחברה בבקשה לסייע להם בטיפול בנזקים שנגרמו להם מחומרים כימיים רעילים.

החברה הטיוואנית ווינטק, שמחזיקה בבעלותה את המפעל, דיווחה, כי אכן נעשה שימוש במפעל בחומר הקסיל-הידריד, או אן-הקסאן, בין החודשים מאי 2008 לאוגוסט 2009. עם זאת, על פי המפעל, השימוש בחומר זה הופסק לאחר שהתגלה, כי הוא גורם לתחלואת עובדים. במקום זאת, טוענת החברה, היא שבה להשתמש באלכוהול.

"זה רוצח, רוצח שתוקף באופן סמוי", כתבו עובדי המפעל הסינים למנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס. הם הוסיפו, כי "מאז שהחל השימוש בהקסיל-הידריד זינקו רווחי אפל ו-ווינטק בעשרות מיליונים מדי חודש – על חשבון חייהם ובריאותם של עובדים". המכתב חתום על ידי חמישה עובדים שטוענים, כי הם מייצגים את כל המועסקים.

ההרעלות הוזכרו גם בדו"ח האחריות לשנת 2010 שפרסמה אפל בשבוע שעבר, ובמסגרתו הודתה, כי נעשה שימוש בכימיקל המסוכן בתהליכי הייצור. על פי הדו"ח, 137 עובדים במפעל שבבעלות ווינטק חלו ואושפזו בשל חשיפה לחומר, אך כולם החלימו. כמו כן, ציינו באפל, כי השימוש בחומר הופסק בעקבות הוראה מצדה למנהלי ווינטק להפסיק להשתמש בו, כמו גם לשפר את תנאי האוורור במקום. עוד צוין בדו"ח, כי מאז שבוצעו השינויים שנדרשו, לא חלו עובדים נוספים באותן מחלות.

אפל סירבה להגיב למכתב העובדים הסינים.

עובדים: המפעל לא שילם פיצויים

כמה מהעובדים במפעל של ווינטק בסושו שבסין טוענים, כי בעלת המפעל לא העניקה פיצויים נאותים לעובדים שנפגעו, אילצה את אלה שקיבלו פיצוי לוותר על משרותיהם ולא הבטיחה שעובדים שיסבלו מהתקפים נוספים הקשורים להרעלה יזכו למימון עבור הטיפול הרפואי.

דובר של ווינטק הגיב ואמר שכל העובדים שנזקקו לטיפול רפואי בגלל החומר הרעיל קיבלו אותו. עוד הוא ציין שהחברה הפסיקה להשתמש בחומר וחזרה להשתמש באלכוהול כדי לנקות את המסכים המיוצרים עבור אפל.

אולם, אחד הנפגעים ציין, כי הוא סובל מסימנים חדשים הקשורים לדעתו להרעלה וכי הוא לא יוכל להתמודד עם העלויות העתידיות הכרוכות בטיפול. "פשוט נישאר במפעל ונראה מה יקרה", אמר. "אנחנו מרגישים כרגע מאוד חסרי אונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים