IDC: השיתופיות והשימוש ברשתות חברתיות יצמחו משמעותית בארגונים ב-2011

רבים מארגוני ה-SMB יעשו שימוש נרחב יותר במדיה חברתית כדי "למסד ולהעמיק את הנוכחות המקוונת שלהם, וליצור קשר רב-ערוצי עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים בלי הטרחה והעלויות הכרוכות בהקמת אתר" ● ב-IDC העריכו, כי ספקיות ה-IT הגדולות ירכשו חברות בתחום המשלב את העולם העסקי והרשתות החברתיות

ארגונים עסקיים צפויים להגביר באופן משמעותי את השימוש שלהם בכלי שיתופיות וברשתות חברתיות ב-2011, אולם במקביל, מספר השחקניות בשוק זה צפוי לקטון – כך עולה מדו"ח חדש של IDC.

על פי חברת המחקר, רבים מהארגונים הקטנים והבינוניים ברחבי העולם יעשו בשנה הבאה שימוש נרחב יותר ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook). המטרה של אותם ארגונים בכך היא "למסד ולהעמיק את הנוכחות המקוונת שלהם, וליצור קשר רב-ערוצי עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים בלי הטרחה והעלויות הכרוכות בהקמת אתר".

לדברי פרנק גנס, אנליסט בכיר ב-IDC, "רשת חברתית היא אחת מהטכנולוגיות שכבר לא נמצאת בשלב של אימוץ מוקדם על ידי ארגונים. היא תבשיל ותהפוך להיות מיינסטרים בשנה הבאה".

גנס העריך, כי ספקיות ה-IT הגדולות, דוגמת אורקל (Oracle), סאפ (SAP), מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco) ו-HP, תרכושנה חברות בתחום המשלב את העולם העסקי והרשתות החברתיות. הוא הסביר, כי ענקיות ה-IT יעשו זאת על מנת לחדור לתחום, או להעמיק את האחיזה בו. להערכת גנס, כ-30% מהחברות העוסקות בתחום תירכשנה על ידי ענקיות ה-IT בשנה הבאה.

האנליסט הוסיף והעריך, כי Jive Software תצא ב-2011 להנפקה בורסאית. החברה מספקת שירותי ווב 2.0 לארגונים באמצעות כלים חברתיים דמויי-פייסבוק, הכוללים, בין השאר, עדכונים, יכולות לחיפוש אנשים וערוצי תקשורת, ומקשרת אותם לעולם העסקי.

לדברי דן אולדס, אנליסט ב-Gabriel Consulting Group, "תהיינה ב-2011 רכישות רבות של חברות רישות חברתי. אלא שהשוק צפוי להתכווץ: חלק מהארגונים ניסו להשתמש בכלי הרישות החברתי ונכשלו. חלק מהחברות העוסקות בתחום לא יביאו לשוק כלי רישות חברתי טובים מספיק, והן תיפולנה".

"זו לא תהיה שנה נפלאה לרשתות החברתיות, אבל היא תהיה טובה יותר מהשנה הנוכחית", אמר אולדס. "בכל מקרה, הצלחת החברות העוסקות ברשתות חברתיות תלויה בעיקרה בהתאוששות הכלכלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים