משטרת ישראל החלה בהעלאת מודול HR של סאפ בפרויקט בהיקף 10 מיליון שקלים

היישום, שמהווה חלק מפרויקט ה-ERP הענק של המשטרה, החל בימים אלה וצפוי להסתיים במחצית 2012 ● במודול ישתמשו 850 אנשי משאבי האנוש של המשטרה, הפזורים בתחנות ובמפקדות השונות ברחבי הארץ ● הוא יטפל בכלל 30,000 השוטרים בישראל, לרבות שוטרי משמר הגבול, אזרחים עובדי משטרה וחיילות המשרתות במשטרה ● הפרויקט הפנימי בוצע בשיתוף סאפ ישראל, אנשי ה-IT במשטרת ישראל, חטיבת השירותים המקצועיים ב-HP ישראל, נס ישראל וספקיות IT נוספות

משטרת ישראל החלה בהעלאת מודול משאבי אנוש של סאפ (SAP), כשלב נוסף במסגרת פרויקט ה-ERP שלה – כך נודע לאנשים ומחשבים. היישום החל בימים אלה וצפוי להסתיים במחצית 2012. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרה מיליון שקלים.

הפרויקט במשטרה מתבצע באופן פנימי, ונעשה בהובלת ניצב משנה דרור מיג'אן, ראש פרויקט ERP מב"ט (מרכב"ה ביטחונית) במשטרה, בשיתוף סאפ ישראל, אנשי ה-IT במשטרת ישראל, חטיבת השירותים המקצועיים ב-HP ישראל, נס ישראל וספקיות IT נוספות.

במודול ה-HR ישתמשו 850 אנשי משאבי האנוש של המשטרה, הפזורים בתחנות ובמפקדות השונות ברחבי הארץ. הפרויקט יטפל בכלל 30,000 השוטרים בישראל, לרבות שוטרי משמר הגבול, אזרחים עובדי משטרה וחיילות המשרתות במשטרה. המודול יכלול טיפול במגוון היבטי משאבי האנוש של השוטרים, ביניהם גיוס, הדרכה, הערכה ומיון, העברה, תיק אישי ותיק רפואי. החלק המרכזי בפרויקט הוא בהתממשקות למערכות השכר של השוטרים, הנעשות על ידי מלם מערכות מקבוצת מלם-תים.

פרויקט מרכב"ה ביטחונית החל במחצית העשור בין כמה ארגוני ביטחון שונים במדינה, ובסופו נשארו בו לעבודה בשיתוף פעולה השב"כ והמשטרה. השב"כ עלה לאוויר עם מערכת ERP מבוססת סאפ במאי 2009, ואילו המשטרה עלתה בינואר 2010. בתחילה שני הגופים עבדו במשותף, אולם לאחר מכן נפרדו דרכיהן, בשל חוסר התאמה באופי התוצרים הנדרש ממודול משאבי האנוש של כל אחד מהארגונים.

היקפו הכספי של השלב הראשון בפרויקט ה-ERP במשטרה עמד על 100 מיליון שקלים. הוא ארך כשנתיים וחצי, במהלכן עמד נצ"מ מיג'אן בראש צוות של 150 איש – אנשי ה-IT ותו"ל במשטרה ועובדי ספקיות ה-IT. הפרויקט עלה ב-"בום אחד", עם מודולים בנושאי פיננסים, תקציב, תמחיר ובקרה, נדל"ן, מלאי, רכש, SRM (סחר אלקטרוני), קטלוג וטיפול בכלי רכב. מערכת ה-ERP במשטרה משרתת כיום 1,500 משתמשים, עשרות מהם אנשי תקציב ופיננסים במטה, ורובם – כ-1,300 – אנשי לוגיסטיקה ואפסנאות בשטח. במסגרת הפרויקט הוקם פורטל מבוסס סאפ לטובת המפקדים ברמות השונות.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר נצ"מ מיג'אן, כי "התועלות מהמערכת ה-ERP הן רבות. היא משפיעה על כל יחידות הקצה של המשטרה בהיבט המשאבים. המערכת מספקת שקיפות ומעמיקה את רמת הבקרה עד תחנת המשטרה הבודדת. בנוסף, בהיבט הסביבתי, היא הופכת את המשטרה לגוף העובד עם הרבה הרבה פחות נייר".

הצלחת הפרויקט, אמר נצ"מ מיג'אן, "היא בכך שאיני איש IT. הגעתי מעולם ה-HR, אני מכיר את הארגון ואת תורתו, וכך אני מסוגל להתמודד טוב יותר עם המענה לצורכי המשתמשים השונים". הוא הדגיש, כי "לכל אורך הדרך הייתה ויש לנו תמיכה מלאה של אנשי סאפ ישראל, ובראשם ישי חובב ובעז נבט".

האם זכית לגיבוי ההנהלה בפרויקט?
"הייתי כפוף לשחר איילון ולאילן פרנקו – הסמפכ"לים, וקיבלתי את מלוא התמיכה והמעורבות של המפכ"ל, רב-ניצב דודי כהן. השתתפתי בועדת היגוי שהיו חברים בה ראשי האגפים השונים, והם וידאו שאני עומד בלוחות הזמנים והתכולה. המפתח להצלחה של הפרויקט הוא היצמדות למתודולוגיה ה-'סאפית', לצד מעורבות הנהלה".

ניצב משנה דרור מיג'אן, ראש פרויקט ERP מב"ט (מרכב"ה ביטחונית) במשטרת ישראל

כיצד קיבלו המשתמשים את המערכת?
"בשנים 2008-2009 פעלנו רבות להכשרת הקרקע, חרשנו את הארץ בתחנות ובמפקדות המרחבים והמחוזות השונים, למניעת התנגדויות. לאחר מכן ביצענו הדרכות למאות המשתמשים, בעזרת ג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס. היו תקופות בהן התקיימו במקביל 17 כיתות לימוד של שוטרים. תובנה חשובה היא שהפרויקט לא נגמר עם עלייתו לאוויר. אני מצוי כיום במצב טוב, בו המשתמשים לא מבינים איך הם עבדו בטרם עלתה המערכת לאוויר, ויש לי עוד ועוד דרישות להרחבת היישומים והמודולים השונים".

מה מתוכנן בהמשך הפרויקט, מעבר להעלאת מודול HR?
"נרחיב את ההיבטים השונים בסחר האלקטרוני לתחומים נוספים. נעבור לעבוד בחשבוניות דיגיטליות כחלק ממודול הרכש. כיום אין לנו מספיק דו"חות חכמים מבוססי היבטי BI למפקדים מרמת התחנה ומעלה. נספק יותר ויותר דרישות של דו"חות שכאלה ב-2011. ככה נטייב את קבלת ההחלטות של המפקדים ונספק להם יותר נראות ושקיפות בהיבטים לוגיסטיים שונים.

המערכת תעבור משלב התפעול לשלב הניהול. למרות היות הפרויקט לוגיסטי במהותו, הרי שהוא ישפיע גם על צדדים מבצעיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שוטר

    יש מערכת מרכב"ה אזרחית שהיא זבל ועושים זבל נוסף שנקר מרכב"ה בטחונית. מאמץ כפול ליצור זבל של מערכות שעולות מליארדים.

אירועים קרובים